شناسهٔ خبر: 31213780 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

راه پایان اختلافات و دودستگی‌ها؛

نقش نسل جوان و تازه‌نفس برای آزادسازی فلسطین

یک تحلیلگر فلسطینی خاطر نشان کرد پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی در سرزمین‌ فلسطین، باید شعار تمام سازمان ها از جمله جنبش‌های فتح و حماس تلقی شود که اختلافات می‌تواند با این شعار پایان یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «فایز ابوشماله» تحلیلگر فلسطینی با بیان این مطلب در تحلیلی نوشت : پایان اشغالگری رژیم صهیونیستی بر سرزمین های فلسطین باید شعار تمام سازمان ها از جمله جنبش های فتح و حماس تلقی شود. با این شعار مشترک می توان به شکاف ها و اختلاف های موجود در موضع گیری ها پایان داد و درب های آشتی(فلسطینی) را گشود و در تصمیم سازی میدانی و عملیاتی هدفمند برای پایان دادن اشغالگری مشارکت داشت. البته همکاری میدانی به منظور انسجام فعالیت ها و برنامه های رویاروی و مبارزه، وحدت ملی را از طریق رویارویی با اشغالگران،تحمیل خواهد کرد و این مشارکت تصمیم های سیاسی بعدی را نیز تحت تأثیر قرار خواهد داد .   ‎

نویسنده این مقاله در ادامه تأکید دارد؛ اگر گروه ها  و سازمان های فلسطینی از توافق بر سر ساده ترین نقطه مشترک یعنی وحدت تحت شعار پایان اشغالگری و عملکرد مشترک در این زمینه ناتوان هستند، پس باید تمام این سازمان ها به طور کامل کنار بروند و فرصت این امر مهم را به نسل جوان و مبارزان تازه نفس که در جستجوی آینده شان هستند، بسپارند.

او می گوید: یک سال کامل به ما جوانان فرصت دهید، به شما وعده می دهیم سرزمین فلسطین را از اشغال صهیونیست ها آزاد می کنیم . به ما مجال و فرصت عمل علیه اشغالگری در کرانه باختری و نوار غزه بدون دخالت سازمان ها و دخالت دستگاه امنیتی(وابسته به تشکیلات خودگردان) بدهید . فقط ما را رها کنید تا نقش مان را برای احقاق حقوق مان در برابر اشغالگری ایفا کنیم . در کمین ما ننشینید و به روش و راه ما معترض نباشید و ما را رها کنید تا امنیت اشغالگر را تباه کنیم و اسم فلسطین را در تمام چهار راه ها و بر روی دیوارهای مرزی بنویسیم . فقط مقداری از ما دور شوید و در صحنه ظاهر نشوید و نام های آرام بخش و بی نظیرتان را با مشکلات، نقض ها و شکست ها و حوادث شگفت آور آلوده نکنید .    ‎

بر اساس گزارش پایگاه خبری فلسطین آنلاین، این نویسنده در ادامه از زبان جوانان فلسطینی آورده است: یک سال به ما فرصت دهید و از (سالروز) روز زمین در تاریخ ۲۰۱۹/۰/۰۳/۳۰آغاز کنید و کرانه باختری و غزه خالی از اشغالگری صهیونیستی را در تاریخ ۲۰۲۰/۰۳/۳۰تحویل بگیرید . ما پایان اشغالگری را به عنوان گام اول در راه بازگشت به شما تعهد می دهیم و از شما ای رهبران و مسئولان به جز دور شدن از مسیرمان  و رها کردن برای دستیابی به  حقوق مان به عنوان جوانان میهن برای درهم کوبیدن اشغالگری، چیزی نمی خواهیم . شما هیچ مسئولیتی به جز نشستن در ستادها و دفترهایتان ، بر سر قراردادها و سمت وزارت خانه ها و مؤسسه های تان ندارید و فقط منتظر بمانید و به خباثت و بدبختی سیاسی اشغالگری لبخند بزنید. پس رهایمان کنید تا گرد و غبار اشغالگری را بزداییم و زندگی وحیات امنیتی آنان را متزلزل  و مختل کنیم .

منبع: تسنیم

انتهای پیام/

نظر شما