شناسهٔ خبر: 31213751 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

محمد منصوری: ملایی با شکست «خالمورزایف» شاهکار خود را تکمیل کرد

R1434/P/S3,30/CT1 / R1434/P1015135/S3,30/CT1

سرمربی تیم ملی جودو گفت: سعید ملایی با برتری در دیدار رده‌بندی گرنداسلم پاریس مقابل خالمورزایف شاهکار خود را تکمیل کرد.

صاحب‌خبر -

محمد منصوری در گفت‌و‌گو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، در خصوص عملکرد بریمانلو در مرحله نخست مسابقات گرند اسلم در سال 2019 اظهار داشت: محمد محمدی بریمانلو در این مسابقات نماینده وزن -73 کیلوگرم ما بود. بریمانلو در این مسابقات ابتدا نماینده غنا را شکست داد و در دیدار دوم نیز مقابل «تامی ماکیاس» نفر پنجم رنکینگ دنیا از سوئد به پیروزی دست یافت. بریمانلو در مسابقات جهانی نیز این جودوکار سوئدی را شکست داده بود و در این مسابقات نیز ابتدا موفق به کسب یک وازاری شد و در ادامه خیلی راحت او را ایپون کرد.

وی تصریح کرد: بریمانلو در ادامه به مصاف «فابیو باسیله» از ایتالیا رفت که مدال طلای مسابقات المپیک ریو را در کارنامه خود داشت. باسیله جودوکار بسیار باهوشی است و به دلیل همین هوش بالا موفق به کسب مدال طلای المپیک شده است. محمد مقابل این جودوکار ایتالیایی نیز تا 30 ثانیه پایانی عملکرد خوبی داشت، اما در یک لحظه  غافلگیر شد و با یک تکنیک مسابقه را واگذار کرد تا از رسیدن به جمع 8 جودوکار پایانی ناکام بماند.

سرمربی تیم ملی جودو با ابراز رضایت از عملکرد بریمانلو عنوان کرد: واقعا از عملکرد بریمانلو رضایت داشتم و او نشان داد همچنان روند حرکتی‌اش رو به رشد است. بریمانلو یکی از بهترین جودوکاران ایران است و تنها نیاز دارد به تجربیات خود اضافه کند تا مانند سعید ملایی به بهترین جودوکار وزن خود در آینده تبدیل شود. محمد در دو سال گذشته رشد صعودی خوبی داشته است.

منصوری در خصوص عملکرد سعید ملایی گفت: سعید در دور نخست استراحت داشت و در اولین گام به مصاف «کنیا کوهارا» از ژاپن رفت. کوهارا با وجودی که نفر سوم ژاپنی‌ها در این وزن است، اما واقعا تفاوت آنچنانی بین جودوکاران اول تا پنجم این کشور وجود ندارد. این جودوکار ژاپنی در مقابل سعید مرتکب یک اشتباه شد و این اجازه را به سعید داد تا با تکنیک‌های خاک او را ضربه فنی کند. ملایی در گام دوم به مصاف «الکساندر وایزالزاک» آلمانی رفت که از لحاظ تعداد مدال جهانی با سعید ملایی برابر بود.

وی خاطر نشان کرد: این جودوکار آلمانی در جهانی 2017 به مدال طلا دست یافت و سعید موفق به کسب مدال برنز شد و در سال 2018 نیز در شرایطی که ملایی به مدال طلا رسید، او مدال برنز را کسب کرد. ملایی مقابل این جودوکار آلمانی با برنامه روی تاتامی ظاهر شد و طبق برنامه حریف خود را ضربه فنی کرد. ملایی در دور سوم در حالی که آماده مبارزه با «رسلان موسائف» قزاقستانی می‌شد، در دیگر تاتامی نمایندگان رژیم اشغالگر قدس و بلژیک در حال مسابقه بودند که ما امید داشتیم جودوکار بلژیکی موفق به پیروزی شود تا ملایی با خیال راحت مبارزه کند. با این حال اتفاقاتی رخ داد که در نهایت منجر به کسب مدال برنز توسط ملایی شد. او در ادامه راه خوب مبارزه کرد و در نهایت با برتری در دیدار رده‌بندی گرنداسلم پاریس مقابل خالمورزایف شاهکار خود را تکمیل کرد. مدال ملایی را در بیمارستان به او اهدا کردند. غیر از جایزه این مسابقات، سعید 10 هزار دلار نیز به عنوان برترین جودوکار وزن 81- کیلوگرم در سال 2018 دریافت کرد.

سرمربی تیم ملی جودو در پاسخ به این سوال که صعود جودوکار اسرائیلی به رنکینگ پنجم المپیک نگران کننده نخواهد بود، گفت: درحالت اول؛ دوست داریم جودوکار اسرائیلی حذف شود و در رنکینگ نباشد اما در صورت صعود این جودوکار در سیدبندی، این موضوع به نفع ما است. اگر او در جایگاه اول یا دوم قرار بگیرد ملایی در هیچ مسابقه‌ای حداقل تا فینال به وی برخورد نمی‌کند. در صورت صعود این جودوکار به رتبه‌های بالا و حضور در جدول مقابل، اعتقاد دارم در المپیک شکننده خواهد بود و به فینال نخواهد رسید. اگر این امر اتفاق بیفتد نگرانی مواجهه او با سعید در المپیک قابل برطرف شدن است. در همین مسابقات نیز با انصراف جودوکار هلندی که در سید 2 قرار داشت، سیدها تغییر کرد و  این جودوکار که در سید ششم قرار داشت از طرف مقابل جدول به این سمت منتقل شد.


انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما