شناسهٔ خبر: 31214108 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

هیئت بازبین نخستین جشنواره استانی تئاتر وتار کردستان معرفی شد

غلامرضا همتیان، مازیار قبادی و هیوا منوچهری به عنوان هیئت بازبین نخستین جشنواره استان تئاتر وتار کردستان انتخاب و معرفی شدند.

صاحب‌خبر -

 به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سنندج ،  به نقل از روابط عمومی حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان، براساس اعلام دبیرخانه نخستین جشنواره استانی تئاتر ماه وتار غلامرضا همتیان از بیجار، مازیار قبادی از سنندج و هیوا منوچهری از مریوان به عنوان هیئت بازبین نخستین جشنواره تئاتر ماه وتار معرفی شدند.

غلامرضا همتیان متولد ۱۳۴۷ در بیجار و کارشناسی هنرهای نمایشی از دانشگاه تهران است و از سال ۱۳۷۰ فعالیت های تئاتری خود را شروع کرده و از همان زمان در برخی جشنواره های استانی کردستان به عنوان نویسنده و کارگردان شرکت کرده و به عنوان نویسنده با استان های همدان و زنجان نیز همکاری داشته است.

همچنین وی تعدادی نمایش در جشنواره های دانشجویی و نمایش عروسکی ارائه داده است و کسب عناوین مختلف در جشنواره های استانی و منطقه ای و حضور در فیلم های سینمایی بلند و کوتاه به عنوان بازیگر درکنار داوری در جشنواره های استانی بخشی دیگر از فعالیت های این هنرمند توانمند بیجاری محسوب می شود.

هیوا منوچهری متولد ۱۳۴۸ در شهرستان مریوان بازیگر و مدرس تئاتر است و وی که عضویت در هیئت مدیره انجمن نمایش شهرستان مریوان و عضو هیئت موسس و هیئت مدیره گروه نمایش «شانوی روژ» را در کارنامه خود دارد از سال ۱۳۶۳ با بازی در نمایش  «بیماران بیمار» به کارگردانی «جمال ایمانی» کارخود را به صورت رسمی در تئاتر آغاز کرد و تاکنون تجربه بازی در بیش از ۳۰ نمایش را در کارنامه خود دارد.

منوچهری در امر آموزش هنرمندان جوان و نوجوان در بخش بازیگری نیز فعال بوده و هنرمندان توانمندی را به جامعه تئاتر مریوان معرفی کرده است و بازی در نمایش «دعوت به مرگ» به کارگردانی «فرزاد میراحمدی»، بازی در نمایش «گل گندم» به کارگردانی «فرزاد میراحمدی»، کارگردانی و بازی در نمایش «آخرین جلسه حزب کمونیست» بخشی از کارنامه هنری این هنرمند محسوب می شود.

مازیار قبادی نیز متولد ۱۳۵۲ تهران و کارشناس آموزش زبان انگلیسی است و از سال ۶۳ فعالیت های نمایش خود را آغاز کرده و از سال ۶۹ با حضور در کلاس های آزاد دانشگاه هنرهای زیبا در تهران در محضر اساتیدی چون استاد دژاگه، هوشنگ هیهاوند، کاظم بلوچی و زنده یاد کشن فلاح به صورت رسمی به عرصه هنرهای نمایش ورود پیدا کرد.

وی بازی در بیش از ۳۰ نمایش را در کارنامه خود دارد و در این مدت جوایز متعددی را در جشنواره های استانی، منطقه ای و کشوری کسب کرده است که می توان به جایزه نخست کارگروهی بازیگری در جشنواره بین المللی تئاتر فجر درسال ۱۳۷۹، جایزه اول بازیگری در جشنواره منطقه ای تئاتر در سال ۱۳۷۹، جایزه اول بازیگری جشنواره سراسری دانشجویان تربیت معلم در سال ۱۳۷۲، جایزه اول بازیگری در جشنواره سراسری تئاتر اندیشه در دو سال متوالی ۱۳۷۹ و ۱۳۸۱ ، بازیگری اول جشنواره دانشجویان تربیت معلم استان تهران، جایزه اول جشنواره منطقه ای نمایشنامه خوانی وتار در کردستان را اشاره کرد.

قبادی که تجربه کارگردانی چهار نمایش را نیز در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده است در چندین فیلم و سریال تلویزیونی نیز ایفای نقش کرده و به عنوان مجری برنامه های رادیویی و تلویزیونی با شبکه استانی صدا و سیمای مرکز کردستان همکاری دارد و وی هم اکنون به عنوان عضو هیئت مدیره انجمن هنرهای نمایشی استان کردستان مشغول به فعالیت است.

بازبینی آثار راه یافته به بخش نهایی جشنواره از ۳۱ بهمن تا چهارم اسفند ماه در شهرهای کامیاران، دیواندره، بانه، سقز، قروه، بیجار و سنندج انجام و نتایح بازبینی حداکثر تا پنج اسفند ماه اعلام می شود.

گفتنی است نخستین جشنواره استانی تئاتر ماه وتار نیمه اول اسفند ماه سال جاری به میزبانی شهرستان بیجار برگزار می شود.

انتهای پیام/م

انتخاب هیئت بازبین نخستین جشنواره استان تئاتر وتار کردستان

 

 

نظر شما