شناسهٔ خبر: 31209469 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ابتکار | لینک خبر

خبرگزاری‌های غربی اخبار ضد و نقیضی را در رابطه با شکست کامل داعش منتشر کردند

تصرف آخرین سنگر داعش در شرق سوریه؟

صاحب‌خبر - یک منبع خبررسانی غیردولتی در خصوص بحران سوریه مدعی شد که نظامیان تحت حمایت آمریکا روز گذشته آخرین سنگرهای پیکارجویان وابسته به گروه داعش در شرق این کشور را به تصرف خود در آورده‏اند.
بر اساس این گزارش که رویترز آن را منتشر اما تصریح کرده که هنوز امکان تایید نهایی آنرا در اختیار ندارد، در پی تصرف مناطق یادشده باقی مانده نیروهای داعش خود را تسلیم نیروهای تحت حمایت آمریکا کرده‏اند. این خبر را دیده بان حقوق بشر سوریه، یک نهاد غیردولتی مستقر در لندن منتشر کرده که از زمان وقوع جنگ داخلی در سوریه با استناد به منابع نظارتی خود در محل مدام اقدام به انتشار اطلاعات در خصوص این بحران کرده است.
این درحالیست که خبر تصرف کامل منطقه باغوز که از آن به عنوان آخرین سنگر نیروهای تقلیل یافته داعش نام برده می‏شود اندکی پس از انتشار در رسانه‌ها از سوی نیروهای دموکراتیک سوریه تکذیب شد. نیروهای دموکراتیک سوریه اعلام کرده‏اند که پیروزی نهایی هنوز حاصل نشده و عملیات برای پاکسازی این منطقه از باقی مانده نیروهای وابسته به گروه داعش همچنان در جریان است.
به گزارش یورونیوز، در همین راستا یکی از فرماندهان نیروهای دموکراتیک سوریه که هدایت و رهبری عملیات جاری را برعهده دارد روز گذشته به خبرنگاران گفت که نیروهای تحت فرمانش با پشتیبانی و حمایت نظامیان آمریکایی در اندک زمان آینده کنترل کامل آخرین پایگاه نیروهای داعش در شرق سوریه را در دست خواهند گرفت.
تحلیلگران معتقدند با تصرف این منطقه و برچیده شدن بساط نیروهای داعش در این منطقه از خاک سوریه می‏توان بر شکست کامل داعش در این سوریه صحه گذاشت.
دیده بان حقوق بشر سوریه با انتشار اطلاعیه‏ای تاکید کرده است که صدها شبه نظامی عضو گروه داعش که اغلب آنها را اتباع خارجی تشکیل می‏دهند طی سه روز گذشته خود را تسلیم نیروهای دموکراتیک سوریه کرده‏اند. نیروهای دموکراتیک سوریه سال ۲۰۱۵ برای مقابله و بیرون راندن نیروهای داعش از خاک سوریه و عراق تشکیل شد. این تشکل شبه نظامی که ائتلافی از نیروهای سیاسی و نظامی اکثریت کرد و همچنین عرب، آشوری، ارمنی و ترکمان است هفته گذشته برای زدن ضربه نهایی به آخرین سنگر نیروهای داعش در استان دیر‏الزور دست به عملیات گسترده‏ای زده بود.
نیروهای دموکراتیک سوریه که هدایت آنها را رزمندگان کرد شمال سوریه برعهده دارند و در عین حال از پشتیبانی هوایی نیروهای نظامی آمریکا برخوردارند به تازگی بر شدت عملیات خود بر ضد نیروهای داعش در منطقه باغوز، آخرین سنگر نیروهای افراطی در شرق رود فرات افزوده بودند. باقی مانده نیروهای داعش در این منطقه پانصد تا ششصد نفر اعلام شده بود که به گفته منابع یاد شده در محدوده‏ای نه چندان وسیع در شرق سوریه به محاصره درآمده بودند.

نظر شما