شناسهٔ خبر: 31211250 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

نرم‌افزار «میقات حج» منتشر شد

مدیر اداره ارتباطات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی از انتشار نرم‌افزار «میقات حج» خبر داد.

صاحب‌خبر -

- اخبار فرهنگی -

حجت الاسلام سید احمد الحسینی مدیر اداره ارتباطات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور در گفت وگو با خبرنگار فرهنگی باشگاه خبرنگاران پویا،با اعلام این خبر گفت: این موسسه در راستای نشر فرهنگ غنی اسلام، تسهیل در دستیابی به منابع و متون اصیل دینی، تسریع در امر کاوش و پژوهش در حوزه علوم اسلامی و انسانی با بهره‏ گیری از فنّاوری اطلاعات و به‏ کارگیری امکانات رایانه ‏ای، جهت ارائه معارف حقّه اهل ‏بیت (ع) به جهانیان، نرم افزارهای مختلفی را تولید و در در دسترس کاربران قرار می دهد.

مدیر اداره ارتباطات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی نور افزود: این اثر دربردارنده متن 100 شماره از فصلنامه فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و تاریخی «میقات حج» با موضوعات متنوع مرتبط با حج و زیارت و ... است.

حجت الاسلام الحسینی افزود: این نرم افزار به زبان فارسی و به سفارش حوزه نمایندگی ولیّ فقیه در امور حج و زیارت تولید شده است.

وی یادآور شد: این اثر که برای سیستم عامل های ویندوز تهیه شده دارای قابلیت های متعددی مانند است که از جمله آن عبارت اند از: ارتباط واژگان متون برنامه با چند دوره لغت نامه، با امکان دسترسی به ریشه و مشتق کلمات»، «جستجو به روش های گوناگون در الفاظ و عباراتِ متن و فهرست مقالات فصلنامه»، «امکان انتخاب فهرست درختی و گزینشی به همراه قابلیت تطبیق دوسویه متن و فهرست»، «ارتباط متن و فهرست مقالات فصلنامه با بخش های دیگر برنامه، مانند جست وجو، قرآن و لغت نامه» است.

گزیده دانشنامه امام مهدی(عج) منتشر شد

نجواهای شاعرانه عالمان دین با امام زمان(عج) کتاب شد

منبع: تسنیم

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما