شناسهٔ خبر: 31209523 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

رونمایی از زیردریایی پیشرفته فاتح به دست رئیس‌جمهور

رونمایی از زیر دریایی پیشرفته فاتح و افتتاح فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس از برنامه‌های رئیس جمهور در سفر به استان هرمزگان است.

صاحب‌خبر -

رونمایی از زیردریایی پیشرفته فاتح به دست رئیس‌جمهوربه گزارش خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور در سفری دو روزه راهی استان‌های هرمزگان و کرمان می‌شود. اگر چه رئیس‌جمهور سال گذشته نیز سفری به استان هرمزگان داشته‌اند، به نظر می‌رسد برای افتتاح طرح‌ها و پروژه‌هایی همچون فاز سوم پالایشگاه خلیج فارس و رونمایی از زیردریایی فاتح، لازم بود شخص رئیس‌جمهور در استان هرمزگان  حضور داشته باشد.

علی‌اصغر احمدی معاون معاون هماهنگی و پیگیری امور استان‌های دفتر ریاست جمهوری در گفت‌وگو با  خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به سفر رئیس جمهور به استان‌های هرمزگان و کرمان، گفت: حجت الاسلام روحانی روزهای یکشنبه و دوشنبه ۲۸ و ۲۹ بهمن ماه سفری به استان‌های هرمزگان و کرمان خواهند داشت. اگرچه آقای رئیس جمهور، در اسفند ماه  سال گذشته  هم سفر استانی  به استان هرمزگان داشتند؛ اما این سفر به دلیل وجود پروژه‌ های مهم و  آماده بهره‌برداری  در سطح استان‌های هرمزگان و کرمان  انجام می‌شود.

معاون هماهنگی و پیگیری امور استان‌های دفتر ریاست جمهوری  ادامه داد: حجت‌الاسلام روحانی صبح روز یکشنبه وارد بندر لنگه خواهند شد، دیدار با مردم شهرستان بندر لنگه و غرب استان هرمزگان از دیگر برنامه های سفر رئیس جمهور در روز یکشنبه است.

احمدی با بیان اینکه برنامه‌ریزی مناسبی برای سفر رئیس جمهور به دو استان هرمزگان و کرمان در نظر گرفته شده است، تصریح کرد: البته  لازم است اشاره کنم که  رئیس جمهور در سال ۹۲ در اولین سفر خود به استان هرمزگان؛ در بندرعباس، شرق استان و بندر جاسم هم دیدارهای مردمی داشتند.  در اسفند سال ۹۶  مجدد در سفر استانی  دیداری با مردم بندرعباس داشتند؛ در این سفر هم غرب استان را به دلیل توجه به مردم منطقه انتخاب کردند و بعد از دیدار مردمی  که در استادیوم تخت بندر لنگه برگزار خواهد شد؛ رئیس جمهور  عازم بندرعباس می‌شود.

وی افزود: زیر دریایی پیشرفته فاتح که ساخت دانشمندان و متخصصان صنایع دریایی وزارت دفاع است، بعدازظهر روز یکشنبه با حضور رئیس جمهور به آب انداخته خواهد شد و  شامگاه روز یکشنبه هم  جلسه‌ نشست مشترک شورای اداری در بندرعباس برگزار می شود.

معاون هماهنگی و پیگیری امور استان‌های دفتر ریاست جمهوری خاطر نشان کرد: صبح روز دوشنبه رئیس جمهور در پالایشگاه بندرعباس و ستاره خلیج‌فارس حضور پیدا می‌کند. علاوه بر این افتتاح پروژه‌های مهمی از جمله فاز سوم پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس و آغاز مراحل اجرایی فاز چهارم این پالایشگاه از دیگر برنامه های روز دوم سفر حجت الاسلام روحانی است.

احمدی با بیان اینکه کارهای بسیار بزرگی برای افتتاح پالایشگاه بندرعباس و ستاره خلیج فارس صورت گرفته است، گفت: در روز سه‌شنبه رئیس جمهور  به سمت سیرجان حرکت می‌کنند؛ در این شهر  پروژه‌های صنعتی و اثرگذاری در مجتمع‌های گل گهر و مس با ارزش بالای ۱۰ هزار میلیارد تومان با حضور حجت الاسلام روحانی مورد  بهره‌برداری قرار می گیرد.

