شناسهٔ خبر: 31210825 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

در گفتگو با آنا مطرح شد؛

شناسایی بهترین درمان‌ها و غذاهای مبتنی بر پسته در دانشگاه آزاد

مدیر مرکز تحقیقات پسته دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان گفت: مردم ایران و جهان را به شناسایی بهترین درمان‌ها و غذاهای مبتنی بر پسته دعوت خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

قنبر لایی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در دامغان با قدردانی از حضور رئیس دانشگاه آزاد اسلامی در غرفه محصولات مرکز تحقیقات پسته در دومین نمایشگاه فن‌بازار تخصصی دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی اظهار کرد: در دوره کوتاهی که مسئولیت مرکز تحقیقات پسته دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان به من واگذار شده، بنا بر تأکید سرپرست این واحد دانشگاهی، تلاش کرده‌ایم تا سمت‌وسوی تحقیقات دانش فرآوری پسته در زمینه‌های دارویی، غذایی و آرایشی باشد و اصرار داریم با فرآوری مدرن، سهمی در اقتصاد منطقه داشته باشیم.

وی افزود: پسته دامغان از کیفیت ممتاز برخوردار است و منبعی غنی برای تأمین بسیاری از کمبودهای منجر به بیماری‌هاست که به همراه همکارانم، تلاش کردیم این موهبت الهی را با شیوه‌های به‌روز فرآوری کنیم تا علاوه بر تأمین نیاز ملی در اندیشه صادرات نیز باشیم.

مدیر مرکز تحقیقات پسته دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان خاطرنشان کرد: دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و بسیاری از مسئولان از غرفه محصولات مرکز تحقیقات پسته این واحد دانشگاهی که فرآوری محصولات حاصل از پسته نظیر روغن در زمینه آرایشی و دارویی، خوراکی و پروتونیک پسته شامل قرص، شربت، پودر و... را عرضه می‌کند؛ بازدید کردند و راهکارهای دریافتی ما را به ادامه فعالیت امیدوار کرد.

لایی گفت: محصولات این مرکز نظر بسیاری از افراد بازدیدکننده از نمایشگاه دستاوردهای تخصصی کشاورزی در فن‌بازار دانشگاه آزاد اسلامی را به خود جلب کرد و میزان سفارش به اندازه‌ای بود که همت و پویایی ما را برای ادامه کار دوچندان کرده است.

وی تأکید کرد: جهت حرکت فعالیت‌های مرکز تحقیقات پسته به سمت‌وسویی است که به‌زودی از افتخارات آن بسیار خواهید شنید و اعتقاد داریم ارزش افزوده پسته باید با فرآوری درست در حساب دامغانی‌ها پس‌انداز شود.

مدیر مرکز تحقیقات پسته دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان اظهار کرد: فلسفه کشت و صنعت را در باور اقتصادی مربوط به فرآورده‌های پسته معنا می‌کنیم و مردم ایران و جهان را به شناسایی بهترین درمان‌ها و بهترین غذاهای مبتنی بر پسته دعوت خواهیم کرد.

لزوم آگاهی از فرآوری مدرن پسته و خواص استثنایی آن

لایی از بلندنظری همشهریان دامغانی قدردانی کرد و گفت: مردم دامغان باید از فرآوری مدرن پسته و خواص استثنایی آن در زمینه‌های بهداشتی و درمانی آگاه شوند تا بهتر و بیشتر به اصالت محصول جهانی خود افتخار کنند و مرکز تحقیقات این فرصت را فراهم می‌کند تا باغداران دامغانی و کارشناسان با بازدید از مرکز تحقیقات پسته واحد دامغان از کیفیت مطالعات و شیوه‌های فرآوری آگاه شوند.

وی تصریح کرد: نعمت‌الله نعمتی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان اصرار دارد که با توسعه مطالعات و ایجاد شرکت دانش‌بنیان، پسته به‌عنوان برند درمانی و بهداشتی با ارزش‌افزوده معتبر معرفی و از امکانات دانشکده داروسازی برای تولیدات دارویی و بهداشتی استفاده شود.

مدیر مرکز تحقیقات پسته دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان افزود: در جلسات مشترک با گروه داروسازی به توافق‌های اولیه رسیده‌ایم تا ابتکارات دارویی و بهداشتی مبتنی بر محصول جهانی پسته را با سرعت و دقت در قالب محصولات نوین دارویی به بازار عرضه کنیم.

به گزارش آنا، مرکز تحقیقات پسته دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان حرکت به سوی فرآوری‌های ارزشی از محصول پسته را در مسیر اقتصاد دانش‌بنیان ادامه خواهد داد.

انتهای پیام/4121/4103/4062/

نظر شما