شناسهٔ خبر: 31210871 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

تهیه‌کننده سریال «آنام»:

تنها هدف جشنواره جام جم درآمدزایی صداوسیما و اپراتورهای تلفن همراه است!

اسماعیل عفیفه که مجموعه تلویزیونی «آنام» به تهیه‌کنندگی وی در پنجمین جشنواره جام جم نامزد دریافت جایزه بهترین سریال شده درباره این جشنواره گفت: تنها هدف جشنواره جام جم درآمدزایی صداوسیما و اپراتورهای تلفن همراه است.

صاحب‌خبر -

اسماعیل عفیفه، تهیه‌کننده تلویزیون، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری برنا، اظهار داشت: جشنواره جام جم هیچ اعتباری از لحاظ هنری ندارد و تنها هدف از برگزاری آن درآمدزایی برای تلویزیون و اپراتورهای تلفن همراه است چراکه مردم با پیامک‌هایی که برای رأی‌دهی به آثار منتخب این جشنواره ارسال می‌کنند درآمدی برای اپراتورهای تلفن همراه به دست می‌آید که احتمالاً درصدی از آن نسیب تلویزیون می‌شود.

عفیفه در ادامه تصریح کرد: این جشنواره تنها برای تلویزیون فرصتی ایجاد می‌کند که به درآمد بیشتری برسد و چون تنها هدف برگزاری آن درآمدزایی است مطمئناً هیچ اهمیتی از لحاظ فرهنگی و هنری ندارد. تلویزیون آمار دقیقی از برنامه‌ها و سریال‌های پربیننده دارد که نیازی به ارسال پیامک‌ها نیست و همه این اتفاقات نشان از هدف دیگری دارد. من تنها در صورتی این جشنواره را معتبر می‌دانم که داوری‌ها از سوی کارشناسان صورت گیرد.

وی افزود: از آنجا که جشنواره جام جم با هدف فرهنگی و هنری برگزار نمی‌شود نمی‌توان درباره آن خیلی دقیق از جنبه‌های حرفه‌ای صحبت کرد. مطمئناً قرار دادن آثار بی‌ربط به هم در یک بخش برای قضاوت مسأله‌ای مشهود است که هر کارشناسی می‌تواند آن را اشتباه بداند اما این اشتباه واضح تنها در صورتی اتفاق می‌افتد که مسئولان برگزاری این جشنواره به مسائلی غیر از هنر و فرهنگ توجه دارند و وقتی هدف تنها پول و درآمد است همان بهتر که درباره این جشنواره بحث‌های کارشناسی و حرفه‌ای نداشته باشیم چراکه با نگاهی به جوانب مختلف این رویداد می‌توان به صورت گرفتن کارها بدون کمترین کارشناسی رسید.

نظر شما