شناسهٔ خبر: 31213954 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جشنواره بین المللی آکروبات برگزار می شود

تهران- ایرنا- رئیس کمیته پرواز هوایی قشم از برگزاری جشنواره بین المللی آکروبات خبر داد و گفت: این جشنواره با حضور خلبانان نخبه جهانی از چهارم تا هشتم اسفند امسال در قشم برپا می شود.

صاحب‌خبر -

«سید مصطفی موسوی» در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در این جشنواره نفرات اول رنکینگ دنیا حضور می یابند. این خلبانان روزی سه ساعت حرکات نمایشی را در ماده های مختلف پاراگلایدر، پاراموتور، پرش و سقوط آزاد انجام می دهند.
وی افزود: شرکت ورزشکاران ایرانی در این رقابت ها می تواند در تبادل علمی با خلبانان برجسته دنیا و کسب تجربه بسیار موثر باشد.
دبیر کمیته جشنواره بین المللی آکروبات همچنین از برگزاری نخستین دوره مسابقات قهرمانی کشوری خبر داد و بیان کرد: رقابت های قهرمانی کشور در رشته فرود دقت نیز هزمان با این جشنواره بین المللی در قشم برپا خواهد شد.
وی ادامه داد: تاکنون 80 نفر از تمامی استان ها در این مسابقات شرکت کردند. این رقابت ها در افزایش رنکینگ خلبانان بسیار تاثیرگذار است.
موسوی در بخش دیگر از سخنانش در توصیف رشته هوایی فرود دقت، خاطرنشان کرد: در این رشته باید خلبان از زمان پرواز تا هنگام فرود باید به حفظ تعادل بپردازد. این ورزش همانند مسابقات تیراندازی با کمان است که باید ورزشکاران به هدف نزدیک تر شوند.
ورزشی**9128**2024

نظر شما