شناسهٔ خبر: 31211548 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

هفتم و هشتم اسفند؛

دومین کنگره بین المللی جندی شاپور در دزفول برگزار می شود

دومین کنگره بین المللی جندی شاپور، به منظور بازشناسی ابعاد تاریخی، علمی و فرهنگی نهاد علمی جندی شاپور باستان و بررسی زمینه های فرهنگی و علمی این میراث ارزشمند جهانی در دزفول برگزار می شود.

صاحب‌خبر -

«محمدرضا عصاری»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در دزفول اظهار کرد: دومین کنگره بین المللی جندی شاپور با حضور مقامات کشوری و محلی و مهمانان خارجی از دانشگاه‌ های معتبر اروپا و آسیا، (۷ و ۸ اسفند) در دانشگاه جندی شاپور دزفول برگزار می شود.

 

رئیس دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول، با بیان اینکه این کنگره به منظور بازشناسی ابعاد تاریخی، علمی و فرهنگی نهاد علمی جندی شاپور باستان و بررسی زمینه های فرهنگی و علمی این میراث ارزشمند جهانی دانست و افزود: در این کنگره میهمانان خارجی از دانشگاه‌ های کشورهای فرانسه، ایتالیا، هندوستان و ارمنستان دعوت شده اند.

 

دبیر کنگره جندی شاپور، یکی از اهداف مهم این کنگره را بازخوانی جندی ‌شاپور و میراث اصلی آن عنوان کرد و ادامه داد: شناساندن کارکرد تولید علم در دانشگاه جندی ‌شاپور باستان و معرفی قدمت ۱۸۰۰ ساله تحصیلات تکمیلی در ایران به جهانیان از دیگر اهداف این کنگره است.

 

وی سخنرانی رئیس کنگره و مهمانان ویژه، برنامه هایی در بخش علمی و بازدید از جندی شاپور باستان را از جمله برنامه این کنگره عنوان کرد و اذعان داشت: علاوه بر میهمانان خارجی، دکتر غلامی وزیر علوم، دبیر کل سازمان یونسکو در ایران و مسئولان کشوری و استانی در این کنگره حضور خواهند داشت.

 

لازم به ذکر است، نخستین کنگره بین المللی جندی شاپور سال ۹۵ در دانشگاه صنعتی جندی شاپور دزفول برگزار شد.

 

دانشگاه جندی شاپور یکی از آثار به ‌جای‌ مانده از زمان ساسانیان است و با بیش از ۱۷ سده قدمت، از باستانی ‌ترین و قدیمی ترین و اولین دانشگاه ‌های خاورمیانه و جهان محسوب می ‌شود.

 

نظر شما