شناسهٔ خبر: 31214195 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

واکنش محسن هاشمی به سخنان قالیباف در تلویزیون

R1491/P/S2,25/CT11 / R1491/P1014142/S2,25/CT11

رئیس شورای شهر تهران به اظهارات محمدباقر قالیباف در صداوسیما واکنش نشان داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، محسن هاشمی رفسنجانی در ابتدای یکصدو بیست و چهارمین جلسه شورای شهر تهران اظهار داشت:‌ ابتدا لازم است به دو حادثه همزمان که مظلومیت و حقانیت ملت ایران را در جهان نشان داد اشاره کنم؛ نشست ورشو که تصویری از شرایط بحرانی جهان اسلام و عمق فاجعه در برخی دولتهای عربی را نشان می‌دهد که کنار رژیم اسرائیل و علیه جمهوری اسلامی ایران و جریان اصیل اسلامی قرار گرفتهاند و در همان روز، حادثه تروریستی در سیستان وبلوچستان که مردم ایران را داغدار کرد و البته میوه چنین اقدامات خارج از چارچوب حقوق و روابط بین‌المللی محسوب می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه البته شباهت دیگر این دوحادثه آن بود که هیچ کدام به اهداف خود نرسیده و نخواهند رسید، تصریح کرد: اگرچه در ورشو آمریکا توانست برخی دولت‌های عربی را در کنار رژیم صهیونیستی و منافقین قرار دهد، اما نتوانستند حتی اشاره کوچکی به نام بزرگ ایران کنند و در عملیات تروریستی نیز اگرچه خون پاک مرزبانان مظلوم و غیور ایران بر زمین ریخته شد، اما شرمساری این حادثه به جای ایران برای عاملان و آمران آن ماند و ملت ایران به دلیل وجود چنین فرزندانی سرافرازتر شد و تروریسم میدانی و دولتی هر دو عواقب اقداماتشان را بزودی مشاهده خواهند کرد.

رئیس شورای شهر تهران افزود: طبیعی است در شرایط پیش رو ، اقدامات آشکار و پنهان علیه جامعه ما افزایش می‌یابد و لزوم هوشیاری نیروهای امنیتی، نظامی و سایر مسئولان وجود دارد، باید بدانیم تفرقه و اختلاف، امروز مخربتر از هر ماده منفجره و موثرتر از هر نشست دشمنان این کشور عمل میکند و جریانات سیاسی و صاحبان تریبونهای عمومی، از اقداماتی که در تضعیف قوای سه گانه، دیپلماسی و نیروهای دفاعی کشور است، بپرهیزند.

هاشمی در بخش دیگری از صحبت‌هایش با اشاره به درگذشت همسر دکتر علی شریعتی گفت: درگذشت خانم پوران شریعت رضوی، خواهر نخستین شهید جنبش دانشجویی ایران و همسر مرحوم دکتر شریعتی را نیز به فرزندان ایشان تسلیت می‌گوییم، همچنین درگذشت خواهر نایب رییس محترم شورا، جناب آقای امینی، و خواهر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی که از افتخار مادر شهید بودن  نیز برخوردار بودند و تا پایان عمر در کمال ساده‌زیستی در روستا زندگی و با کار شرافتمندانه نمونه‌ای مثال‌زدنی از تدین، پارسایی، عزت نفس و انقلابی‌گری بودند را گرامی میداریم.

رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: از طرف اعضای شورای اسلامی شهر تهران، از دیدارهای حناچی شهردار تهران با مراجع معظم تقلید قدردانی می‌کنم و امیدوارم به زودی مجموعه دیدگاه‌های مراجع برای استفاده در اختیار شورا و مدیران شهری قرار گیرد.

وی افزود: در هفته‌های آتی، شورای شهر درگیر بررسی لایحه بودجه سال 1398 است که با توجه به تغییرات در مدیریت شهری و بررسی با  تلاش همکاران شورا، بررسی این لایحه در کمیسیون‌های تخصصی و تلفیق هرچه سریعتر به اتمام برسد و در مهلت مقرر در صحن شورا تصویب شده و قبل از پایان سال به تایید مراجع ذیربط برسد.

هاشمی با بیان اینکه سیاستهای شورا در بررسی لایحه بودجه 1398، پرهیز از هزینه های غیرضروری و تشریفاتی، افزایش بهره وری در هزینه های خدمت رسانی و توجه به اولویتهای توسعه شهر در بخش حمل ونقل عمومی، ترمیم آسیبهای اجتماعی، کاهش آلاینده‌های زیست محیطی و نوسازی بافت‌های فرسوده  است، خاطر نشان کرد:  با توجه به شرایط سخت معیشتی مردم و مشکلات نقدینگی شهرداری تهران، به صورت جدی از همه مجموعه مدیریت شهری می‌خواهیم هزینه‌های غیرضروری تشریفاتی و لوکس‌گرایی را در اعتبارات حذف کرده و بودجه را برای اولویت‌ها هزینه کنند.

رئیس شورای شهر تهران همچنین گفت: در شرایط انقباضی مالی، تنها راهکار جلوگیری از روزمرگی و رکود در توسعه شهر، افزایش بهره‌وری از طریق بهبود اثربخشی در اولویت‌بندی مناسب پروژه‌ها و مصارف و همچنین ارتقاء کارایی از طریق حذف رانتها، سوء مدیریت‌ها و موازی کاری‌هاست.

وی گفت: مطالبات مردم از مدیریت شهری جدید، بسیار جدی است و می‌توان گفت که سال 1398، سال قضاوت مردم در مورد عملکرد مدیریت شهری و لیست امید خواهد بود و این قضاوت نتیجه خود را در آرای مردم تهران در مجلس شورای اسلامی نشان خواهد داد.

هاشمی با اشاره به اینکه متاسفانه در روزهای اخیر برای شورا اتفاقات غیرمنصفانه رخ داد، تصریح کرد: دو عضو محترم شورا میرلوحی و خانم خداکرمی نتوانستند از خود دفاع کنند و حکم اشد مجازات برای میرلوحی صادر شد که امیدواریم در واخواهی و تجدیدنظر این مشکل حل شود. همچنین بخشی اظهارات اخیر قالیباف شهردار اسبق تهران در صداوسیما، غیرمنصفانه و ظلم به شهرداری و شورای شهر بود که انتظار داریم ایشان اظهارات خود را اصلاح و صداوسیما فرصت پاسخگویی را فراهم کند.

انتهای پیام/

نظر شما