شناسهٔ خبر: 31212642 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

25 بهمن، تکرار حماسه آفريني ديار نصف جهان

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - اصفهان- ايرنا- 25 آبان سال 1361 استان شهيد پرور اصفهان با تقديم 370 شهيد دفاع مقدس و 25 بهمن ماه 97 نيز با 27 شهيد مدافع حريم امنيت، روز و حماسه اي فراموش نشدني در کارنامه انقلاب اسلامي دارد.

به گزارش ايرنا، يکبار ديگر کينه و خشونت دشمنان عليه نظام اسلامي بروز و ظهور کرد و اينبار با برافروختن آتش جهالت و کُفر و در اقدامي تروريستي و غير انساني جمعي از خادمان و مرزبانان کشور را به شهادت رساندند.
گروهک تروريستي `جيش العدل` وابسته به القاعده با اقدامي کور و انتحاري چهارشنبه شب 24 بهمن ماه يک دستگاه اتوبوس حامل نيروهاي مرزباني نيروي زميني سپاه پاسداران انقلاب اسلامي از لشکر امام حسين (ع) استان اصفهان را مورد هدف قرار داد.
اين حادثه تروريستي که با يک دستگاه وانت مملو از مواد منفجره در جاده خاش- زاهدان رخ داد، منجر به شهادت 27 نفر و زخمي شدن 13 نفر ديگر از نيروهاي جان بر کف سپاه پاسداران انقلاب اسلامي شد.
در اين حادثه شهر اصفهان پنج شهيد، خميني شهر و درچه پنج شهيد، فولادشهر يک شهيد، نجف آباد 2 شهيد، شهرضا 2 شهيد، شاهين شهر يک شهيد، سميرم 2 شهيد، فلاورجان يک شهيد، خور يک شهيد، کاشان سه شهيد، چادگان يک شهيد، تيران يک شهيد و آران و بيدگل يک شهيد تقديم انقلاب و نظام مقدس جمهوري اسلامي کردند.
امروز دوشنبه ،خيابان هاي اصفهان که يادگاري هاي بسياري از بدرقه شهداي هشت سال دفاع مقدس را در دل خود دارد يک بار ديگر ميزبان قهرماناني بود که اينبار جان خود را در پاسداري از مرزهاي شرق ايران و تامين امنيت هرچه بيشتر کشور فداي رهبر و مقتداي خود و مردم کردند.
امروز نيز مانند 25 آبان سال 1361 ، اصفهان، فرزندان دلير خود را که به عشق امام حسين(ع) در راه آزادگي، شربت شهادت نوشيدند را در آغوش خود گرفت و دوباره گلستان شهدا مملو از عطر بهشتياني شد که هزاران نفر براي بدرقه آنها آمدند.
25 آبان 1361 کارواني از 370 جوان که در عميات محرم با ذکر يا زينب (س) شهيد شدند بر دستان مردم ولايي و عاشق به گلستان شهدا رسيد و در خاک پاک وطن آرام گرفت.
25 آبان روزي فراموش نشدني در تاريخ ايران و اصفهان است، روزي که مردم اصفهان ثابت کردند براي حفاظت از دين و کشورشان از جان و مال خود و عزيزانشان مي گذرند تا دشمنان و کوردلان بدانند که آنها هيچگاه از آرمان هاي خود دست نمي کشند.
جلوه اين روز به حدي درخشان بود که امام خميني (ره) در فرازي از سخنراني سوم آذر ماه سال 61 فرمودند: `در کجاي دنيا جايي را مثل اصفهان پيدا مي کنيد که چند روز پيش 370 شهيدش را تشييع کردند، همين ملت شهيد داده همچنان بر خدمت خود به اسلام ادامه مي دهند`.
رهبر معظم انقلاب حماسه ايثار مردم اصفهان در 25 آبان سال 1361 را مصداق ديگري از سرافرازي در امتحانات الهي برشمردند و فرمودند: 'در آن روز عظيم، مردم اصفهان همزمان با تشييع 370 شهيد، هزاران نفر ديگر از جوانان رشيد خود را راهي جبهه ها کردند و نماد برجسته اي از ايثار و سرافرازي آفريدند.'
