شناسهٔ خبر: 31214241 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

ادامه رقابت میان احزاب حامی و مخالف شیعیان

انتخابات در نیجریه یک هفته به تاخیر افتاد

انتخابات ریاست جمهوری و مجلس ملی نیجریه با یک هفته تاخیر ،شنبه هفته آینده برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «سی ان ان»،انتخابات ریاست جمهوری و مجلس ملی نیجریه با یک هفته تاخیر ،هفته آینده (شنبه 23 فوریه) برگزار می شود.

«محمود یعقوب»،رئیس کمیسیون اکترال ملی مستقل نیجریه در کنفرانس خبری که امروز (شنبه 27 بهمن) برگزار شد،گفت :«پس از بررسی دقیق در اجرای طرح تدارکات و عملیات و تصمیم گیری برای برگزاری انتخابات آزاد، عادلانه و معتبر، کمیسیون به این نتیجه رسید که انجام انتخابات بر اساس برنامه ریزی قبلی امکان پذیر نیست.»

وی افزود: «این یک تصمیم دشوار برای کمیسیون بود، اما برای برگزاری موفقیت آمیز انتخابات و تحکیم دموکراسی ما ضروری به نظر می رسید.»

در انتخابات آتی، «حزب دموکراتیک خلق» نیجریه و حزب حاکم نیجریه موسوم به «حزب کنگره ترقی خواه برای همه» به رهبری «محمد بوهاری»،رئیس جمهوری این کشور با هم رقابت می کنند.

رئیس «حزب دموکراتیک خلق» ،حزب حاکم را متهم به عدم اطاعت از دستورات دادگاه فدرال کرده است.

رئیس این حزب ،بزرگ ترین نقض حقوق بشر از سوی دولت «حزب کنگره ترقی خواه برای همه» را رفتار این دولت با شیخ زکزاکی،رهبر شیعیان می داند که در دو سال گذشته در زندان به سر برده است.

حزب دموکراتیک خلق نیجریه از «محمد بوهاری»،رییس جمهوری این کشور خواسته است تا حمله به اعضای جنبش اسلامی نیجریه و شیعیان در این کشور را متوقف کند.

رئیس «حزب دموکراتیک خلق» نیجریه از مردم این کشور خواست تا به در انتخابات آتی به این حزب که به دنبال وحدت ملی است و به حکومت قانون اتحرام می گذارد،رای بدهند.

با وجود مشکلاتی که حزب حاکم برای شیعیان به وجود آورده است،بخشی از رای های خود را به طور قطع در انتخابات آتی از دست می دهد.

تحلیلگران می گویند که ناامنی و مشکلات اقتصادی ناشی از آن زندگی را برای مردم نیجریه دشوار کرده و به همین دلیل احتمال شکست بوهاری که موفق نشده به وعده‌های خود در این زمینه عمل کند در انتخابات 2019 وجود دارد.

نظر شما