شناسهٔ خبر: 31210596 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

عنایتی: از حضور کی‌روش در فوتبال ایران استفاده نکردیم/ نباید به سیاه‌جامگان می‌رفتم

نمایندگی خراسان رضوی

پیشکسوت استقلال کی‌روش یک مربی باکلاس بود اما از حضور هشت ساله او در ایران استفاده نکردیم.

صاحب‌خبر -

رضا عنایتی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایسنا، درباره شرایط استقلال در لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: وضعیت استقلال با وجود شکستی که روز گذشته مقابل تراکتورسازی در تبریز ثبت شد، نسبت به نیم‌فصل نخست بهتر است. تیم از نظر روحی‌روانی در شرایط بهتری به سر می‌برد و خوشبختانه با خرید چند بازیکن این تیم تقویت شده‌است. حضور فرهاد مجیدی روی نیمکت هم فکر می‌کنم نقطه قوت دیگری برای استقلال در نیم‌فصل دوم باشد.

وی در خصوص ترافیک به وجودآمده در خط حمله استقلال تصریح کرد: خدا کند همیشه در هر پستی با ترافیک بازیکن روبه‌رو باشیم. وقتی بازیکن شایسته‌ای نداشته‌باشید باید غصه بخورید، هنر مربی است که چند بازیکن خوب هم‌پست را در یک سطح حفظ کند و اجازه ندهد نظم تیمی به هم بخورد. فکر می‌کنم شفر توانایی خوبی در این زمینه داشته‌باشد.

عنایتی در رابطه با صحبت‌هایی که این روزها در رابطه با دست‌های پشت پرده و اشتباهات داوری مطرح می‌شود، تاکید کرد: اینها همه به صفحات مجازی برمی‌گردند. دیگر نمی‌توان روی مطالب خبری و رسانه‌ای نظارت کرد. امروز شرایط به شکلی شده که هر کس، با هر نظری بدون اینکه دلیل و منطقی هم در نظراتش داشته‌باشد، صحبت‌هایی را مطرح می‌کند. کاش سعی کنیم بیشتر از زیبایی‌های فوتبال صحبت کنیم.

آقای گل تاریخ لیگ برتر فوتبال ایران تصریح کرد: داور هم انسان است، اگر اشتباهی هم صورت گرفته سهوی بوده‌است. همانطور که من هم در مقابل دروازه گاهاً پیش می‌آمد که توپ را گل نمی‌کردم.

عنایتی در خصوص جایگزین کی‌روش گفت: در شرایط فعلی فکر نکنم گزینه داخلی مناسبی وجود داشته‌باشد. ۸ سال کی‌روش اینجا بود اما برداشت مناسبی از حضورش نداشتیم. یاد گرفته‌ایم که آدم‌ها را به ایران بیاوریم، از ما استفاده کنند و در نهایت ایران را ترک کنند. چرا دو سه دستیار خوب در این ۸ ساله کنار کی‌روش نداشتیم که امروز بتوانیم پس از رفتن کی‌‎روش روی آنها حساب کنیم؟

وی افزود: کی‌روش با یک کوله‌بار آمد و با یک کوله‌بار هم رفت. هیچ برداشتی نکردیم و فقط هزینه کردیم، بدون اینکه دستاورد لازم را داشته‌باشیم. این به ضعف فدراسیون برمی‌گردد که میلیاردها تومان برای یک مربی صاحب‌نام و باکلاس هزینه می‌کند، اما از این حضور سودی نمی‌بریم.

عنایتی در خصوص نام مربیان بزرگی مثل زیدان، مورینیو و بلان که از سوی مازیار ناظمی مطرح شده‌بود، گفت: اینها همه در حد صحبت و حرف و حدیث است. بحثم انتخاب مربی داخلی یا خارجی نیست. اگر می‌خواهیم هزینه کنیم باید استفاده کنیم. بهترین تصمیم به نظرم حضور یک خارجی باکلاس برای تیم‌های پایه است.

بازیکن سابق تیم ملی ایران در رابطه با شنیده شدن نام برانکو به عنوان جانشین احتمالی کی‌روش در انتهای لیگ هجدهم خاطرنشان کرد: برانکو همچنان سرمربی تیم رقیب استقلال است و بهتر است در این خصوص صحبتی نکنم و پاسخی به این سوال ندهم.

سرمربی سابق تیم سیاه‌جامگان در خصوص برنامه‌اش برای بازگشت به عرصه مربی‌گری گفت: در این مدت چند پیشنهاد از لیگ یک داشتم اما ترجیح دادم با توجه به خاطره تلخ فصل گذشته، در تیم بی‌پول کار نکنم. فصل گذشته اشتباهاتی کردم که واقعاً نباید انجام می‌دادم.

وی افزود: اگر زمان به عقب برگردد قطعاً هدایت سیاه‌جامگان را نمی‌پذیرم. مدتی است کلاس‌های مربی‌گری‌ام را پشت سر گذاشته‌ام و در یکی دو دوره دیگر هم قرار است شرکت کنم. در سیاه‌جامگان قول دادند ۶ بازیکن برایم بگیرند اما نه تنها بازیکنی به تیمم اضافه نشد که ۶ بازیکن هم از تیم ما رفتند.

عنایتی گفت: چنین استرسی را در کل فوتبالم تجربه نکرده‌بودم و واقعاً روزهای سختی بود. در آن دوران برخی از دوستان خودم برایم زدند و بر سر وعده‌هایی که دادند نماندند. من بر سر رفاقت و مرام بود که مسئولیت را قبول کردم اما برخی بازیکنانی که می‌خواستم به آنها تکیه کنم، از بار مسئولیت شانه خالی کردند.

وی افزود: می‌شد بعد از سیاه‌جامگان خیلی صحبت‌ها را مطرح کنم، اما هیچگاه صحبتی نکردم و نمی‌کنم. در این چرخه فوتبالی بالاخره نوبت دوباره به رضا عنایتی می‌رسد و مشکل من با بلند شدنم از نیمکت نبود، اما آنهایی که پای وعده‌هایشان نماندند انسان‌های ضعیفی بودند که به یک استان خیانت کردند. جالب است که بعد از خیانت هم سرشان بالاست. منتظرم که جایی اگر دوباره از خط قرمزها عبور کردند، واقعیت را به مردم بگویم و از ریشه آنها را بزنم.

عنایتی در رابطه با عملکرد پدیده شهرخودرو گفت: اتفاقات خوبی در این تیم افتاد و در کنار نتایج خوبی که در این فصل کسب کرده‌اند، به بخش خصوصی واگذار شده که اتفاق فوق‌العاده خوبی بود. امیدوارم نتایج این تیم تا پایان لیگ استمرار یابد و مردم مشهد خوشحال شوند.

انتهای پیام

نظر شما