شناسهٔ خبر: 31209611 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

دیدار ۲عضوگروه ریش سفیدان بین‌المللی با دکترظریف

صاحب‌خبر -
 

«مری رابینسون» و «اخضر ابراهیمی» از گروه
ریش سفیدان بین‌المللی در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با وزیر امور خارجه ایران دیدار و گفتگو کردند.
«مسرور بارزانی» مشاور امنیت اقلیم کردستان عراق هم با حضور در محل اقامت وزیر امور خارجه در مونیخ با ظریف دیدار و گفتگو کرد.
وزیر خارجه درباره این دیدار گفت: «دیدار خیلی خوبی بود. ما دیدار خوبی به عراق و کردستان عراق داشتیم و من از میهمان نوازی که آنجا دریافت کردم، سپاسگزارم، ما امروز نه تنها درباره روابط دو‌جانبه‌مان
‌با عراق و حکومت منطقه‌ای کردستان صحبت کردیم بلکه درباره تشکیل دولت مستقر در حکومت منطقه‌ای کردستان و همچنین مسائل منطقه ای شامل سوریه، اوضاع شرق فرات و اینکه چطور به موضوع تمامیت ارضی سوریه پرداخته شود و همچنین درباره نحوه اطمینان از حفظ کامل حقوق کُردهای سوریه صحبت کردیم».
وی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی براین که ترامپ همیشه درباره روابط دوجانبه ایران و کردستان عراق نگرانی دارد ، افزود: «ما همسایه هستیم و در واقع ما مردمی‌یکسان هستیم. روابط ما ادامه می‌یابد و آنها افراد خارجی هستند که دیر یا زود خواهند رفت».
هَریتّا فور مدیر اجرایی یونیسف هم در حاشیه کنفرانس امنیتی مونیخ با ظریف دیدار و گفتگو کرد. همکاری‌های ایران و صندوق بین المللی کودکان
ملل متحد محور اصلی گفتگو در این دیدار بود.
«الیاس بوصعب» وزیر دفاع لبنان هم در حاشیه کنفرانس با ظریف دیدار و گفتگو کرد.
ابعاد مختلف همکاری‌های دو جانبه بویژه در زمینه‌های اقتصادی و مسائل منطقه ای از جمله آخرین تحولات سوریه از محورهای گفتگو در این دیدار بود.
«دی کارلو» معاون سیاسی دبیرکل سازمان ملل متحد با وزیر امور خارجه دیدار کرد.
در این دیدار دو طرف در باره همکاری‌های ایران و سازمان ملل متحد، اجرای قطعنامه ۲۲۳۱، برجام، سازو کار حمایت تجاری ایران و اروپا (ساحت) و نیز مسائل مختلف بین المللی و منطقه ای از جمله شرایط افغانستان، یمن، سوریه و لبنان گفتگو و تبادل نظر کردند.
«زهراب مناتسکانیان» وزیر امور خارجه ارمنستان هم با وزیر امور خارجه دیدار و گفتگو کرد.
در این دیدار در باره ابعاد مختلف روابط دو جانبه، به ویژه حوزه اقتصادی، تجاری، بانکی، انرژی و
حمل و نقل، مساله قره باغ و دیگر مسائل مورد علاقه تبادل‌‌نظر شد.

نظر شما