حال امروز پس از گذشت بيش از سه دهه از آن تاريخ ،حماسه اي ديگر در اين شهر تاريخي رقم خورد، روزي که خيابان هاي اطراف گلستان شهدا قدمگاه زنان، مردان و جواناني شد که کاروان بهشتي شهداي مدافع وطن را با اشک و عشق بدرقه کردند.
گلستان شهداي اصفهان که سال هاي سال، ميزبان رزمندگان شهيد اين مرز و بوم است، امروز ديگر بار خاطراتي ناب از تاريخ کشورمان را در خود ثبت کرد، خاطره هاي عاشورايي که برگ برگ آنها، مُهر زريني است بر دفتر اين خطه قهرمان و شهيد پرور.
انگار اينجا کربلا و امروز عاشوراي اصفهان بود، دشتي از شهداي گلگون گسترده بود و دسته گلي هايي ديگر به گلستان شهدا تقديم شد.
هرجا که نگاه مي کرديد، گل برگ محمدي بود و عطر بهشت همه جا را گرفته بود، امروز آسمان ابري اصفهان سرشار بود از افتخار و عزت مدافعان حريم امنيت.
زمين نيز امروز باراني بود، هزاران نفر از مردم شهيدپرور اصفهان آمدند، مادران شهيدان بي تابي مي کردند، مانند پروانه اي به دور پيکر پاک فرزندان خود پرواز مي کردند و به آنها خوش آمد مي گفتند، فرزندان شهيد براي پدران خود بي قراري مي کردند، دختري مي گفت منتظر پدرم بودم تا باهم به کنار زاينده رود برويم اما زنده رود خبر نداشت که امروز در فراغ اين عزيزان، خونين رنگ مي شود.
استقبال امروز مردم اصفهان از شهدا بسيار گسترده و غير قابل وصف بود، اشک‌هايي که در چشمان زنان و مردان و کودکان جمع شده بود، درد و دل هايي که خانواده هاي شهيدان با فرزندان، همسران و پدران خود مي کردند، زينب هايي که مصمم بودند تا راه شهيدان خود را ادامه دهند و مردمي که لعن و نفرين مي فرستادند به جنگ و تروريسم.
مردم قهرمان پرور اصفهان امروز در حماسه اي ديگر همچون 25 آبان سال 61 با شهداي گلگون‌کفن ميثاقي دوباره بستند و به جهان و جهانيان نشان دادند که در راه دفاع از دين و کشورشان هميشه آماده شهادت و ايثار هستند، ايثاري که در دل و جان آنهاست نه در بند زبان و کلمات.
حرير بهشتي و بال هاي ملائک به زير پاي تو فرش مي شود امشب ، اي شهيد، اي عاشق، چه کسي مثل تو ساده پر کشيد، چه کسي مثل تو حماسه آفريد، تو خلاصه ترانه هر عشقي ، تو متن هر عاشقانه اي ، تو بهترين جاوادنه اي.
باري ، با شهادت تو لرزه بر دشمن و کاخ ستم افتاده است، با شهادتت هيزم خشم جوانان شهرم شعله ور شده است ، ما راهمان را با تو ادامه مي دهيم؛ در اين معرکه به راه رهبرمان مي مانيم و لب اگر تر کند او فاتحه دشمن را مي خوانيم.
به گزارش ايرنا، عوامل گروهک تروريستي به اصطلاح جيش العدل وابسته به گروه القاعده با اقدام کور تروريستي انتحاري چهارشنبه شب يک دستگاه اتوبوس حامل نيروهاي مرزبان نيروي زميني سپاه پاسداران را منفجر کردند که بر اثر آن و تاکنون 27 نفر از نيروهاي جان برکف سپاه شهيد و 13 نفر ديگر زخمي شدند
.6026/1630
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما