شناسهٔ خبر: 31211645 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

تجلیل از نویسنده برجسته کشور در لرستان

گروه فرهنگی ــ مراسم تجلیل از مژگان شیخی، نویسنده برجسته کودک و نوجوان کشور در راستای اجرای طرح ملی «چهل قلم» در لرستان برگزار می‌شود.

صاحب‌خبر -

تجلیل از نویسنده برجسته کشور در لرستانبه گزارش ایکنا از لرستان، به‌مناسبت گرامیداشت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و به‌منظور ارج نهادن به خدمات فرهنگی نویسندگان برجسته و متعهد در قالب اجرای طرح «چهل قلم»، مراسم تجلیل از مژگان شیخی نویسنده برجسته حوزه کودک و نوجوان در لرستان برگزار می‌‏شود.
این آیین تجلیل روز دوشنبه، بیست و نهم بهمن‌ماه جاری با حضور جمعی از مسئولان، کتابداران، نویسندگان و علاقه‌مندان به حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در سالن اجتماعات جمعیت هلال‌احمر استان لرستان برگزار می‌شود.
یادآور می‏‌شود، مژگان شیخی متولد ١٣٤١ در تهران و دارای مدرک مترجمی زبان انگلیسی است. شیخی از سال ٦٣ کار خود را با مجله کیهان بچه‌ها شروع کرد. حاصل سال‌ها کار ادبی وی، تألیف و ترجمه بیش‌از دویست عنوان کتاب است.
از مهم‌ترین آثار شیخی می‌توان به کتاب‌های «بلبل نوک طلا و باغ آرزوها»، «تابستان و غاز سفید»، «دستی برای دوستی»، «٣٦٥ قصه برای شب‌های سال»، «دفترچه خاطرات یک کلاغ»، «ده قصه از امام رضا(ع)»، «مسافر هشتم»، «کاش تو را می‌دیدم» در حوزه ادبیات کودک و نوجوان و کتاب‌های «لیلی و مجنون»، «شنبه‌ای که نیامد» و «پنجمین زن» در حوزه ادبیات بزرگ‌سال اشاره کرد.

انتهای پیام

نظر شما