شناسهٔ خبر: 31213516 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

جوانان اردبیلی به یاد شهدا نهال غرس می‌کنند

گروه اجتماعی ــ معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: در قالب طرح هر جوان یک نهال سبز به یاد ۳ هزار و ۲۸۴ شهید استان اردبیل جوانان نهال غرس می‌کنند.

صاحب‌خبر -

جوانان اردبیلی به یاد شهدا نهال غرس می‌کننداکبر نگاهی، معاون فرهنگی و امور جوانان اداره‌کل ورزش و جوانان استان اردبیل، در گفت‌وگو با ایکنا از اردبیل، گفت: ما در گرامیداشت ایام‌الله دهه فجر ۱۳۶ برنامه را در حوزه فرهنگی و جوانان با مشارکت تشکل‌های مردم‌نهاد برگزار کردیم که ۲۲ برنامه به صورت مستقیم به همت این تشکل‌ها برگزار شد.
وی خاطرنشان کرد: در این ایام سعی کردیم جوانان را به پای کار بیاوریم تا در برگزاری برنامه‌های فرهنگی و ورزشی مشارکتی جدی داشته باشند تا به اهداف مورد نظر دست یابیم.
معاون فرهنگی و امور جوانان استان اردبیل با بیان اینکه ما در حوزه جوانان در چهار بخش توسعه و تعالی فعالیت‌های جوانان، گروه‌های مشارکت، فعالیت‌های داوطلبانه، اوقات فراغت و طرح‌های ملی و ستاد ساماندهی جوانان برنامه‌ریزی‌ها و هدفگذاری‌های خود را انجام دادیم، افزود: در حوزه فرهنگی نیز با مشارکت ۶۹ تشکل فعال سعی داریم تا همچنان برنامه‌های مختلفی را تا پایان سال اجرایی و عملیاتی کنیم.
نگاهی به دو برنامه اساسی در استان با محوریت جوانان اشاره کرد و گفت: در سفر معاون وزیر ورزش و جوانان از این دو برنامه رونمایی کردیم که اولین برنامه اردبیل شهر پایدار است که ما در قالب شبکه سمن‌های محیط زیست سعی می‌کنیم تا با مشارکت جوانان شبکه هر جوان یک نهال سبز را راه‌اندازی کنیم.
وی ادامه داد: جوانان به یاد شهدا و همچنین مفاخر و مشاهیر این استان نهال غرس خواهند کرد که ما این طرح را از روز درختکاری تا اردیبهشت سال آینده ادامه می‌دهیم تا هر جوانی که نهالی بکارد نسبت به نگهداری و مراقبت آن نیز ملزم شود.
معاون فرهنگی و امور جوانان استان اردبیل تصریح کرد: این نهال‌ها به پلاکی آراسته خواهند شد تا هر فرد براساس آن پلاک نسبت به مراقبت و نگهداری از نهالی که غرس کرده است بتواند به رشد و بالندگی آن کمک کند.
وی افزود: ما ثبت نام از جوانان را برای دریافت نهال در ایام پیش رو آغاز کردیم و براساس کد ملی پلاک‌هایی تهیه خواهد شد تا در اختیار آن‌ها قرار گیرد.
نگاهی در مورد برگزاری جشنواره فیلم و عکس ورزش به میزبانی اردبیل اظهار کرد: قرار است دبیرخانه ملی این جشنواره در اردبیل راه‌اندازی شود و ما تا آخر امسال جزئیات برگزاری این جشنواره ملی را ارائه خواهیم کرد تا شاهد حضور هنرمندان در این رویداد باشیم.
معاون فرهنگی و امور جوانان استان اردبیل با قدردانی از اصحاب رسانه و جوانگرایی در این حوزه خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۶۹ تشکل مردم‌نهاد زیرمجموعه اداره کل ورزش و جوانان استان اردبیل فعالیت دارند که در برگزاری رویداد‌ها و برنامه‌های مختلف از ظرفیت این تشکل‌ها استفاده کنیم.
انتهای پیام

نظر شما