شناسهٔ خبر: 31210705 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

دیـــگه چه خبر

صاحب‌خبر -


صدور حکم قطعی متهمان پرونده «دومان توکان»

خبر اول اینکه، حکم قطعی متهمان پرونده شرکت «دومان توکان» صادر شد. به گزارش ایسنا، براساس حکم صادر شده از سوی قاضی صلواتی، رئیس شعبه چهارم دادگاه ویژه رسیدگی به اتهامات اخلالگران و مفسدین اقتصادی، دومان سهند فرزند اصغر مدیرعامل شرکت دومان توکان به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی و مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای به تحمل 20 سال حبس، ۳۰ ضربه شلاق در انظار عمومی و محرومیت از هرگونه خدمات دولتی محکوم شد. همچنین رشید جباری فرزند محمد رئیس هیأت مدیره شرکت به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی و مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای به تحمل ۱۸ سال حبس، ۲۵ ضربه شلاق در انظار عمومی و محرومیت از هرگونه خدمات دولتی، مهدی ذکایی فرزند یحیی معاون حقوقی شرکت به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی و مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای به تحمل ۱۵ سال حبس، ۲۵ ضربه شلاق در انظار عمومی و محرومیت از هرگونه خدمات دولتی و احسان حدیدساز فرزند محمدعلی جانشین مدیرعامل و رئیس واحد جذب شرکت به اتهام مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی و مشارکت در کلاهبرداری شبکه‌ای به تحمل هشت سال حبس، 20 ضربه شلاق در انظار عمومی و محرومیت از هرگونه خدمات دولتی محکوم شدند. بر اساس رأی صادره، دادگاه به استرداد وجوه سرمایه‌گذاران مالباخته و ضبط تمامی اموالی که متهمان از طریق خلاف قانون به دست آورده‌اند، حکم صادر کرده است. پرونده در مورد ندا مختارزاده، دیگر متهم پرونده مفتوح است.

احتمال خرابکاری در برنامه موشکی ایران

خبر دیگر اینکه، محمدجواد ظریف، وزیر خارجه کشورمان در مصاحبه‌ای با یک شبکه امریکایی، ضمن تأیید شکست ایران در پرتاب ماهواره در دو ماه اخیر، این احتمال را مطرح کرد که به دلیل خرابکاری عمدی ایالات متحده امریکا این پروژه شکست خورده است. شبکه خبری «ان‌بی‌سی نیوز» گزارش داد که ظریف گفته ایران در حال تحقیق درباره این شکست است که به گفته او در دو ماه اخیر، دو بار رخ داده است. احتمال خرابکاری در برنامه موشکی ایران برای نخستین‌بار در روز چهارشنبه توسط روزنامه نیویورک تایمز مطرح شد.  

بازداشت سفیر سابق آفریقای جنوبی در ایران

دست آخر اینکه، یوسف سالوجی، سفیر پیشین آفریقای جنوبی در ایران روز پنجشنبه به اتهام فساد مالی بازداشت شد. به گزارش عصر ایران، بنا به اعلام پلیس آفریقای جنوبی اتهام فساد مالی یوسف سالوجی به پرونده مناقصه «ایرانسل» مربوط می‌شود که شرکت مخابراتی «ام‌تی‌ان» در ایران برنده شده بود. سفیر پیشین آفریقای جنوبی در ایران متهم است که برای لغو یا تسهیل لغو اعلام شرکت مخابراتی «ترک سل» به عنوان برنده مناقصه «ایرانسل» رقمی معادل یکصد هزار دلار رشوه دریافت کرده است. شرکت «ترک سل» پیش از این به دادگاهی در واشنگتن علیه «ام تی ان» به دلیل پرداخت رشوه به ایران شکایت کرده بود.

برچسب‌ها:

نظر شما