شناسهٔ خبر: 31214048 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

استاندار خراسان رضوی:

مرمت و بهره برداری از آثار تاریخی به بخش خصوصی واگذار شود

-استاندار خراسان رضوی گفت: مرمت و بهره برداری از آثار تاریخی با توجه به محدودیت منابع دولتی باید به بخش خصوصی واگذار شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رزم حسینی شنبه شب در دیدار با مدیران میراث فرهنگی خراسان رضوی که در دفتر استاندار برگزار شد اظهار کرد: مناطق نمونه گردشگری را باید فعال و محورهای گردشگری را  در این استان تعریف کنیم تا از این مسیر بتوانیم سیاست های  اقتصاد مقاومتی را در حوزه میراث فرهنگی نیز دنبال کنیم.  

وی افزود: با توجه به محدودیت در منابع دولتی باید برای بازسازی و مرمت بناهای تاریخی و  بهره برداری و خودگردان شدن آن ها از ظرفیت  بخش خصوصی استفاده کنیم زیرا یکی از بخش هایی که تولید ثروت و ایجاد شغل با ارزان ترین منابع می کند میراث فرهنگی است.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: البته در واگذاری آثار تاریخی به بخش خصوص باید نظارت دقیق میراث فرهنگی نیز دنبال شده و نباید  بیش از حد نیز تعصب داشته باشیم بلکه منطقی و کارشناسی و با مطالعه دقیق فرآیندها را انجام دهیم.

رزم حسینی به ثبت جهانی میراث فرهنگی خراسان تاکید کرد و گفت: باید حداقل چند مورد ثبت جهانی را در خراسان رضوی داشته باشیم. صنایع دستی ناشناخته است و این بخش با کوچک ترین سرمایه گذاری می تواند اشتغال ایجاد کند.

وی تاکید کرد: خراسان رضوی ظرفیت های گردشگری و بوم گردی  خوبی دارد که اگر به آنها توجه شود می توانیم  زمینه اشتغال جوانان را نیز فراهم کنیم زیرا  اولویت اول امروز جامعه اشتغال است.

منبع: مهر

انتهای خبر/

نظر شما