سه سفر روحانی به هرمزگان در کمتر از یک‌سال

فریدون همتی استاندار هرمزگان هم در گفت‌وگو با  خبرنگار حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره سفر رئیس جمهور به این استان گفت: یکشنبه و دوشنبه ۲۸ و ۲۹ بهمن ماه شاهد سومین سفر روحانی رئیس جمهور محترم در کمتر از یکسال به استان هرمزگان خواهیم بود.

استاندار هرمزگان در ادامه افزود: در این سفر رئیس جمهور به محض ورود به استان در شهر بندر لنگه حضور پیدا خواهند کرد و در ورزشگاه شهر بندر لنگه به مرکزیت شهر‌های غرب استان هرمزگان، دیداری با مردم خواهند داشت؛ ایشان بعد از دیدن مردم به سمت بندرعباس حرکت می‌کنند.

همتی در باره اقدامات رئیس جمهور در بندرعباس گفت: بعد از ظهر همان روز رئیس جمهور در بندرعباس، دو افتتاح در آنجا انجام می‌دهند؛ یکی فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس و دیگری ارتقا طرح‌های کیفی و کمی فرآورده‌های نفتی در پالایشگاه نفت بندرعباس خواهد بود؛ با این افتتاح سقف تولید بنزین در پالایشگاه ستاره خلیج فارس به ۴۵ میلیون لیتر در روز و در پالایشگاه نفت بندرعباس به ۱۲ میلیون لیتر می‌رسد.

وی در ادامه افزود: در پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس محصولات بنزین و گازوئیل یورو ۵ تولید خواهد شد بعلاوه در پالایشگاه بندرعباس ارتقا کیفیت از بنزین یورو ۳ به یورو ۴ خواهد رسید؛ همچنین گازوئیل به یورو ۴ ارتقا پیدا کرده و میزان تولید آن هم افزایش پیدا می‌کند. بعد از افتتاح این پروژه‌ها در ساعت ۷ بعد اظهر جلسه‌ی شورای اداری به صورت ویدئو کنفرانسی خواهیم داشت که پروژه‌هایی در حوزه وزارت جهاد کشاورزی، وزارت نیرو، وزارت راه وشهرسازی انجام خواهد گرفت. همچنین از فرمایشات رئیس جمهور در شورای اداری استان استفاده می‌کنیم و گزارشی از وضع استان و برنامه‌های آینده استان در جلسه خدمت رئیس جمهور تقدیم خواهد شد.

فاتح، نخستین زیردریایی کلاس نیمه سنگین ایرانی

استاندار هرمزگان درباره افتتاح پروژ‌ه‌ها در روز دوم سفر به این استان، گفت: صبح دوشنبه مراسم افتتاح زیردریایی ارتش نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران با حضور رئیس جمهور و رئیس شورای عالی امنیت ملی انجام می‌شود و ان‌شاالله بعد از این افتتاح رئیس جمهور عازم استان کرمان می‌شوند.

گفتنی است روز گذشته امیر سرتیپ حاتمی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در خصوص ویژگی‌های زیردریایی فاتح گفت: زیر دریایی فاتح به عنوان نخستین زیردریایی کلاس نیمه سنگین ایران دارای ویژگی‌های منحصربه فردی است؛ این زیر دریایی کاملا بومی بوده و از صفر تا صد آن توسط متخصصان توانمند صنایع دریایی وزارت دفاع طراحی و ساخته شده و از فناوری‌های روز دنیا برخوردار است.

سامانه‌های سوناری، سامانه هدایت موشک زیر سطح به سطح، هدایت اژدر، رانش الکتریکی، مدیریت نبرد ترکیبی، و تسلط بر جنگ‌های الکترونیکی و مخابراتی از ویژگی‌های اولین زیردریایی کلاس نیمه سنگین ایرانی است.

انتهای پیام/

نظر شما