شناسهٔ خبر: 31214087 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

نشست هم اندیشی قضات شورا‌های حل اختلاف در خراسان شمالی برگزار شد

خبرگزاری میزان- رئیس کل دادگستری استان در نشست هم اندیشی قضات شورا‌های حل اختلاف با تأکید بر گسترش فرهنگ صلح و سازش گفت: امید است با کار شبانه روزی و جهادی بتوانیم فرهنگ صلح و سازش را جایگزین رسیدگی‌های صرف قضایی کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان، حجت الاسلام و المسلمین جعفری، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در نشست هم اندیشی قضات شورا‌های حل اختلاف با اشاره به انعکاس حضور گسترده مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال در رسانه‌های داخلی و خارجی، طرح استراتژی شکست خورده ترور ناجوانمردانه و به شهادت رساندن جمعی از پاسداران و حافظان حریم امنیت کشور را پس از تجلی شور و اراده و شکوه و عظمت ملت ایران، از خصایص و خوی توحش استکبار جهانی و ایادی مزدور وی در منطقه دانست و این ویژگی دشمنان اسلام را نشان دهنده انفعال و استیصال آنان برشمرد.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی تصریح کرد: دشمنان غدار، وقتی دیدند که با هر ترفند و نقشه‌ای موفق نمی‌شوند، دست به دامان تروریسمی شدند که ضعف و زبونی آنان را فریاد می‌کشد و در واقع مؤید یأس و ناامیدی و سردرگمی آنان از مواجهه مستقیم با مردم ایران است.

این مقام قضایی با تبیین توصیه‌ها و رهنمود‌های مقام معظم رهبری (حفظه اله تعالی) به ویژه بیانات اخیر معظم له، این رهنمود‌ها را نقشه راهی برای برون رفت از مشکلات و کسب تعالی و پیشرفت دانست و با تبیین شاخص‌های ممتاز تفکر انقلابی از منظر ایشان، پرهیز از شعارزدگی و خدمت صادقانه و خالصانه به مردم نجیب ایران را با تأسی از روحیه کار و فعالیت جهادی بهترین راهبرد خنثی سازی توطئه‌های دشمنان برشمرد.

حجت الاسلام والمسلمین جعفری با تشریح بارزترین ابعاد عدالت اجتماعی، اخلاق و معنویت را مهمترین شاخص هدفمندی زندگی و حیات فردی و اجتماعی انسان و مهمترین معیار سنجش عملکرد حکومت و جامعه در مسیر دستیابی و توسعه عدالت اجتماعی توصیف کرد.

وی با نگرش به منابع انسانی شاغل در شورا‌های حل اختلاف، به برخی کمبود‌ها و نارسایی‌های موجود در شورا‌ها اشاره کرد و افزود: امید است با کار شبانه روزی و جهادی بتوانیم فرهنگ صلح و سازش را جایگزین رسیدگی‌های صرف قضایی کنیم چرا که حلاوتی که از حصول سازش و مصالحه متصور است از اعمال قانون مورد انتظار نیست.

این مقام قضایی در پایان گفت: کار در شورا‌های حل اختلاف یک فعالیت جهادی است که قضات و اعضای پرتلاش شورا بدون هیچگونه چشمداشت مادی سعی در اصلاح ذات البین و گسترش فرهنگ صلح و سازش دارند و امیداریم خراسان شمالی در آینده نزدیک به جایگاهی که استحقاق و شایستگی آن را دارد دست یابد.

انتهای پیام/

نظر شما