شناسهٔ خبر: 31214611 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مهاجرانی: هیچ‌کس از فدراسیون فوتبال برای حضور در کمیته فنی با من صحبت نکرده/ انتخاب سرمربی تیم ملی خیلی آسان است

R35347/P/S3,27/CT1 / R35347/P1015135/S3,27/CT1

حشمت مهاجرانی، سرمربی پیشین تیم ملی فوتبال کشورمان می‌گوید که کسی از فدراسیون برای حضور در کمیته فنی با او صحبت نکرده است.

صاحب‌خبر -

حشمت‌ مهاجرانی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم در خصوص اینکه مهدی تاج از او به عنوان یکی از اعضای کمیته فنی فدراسیون فوتبال نام برده و با این شرایط چه تصمیمی برای انتخاب جانشین کارلوس کی‌روش گرفته‌اند، گفت: تا الان هیچ کسی از فدراسیون فوتبال با من صحبت نکرده و من فقط از خبرنگاران شنیده‌ام که عضو این کمیته هستم! با سن و سالی که دارم، نمی‌توانم کار کوچینگ یک تیم را انجام دهم و فقط می‌توانم توصیه‌هایی داشته باشم. نظر من هم این است که داستان کارلوس کی‌روش باید تجربه بسیار زیادی برای فدراسیون فوتبال ایران شده باشد.

زمان کی‌روش نظارت درستی روی کار او نداشتیم
وی افزود: در اروپا و اصلاً همه جای دنیا مدیرفنی روی کار سرمربی نظارت می‌کند. ما هیچ وقت این سمت را نداشتیم یا اگر بوده، مدیرفنی فرمالیته داشته‌ایم. کسی نبوده که فوتبال را بفهمد و بتواند نظارت درستی روی کار سرمربی تیم ملی داشته باشد. هرکسی به عنوان سرمربی تیم ملی انتخاب می‌شود، باید روی کار او کنترل و نظارت صورت بگیرد، مدیرفنی گزارش لازم را به فدراسیون فوتبال و کمیته فنی بدهد، اما زمان کی‌روش چنین چیزی نداشتیم. البته که ما سال‌هاست فوتبال‌مان را فرمالیته پیش می‌بریم، اما به اعتقاد من این امکانات را داریم که سرمربی خوب انتخاب و با یک مدیرفنی خوب روی کارش نظارت کنیم.

نباید برای انتخاب سرمربی تیم ملی عجله‌ای باشد
مهاجرانی که پرافتخارترین سرمربی تاریخ تیم ملی ایران با تجربه قهرمانی آسیا، قهرمانی بازی‌های آسیایی، صعود به المپیک و جام جهانی است، درباره اینکه چه معیارهایی باید برای انتخاب سرمربی تیم ملی وجود داشته باشد، گفت: نباید برای انتخاب سرمربی تیم ملی، عجله‌ کرد. فوتبال ما دو برنامه مهم پیش‌رو دارد که یکی المپیک 2020 توکیو است و برای این تیم حمید استیلی و زلاتکو کرانچار را انتخاب کرده‌ایم و کار پیش می‌رود. برنامه مهم بعدی جام جهانی 2022 قطر است که نزدیک چهار سال برای آن زمان داریم. باید ببینیم برنامه فدراسیون فوتبال برای انتخاب سرمربی چیست و آیا می‌خواهند با یک مربی کنترات ببندند یا نه؟ میزان دستمزد و پاداش باید مشخص شود تا بتواند معیارها را بهتر سنجید. من در چهار کشور مختلف کار مربیگری کرده‌ام و می‌دانم مربی کنترات باید چه شرایطی داشته باشد، چه میزان مرخصی برود، پول بلیت هواپیمای او را چه کسی بدهد و همه چیز باید کنترل شده باشد.

قرارداد با کی‌روش باید تجربه بزرگی برای فدراسیون فوتبال باشد
سرمربی سابق تیم ملی ایران با اشاره به نوع قرارداد کارلوس کی‌روش با فدراسیون فوتبال تصریح کرد: از نظر من کارلوس کی‌روش در داشتن آن قرارداد با فدراسیون فوتبال، گناهی نداشت. اگر من هم چنین پیشنهادی داشته باشم یا چنین قراردادی را مقابل من بگذارند، قبول می‌کنم. با این حال آن نوع قراردادی که با کی‌روش داشتیم، بزرگ‌ترین تجربه کار با یک مربی کنترات بود که باید از تجربیاتش استفاده کنیم. منکر این نمی‌شوم که از کی‌روش استفاده کردیم و دو بار به جام جهانی رفتیم، اما فکر می‌کنم این تجربه خوب و حرفه‌ای از کار کنترات با یک مربی حرفه‌ای نبود. شاید من هم بودم و به این میزان به من تعطیلات می‌دادند، استفاده می‌کردم، اما کی‌روش در کلمبیا نمی‌تواند اینگونه کار کند. اگر چنین شرایطی را هم بخواهد، به او نمی‌دهند، چون باید روی تیم‌های پایه نظارت کند، لیگ را ببیند، به شهرهای مختلف برود و به صورت کنترات در اختیار کلمبیایی‌ها باشد.

انتخاب سرمربی تیم ملی بسیار آسان است
وی در خصوص شایعه سرمربیگری موقت جواد نکونام در تیم ملی تا پایان لیگ و سپس انتخاب برانکو ایوانکوویچ به عنوان سرمربی و نکونام به عنوان دستیار اول او از سوی فدراسیون فوتبال، به تسنیم گفت: هیچ اطلاعی از تصمیم فدراسیون و اینکه تصمیم آنها بر چه مبنایی است، ندارم. نمی‌دانم تصمیم آنها چیست، اما فکر می‌کنم باید یک مربی برای فوتبال ایران انتخاب شود که حرفی برای گفتن داشته باشد. برخلاف صحبت برخی‌ها پیدا کردن مربی سخت نیست و بسیار آسان هم می‌توان مربی انتخاب کرد. همانطور که گفتم باید این تجربه برای فدراسیون مورد استفاده قرار بگیرد که اگر مثلاً من مربی شدم، برنامه‌ام مشخص باشد. وقتی پولی نیست، چطور باید برنامه 10 میلیون دلاری از مربی بگیرند؟ فدراسیون باید این نکته را در نظر بگیرد و مربی هم باید خودش را با شرایط زندگی و امکانات موجود در کشوری که کار می‌کند، تناسب بدهد.

می‌توان بازهم از دستیاران ایرانی که کنار کی‌روش بودند، استفاده کرد
مهاجرانی درباره استفاده از دستیار ایرانی در تیم ملی تأکید کرد: هر مربی که قرار است بیاورند، باید تشخیص درست داده شود. حالا می‌خواهد برانکو باشد یا هرکسی دیگر، اما فکر می‌کنم بازهم می‌توان از دستیاران ایرانی که کنار کی‌روش تجربه کسب کردند، در تیم ملی استفاده کرد.

خوشحال می‌شدم و افتخار می‌کردم سرمربی تیم ملی شوم، اما شرایطش را ندارم
مهاجرانی در خصوص اینکه گفته می‌شود پس از مصاحبه تند کارلوس کی‌روش یک روز بعد از بازی مقابل عراق در جام ملت‌ها بحث اخراج این مربی پرتغالی و انتخاب او به عنوان سرمربی تیم ملی مطرح شده بود و آیا در این خصوص صحبتی با او شده بوده یا نه، گفت: هیچ خبری از این موضوع ندارم. خیلی خوشحال می‌شدم و افتخار می‌کردم که این سمت را به من بدهند، اما چنین شرایطی ندارم که تیمی را کوچینگ کنم.

 

انتهای پیام/

نظر شما