شناسهٔ خبر: 31210333 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه تعادل | لینک خبر

افزایش محبوبیت سرویس‌های استریم آنلاین موسیقی

ورج| بر اساس آمار و گزارش‌های منتشر شده، تعداد آهنگ و موسیقی‌های آپلود شده در سرویس استریم آنلاین ساندکلاد (SoundCloud) به بالغ بر ۲۰۰ میلیون رسیده است.

صاحب‌خبر -

ورج| بر اساس آمار و گزارش‌های منتشر شده، تعداد آهنگ و موسیقی‌های آپلود شده در سرویس استریم آنلاین ساندکلاد (SoundCloud) به بالغ بر ۲۰۰ میلیون رسیده است.

 این روزها کاربران به نظر می‌رسد که از سرویس و اپلیکیشن‌های پخش و استریم آنلاین موسیقی در جهان استقبال بیشتری نشان می‌دهند، حالا آمارهای جدید نشان می‌دهد که تعداد موسیقی‌های آپلود شده در سرویس ساندکلاد از مرز ۲۰۰ میلیون نیز عبور کرده است و این بدان معناست که این برنامه‌ها از گسترش و محبوبیت روزافزونی برخوردار شده‌اند که ممکن است همین امر موجب افزایش درآمدزایی و سودآوری آنها شود.

گفته می‌شود این عدد در سال ۲۰۱۶ میلادی معادل ۱۲۵ میلیون قطعه موسیقی و آهنگ بوده است و حالا در کمتر از دو سال، پیشرفت قابل ملاحظه‌ای کرده است.

 البته ساندکلاد همچنان از سایر رقبای قدرتمند خود نظیر اسپاتیفای و اپل موزیک عقب‌تر است و راه زیادی برای رسیدن به آنها در عرصه استریم آنلاین موسیقی در پیش رو دارد.

اپلیکیشن پخش آنلاین موسیقی اسپاتیفای که هم‌اکنون یکی از پرطرفدارترین و بهترین برنامه‌ها از نوع خود به شمار می‌رود، در طول یک سال گذشته با استقبال کم‌سابقه‌ای مواجه شده و میزبان خیل عظیمی از مشترکان پولی و رایگان بوده است. تعداد کاربران و مشترکان فعال ماهانه این سرویس محبوب آنلاین از مرز ۲۰۷ میلیون نفر کاربر نیز عبور کرده است که این رقم خود موفقیت و دستاورد بزرگی برای اسپاتیفای به شمار می‌رود.

از بزرگ‌ترین رقبای اسپاتیفای می‌توان به اپل موزیک و پاندورا اشاره کرد که آنها نیز سهم قابل توجهی از بازارهای مرتبط با پخش آنلاین موسیقی را به خود اختصاص داده‌اند اما هنوز به جایگاه اسپاتیفای دست پیدا نکرده‌اند.

 

نظر شما