شناسهٔ خبر: 31214250 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رویترز گزارش داد

احتمال دیدار «بن سلمان» با نمایندگان طالبان در پاکستان

ولیعهد عربستان سعودی در بازدید از پاکستان که از فردا (یکشنبه ۲۸ بهمن) آغاز می شود احتمالا با نمایندگان طالبان افغانستان دیدار می کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از رویترز،ولیعهد عربستان سعودی در بازدید از پاکستان که از فردا (یکشنبه 28 بهمن) آغاز می شود احتمالا با نمایندگان طالبان افغانستان دیدار می کند.

منابع دولتی در پاکستان اعلام کردند که این بخشی از تلاش ها برای پایان دادن به جنگ داخلی 17 ساله در افغانستان است.

پاکستان تا کنون هر روز نقش مهم تر و حیاتی تری را برای گفتگوهای صلح در افغانستان ایفا کرده است.

به همراه دیگر کشورهای خلیجی،عربستان سعودی هم بخشی از گفتگوهای صلح با طالبان بوده است.

دو نفر از مقامات رسمی پاکستان اعلام کردند که «محمد بن سلمان» احتمالا در سفر به پاکستان با نمایندگان طالبان در اسلام آباد دیدار می کند.

همچنین آنها قرار است با نمایندگان آمریکا و «عمران خان»،نخست وزیر پاکستان هم دیدار و گفتگو داشته باشند.

یکی از مقامات پاکستانی،امروز (شنبه 27 بهمن) اعلام کرد که اگرچه این مسئله تا کنون به طور رسمی و عمومی اعلام نشده است اما شواهد قوی حاکی از آن است که طالبان اففانستان در روز 18 فوریه با ولعیهد سعودی دیدار خواهند کرد.

این در حالی است که که یکی از رهبران بلندپایه طالبان در قطر گفت که هنوز تصمیمی در مورد ملاقات نمایندگان این گروه با بن سلمان اتخاذ نشده است.

این نماینده طالبان گفت که برای دیدار با ولیعهد عربستان هنوز برنامه ای نداریم اما می توانیم وقتی در اسلام آباد هستیم این مسئله را مورد بررسی قرار بدهیم.

وزارت امور خارجه پاکستان و دولت عربستان هنوز نسبت به درخواست رویترز برای اظهار نظر در مورد دیدار ولیعهد سعودی با نمایندگان طالبان واکنشی نشان نداده اند.

نظر شما