شناسهٔ خبر: 31212557 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

کواکبیان در گفت و گو با دانا مطرح کرد؛

اینستکس گام حداقلی اتحادیه اروپا/ در سیاست بین الملل هرگز نباید بگوییم کشوری صد در صد قابل اعتماد است

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به اینستکس اشاره کرد و گفت: با توجه به تعهداتی که طرف اروپایی دارد، ایجاد ساز و کار جدید توسط آن ها تحت عنوان اینستکس در حقیقت حداقل کاری بود که می توانستند انجام دهند.

صاحب‌خبر -

مصطفی کواکبیان، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خاجی مجلس با اشاره به سازوکار مالی ایجاد شده توسط اروپایی ها تحت عنوان اینستکس به شبکه اطلاع رسانی راه دانا گفت: به نظر می رسد اینستکس گام حداقلی اتحادیه اروپا برای تعهداتی که به ایران داده است، باشد.

 

وی اظهار داشت: امیدواریم که اروپایی ها در عمل بتوانند این سازوکار ایجاد شده را اجرایی کنند؛ اروپایی ها نباید با ایجاد این کانال منتی سر جمهوری اسلامی ایران داشته باشند.

 

نماینده مردم تهران در مجلس به 12 تعهد برجامی اروپایی ها اشاره کرد و گفت: با توجه به تعهداتی که طرف اروپایی دارد، ایجاد ساز و کار جدید توسط آن ها تحت عنوان اینستکس در حقیقت حداقل کاری بود که می توانستند انجام دهند.

 

کواکبیان در ادامه خاطر نشان کرد: امید است که طرف اروپایی در اجرا و عملی کردن این کانال در اسرع وقت گام جدی تری را بردارد.

 

اروپایی ها منافع خودشان را بر منافع ایران ترجیح می دهند

وی در پاسخ به این سوال که "آیا طرف اروپایی قابل اعتماد است؟" گفت: باور من این است که اگر اروپایی ها جدی باشند، آمریکایی ها نمی توانند در اجرایی و عملی شدن ساز و کار مالی جدید اروپایی ها خلل و مشکلی ایجادکنند.

 

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در ادامه افزود: در سیاست بین الملل هرگز نباید بگوییم هیچ کشوری صد در صد قابل اعتماد است، حتی ممکن است برخی از کشورهایی که در دنیا از لحاظ سیاست خارجی وجهه و صورت خوبی دارند، منافع خودشان را بر منافع کشور ایران ترجیح دهند.

 

کواکبیان در پایان گفت: جمهوری اسلامی ایران باید درک صحیحی از شناخت و شناسایی کشورها داشته باشد و با درایت و هوشیاری بیش تری عمل کند.

 

انتهای پیام/

نظر شما