شناسهٔ خبر: 31213976 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

برای نخستین بار؛

شرکت ملی نفت موظف به ارائه گزارش عملکرد بودجه به مجلس شد

شرکت ملی نفت ایران موظف شد، گزارش هزینه‌ کرد وجوه سهم چهارده ونیم خود را هر سه ماه یک‌بار توسط وزارت نفت به مجلس شورای اسلامی ارائه کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس و در جریان بررسی تبصره (الف) بند ۱ لایحه بودجه سهم شرکت ملی نفت از صادرات نفت و میعانات گازی و سهم  شرکت دولتی تابعه وزارت نفت از محل خالص صادرات گاز طبیعی تعیین شد.

بر این اساس، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مکلف شد در طول سال و متناسب با وصول منابع، بلافاصله نسبت به واریز این وجوه و سهم چهارده و نیم‌درصد شرکت ملی نفت ایران از کل صادرات نفت خام و میعانات گازی(معاف از تقسیم سود سهام دولت) و سهم چهارده و نیم‌درصد شرکت دولتی تابعه وزارت نفت از محل خالص صادرات گاز (معاف از تقسیم سود سهام دولت و مالیات با نرخ صفر) و همچنین سهم سه‌درصد(۳%) موضوع ردیف درآمدی ۲۱۰۱۰۹ جدول شماره(۵) این قانون اقدام کند.

مبالغ مذکور به‌صورت ماهانه واریز و از ماه یازدهم سال محاسبه و تسویه می‌شود.

گزارش هزینه‌کرد وجوه سهم چهارده ونیم درصد مربوط به سهم شرکت ملی نفت ایران هر سه ماه یک‌بار توسط وزارت نفت به مجلس شورای اسلامی و کمیسیون‌های برنامه و بودجه و محاسبات و انرژی مجلس شورای اسلامی و سازمان برنامه و بودجه کشور ارائه می‌شود.

نظر شما