شناسهٔ خبر: 31213593 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

هندبال به صرف چاقو و تیراندازی!

منبع: فارس

واکنش و اظهارات اهالی هندبال درباره اتفاقات خونین لیگ، همه را یاد مهدی طارمی می‌اندازد که بعد از حاشیه‌هایی که برای خودش و تیمش ایجاد شد اظهار داشت «حتماً خیریتی بوده»!

صاحب‌خبر -
به گزارش مشرق، در هفته چهاردهم لیگ برتر هندبال باشگاه‌های کشور اتفاقی عجیب رخ داد؛ جایی که دو بازی به دلایل مجهول لغو شد. تیم‌های مس کرمان و گچساران و همچنین تیم‌های فرازبام دهدشت و سربداران سبزوار باید در این هفته از پیکارها به مصاف هم می‌رفتند که بازی آنها برگزار نشد! پس از این اتفاق دلایل عجیبی برای این اتفاق مطرح شد که بحث مشکلات مالی مهمترینش بود، اما در هفته شانزدهم اتفاقاتی افتاد که همه اهالی این رشته دعا می‌کردند که کاش تمام مسابقات به دلایل نامعلوم لغو شود.

در هفته شانزدهم لیگ برتر هندبال مردان دو تیم فراز بام دهدشت و زاگرس اسلام آباد در دهدشت به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه ۲۸ بر ۲۹ به سود تیم فراز بام به پایان رسید. این بازی با درگیری‌هایی همراه بود؛ در پایان این مسابقه تماشاگران اشیایی را به داخل زمین پرتاب کرده و درگیری‌هایی میان آن‌ها رخ داد که منجر به مصدومیت و زخمی شدن چند تماشاگر و بازیکن شد. براساس ادعای برخی از اعضای کادر فنی زاگرس اسلام‌آباد کار به تیر هوایی پلیس و استفاده از گاز اشک‌آور هم کشیده شد تا بتوانند به این درگیری‌ها خاتمه دهند.

بیشتر بخوانید:

نزاع دسته جمعی و چاقوکشی در لیگ هندبال ایران +فیلم

بعد از این اتفاقات مراد کرمی، رئیس کمیته مسابقات هندبال، اظهار داشت: «بروز چنین اتفاقاتی برای ما هم عجیب است. به هر حال باید منتظر بمانیم تا روز دوشنبه کمیته انضباطی تشکیل شود و بتوانیم تصمیم‌گیری درستی داشته باشیم.»

اما چند دقیقه بعد رمضانعلی دولو، سرپرست فدراسیون هندبال ضمن محکوم کردن اتفاقات رخ داده اعلام کرد که جلسه کمیته انضباطی روز یکشنبه برگزار خواهد شد. این ناهماهنگی میان سرپرست و رئیس کمیته مسابقات شاید نشان دهنده این باشد که مسئولان فدراسیون هماهنگی خوبی با هم ندارند و تاوان این ناهماهنگی‌ها هم می‌تواند بروز چنین حاشیه و درگیری‌هایی باشد.

جالب‌ترین اظهارنظر درخصوص این درگیری مربوط به محمدرضا رجبی، دبیر فدراسیون هندبال است که اظهار داشت: «بازی حساسی برای تیم‌های بالای جدول بود. طبق گزارش‌هایی که گرفتم در جریان بازی هیچ مشکلی وجود نداشت، اما در انتهای مسابقه چند تماشاگر با هم درگیر می‌شوند. تماشاگران فرازبام دهدشت برای خوشحالی به زمین آمدند تا با بازیکنان تیم خود شادی کنند که ظاهراً درگیری بین بازیکنان زاگرس اسلام‌آباد و تعدادی از هواداران ایجاد می‌شود که با ورود نیروی انتظامی این درگیری ختم به خیر می‌شود!»

در شرایطی که کاکلوند، سرمربی تیم زاگرس اسلام‌آباد مدعی است که حدود ۳۰۰ نفر با چاقو و زنجیر آنها را مورد ضرب و شتم قرار داده‌اند سوال اینجاست که چگونه رجبی می‌گوید که این درگیری ختم به خیر شد؟ این مدل اظهارات و واکنش‌ها اهالی ورزش را یاد مهدی طارمی می‌اندازد که بعد از حاشیه‌هایی که برای خودش و تیمش ایجاد شد اظهار داشت «حتماً خیریتی بوده»!

از سوی دیگر برخی از کارشناسان اعتقاد دارند که دلیل این پرخاشگری‌ها ضعف در مدیریت فدراسیون است. آنها معتقدند که چون دولو سرپرست است و مدتی دیگر باید این فدراسیون را رها کند دلش به حال این رشته و اتفاقاتی که در آن رخ می‌دهد نمی‌سوزد؛ به همین دلیل از وزارت ورزش درخواست دارند که زودتر شرایط برگزاری انتخابات را فراهم کند.

به نظر می‌رسد که خانواده هندبال ایران لحظه‌شماری می‌کنند تا امسال به پایان برسد و در سال جدید شاهد تحولاتی در این رشته باشند. آنها امیدوارند تا با برگزاری هرچه سریع‌تر انتخابات برنامه‌ریزی‌ها برای داشتن لیگی منظم و در نهایت تیم ملی قدرتمند آغاز شود. باید منتظر ماند و دید که آیا هندبال می‌تواند به حق خود در بین رشته‌های ورزشی برسد یا اتفاق دیگری رخ خواهد داد؟

نظر شما