شناسهٔ خبر: 31214692 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

هرچه انتقال از جوانان به بزرگسالان بهتر انجام شود تیم ملی قدرتمندتری خواهیم داشت

باوفا: بهترین برداشت را از تورنمنت کرواسی داشتیم/ می‌توانستیم مدال‌های بیشتری بگیریم

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان، گفت: بهترین برداشت را از حضور در تورنمنت بین‌المللی کرواسی داشتیم.

صاحب‌خبر -

حمید باوفا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، درباره ارزیابی‌اش از عملکرد فرنگی‌کاران جوان در تورنمنت کرواسی، گفت: با توجه به اینکه این رقابت‌ها به عنوان یکی از مسابقات سیستم رنکینگ اتحادیه جهانی کشتی در رده سنی بزرگسالان برگزار می‌شد کشتی‌گیران مطرحی در ‌آن حضور داشتند و محک خوبی برای جوانان 18-17 ساله ما بود. 

وی ادامه داد: بچه‌های ما در این مسابقات با قهرمانان بزرگ دنیا تنه به تنه شدند که باعث رشد آنها می‌شود. تجربه خوبی برای تک تک بچه‌ها بود چه کسانی که مدال گرفتند و چه آنها که مدال نگرفتند؛ بهترین برداشت را از این تورنمنت داشتیم. 

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان تصریح کرد: حضور در این رقابت‌ها به فرنگی‌کاران ما کمک می‌کند تا در مسابقات آینده بتوانند نتایج بهتری کسب کنند البته توقع من از برخی کشتی‌گیران بیشتر بود و در یکی دو وزن می‌توانستیم بهتر کار کنیم و مدال‌های بیشتری بگیریم، اما در مجموع بچه‌ها کشتی‌های خوبی گرفتند و نشان دادند به این خودباوری رسیده‌اند که توانایی درخشش در هر رقابتی را دارند. 

باوفا درخصوص پر شدن خلاء بین رده سنی جوانان و بزرگسالان گفت: خوشبختانه در این سال‌ها با حمایت‌هایی که فدراسیون کشتی داشته است و از طرفی همدلی بین کادرهای فنی تیم‌های ملی این دوره انتقال به خوبی طی شده و اکنون بسیاری از فرنگی‌کاران جوان ما عضو تیم ملی بزرگسالان هستند که نشان از یک کار زیربنایی دارد. هرقدر این فاصله کمتر شود که خوشبختانه در این سال‌ها شده است این دوره انتقال بهتر انجام می‌شود و باعث قدرتمندتر شدن تیم ملی بزرگسالان خواهد شد. 

وی افزود: رابطه خوبی بین کادرهای فنی تیم‌های ملی وجود دارد و با حمایت‌هایی که فدراسیون در این سال‌ها داشته است مسیر پیش رو را بدون وقفه طی کردیم. هرچه بتوانیم این دوره انتقال از جوانان به بزرگسالان را کمتر کنیم و با تنش کمتری انجام شود تیم قدرتمندتری را در بزرگسالان خواهیم داشت. بسیاری از جوانان ما اکنون جزء مدعیان وزن خود در رده سنی بزرگسالان هستند. 

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی جوانان درباره برنامه‌های تیمش در روزهای پایانی سال گفت: 2 هفته دیگر انتخابی تیم ملی جوانان برگزار می‌شود و بعد از آن اردوهای تیم ملی را آغاز خواهیم کرد تا به بهترین شکل برای مسابقات آسیایی و جهانی آماده شویم. در هر صورت به عنوان مدافع دو دوره عنوان قهرمانی جهان باید به میدان برویم که توقعات را از ما بالا می‌‌برد، اما تلاش می‌کنیم این استرس به کشتی‌گیران منتقل نشود تا با اتکا به توانایی خودشان روی تشک بروند.

به گزارش فارس، تیم ملی جوانان ایران با  ۸ کشتی‌گیر در تورنمنت کرواسی شرکت کرد که در پایان توسط پویا دادمرز در وزن ۵۵ کیلوگرم صاحب مدال طلا، میلاد رضانژاد در وزن ۶۰ کیلوگرم صاحب مدال نقره و محمد ناقوسی در وزن ۷۷ صاحب مدال برنز شد.

انتهای پیام/س

نظر شما