شناسهٔ خبر: 31208367 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

6-7 درجه هوا سرد می‌شود

هوای سالم ارمغان تداوم ناپایداری‌های اصفهان

بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه بارش‌زا تا عصر امروز و به ویژه برای بخش‌های جنوبی، شرقی و شمال شرقی استان است که بر این اساس در اکثر مناطق استان، عصر امروز، وزش باد شدید و سرد پیش‌بینی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، شهر اصفهان به دلیل ناپایداری جوی طی هفته گذشته، روزهای پاک و سالم متناوبی را پشت سر گذاشت که با تداوم این ناپایداری‌ها تا پایان هفته جاری، هوای پاک و سالم اصفهان نیز تداوم می‌یابد.

شهر اصفهان در روز پنجشنبه هفته گذشته با میانگین شاخص 88 و در روز جمعه با میانگین شاخص 59 در محدوده هوای سالم قرار داشت و امروز نیز با میانگین شاخص 43 به وضعیت سبز رسید و امروز سیزدهمین روز پاک بهمن ماه را رقم زد.

طی 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت 12 ظهر امروز، در بین ایستگاه‌های پایش کیفی هوای شهر اصفهان، ایستگاه چهارباغ خواجو با شاخص 32، پاک‌ترین ایستگاه بود و پس از آن ایستگاه‌های میدان احمدآباد با شاخص 36، خیابان دانشگاه با شاخص 38، بزرگراه خرازی با شاخص 42 و خیابان استانداری با شاخص 48 در محدوده هوای پاک و ایستگاه‌های خیابان رودکی با شاخص 51 و خیابان پروین با شاخص 56 در وضعیت هوای سالم قرار دارند.

شهرستان‌های استان صفهان نیز هفته خوبی را پشت سر گذاشتند و هفته جاری را هم در وضعیت هوای سالم یا پاک آغاز کردند، طی 24 ساعت گذشته منتهی به ساعت 12 ظهر امروز، در بین شهرستان‌ها، مبارکه با شاخص 42، سجزی با شاخص 43 و نجف‌آباد با شاخص 44 پاک‌ترین شهرستان‌های استان و در وضعیت هوای پاک هستند و پس از آن‌ها شهرستان‌های زرین‌شهر با شاخص 55، شاهین‌شهر با شاخص 67 و کاشان با شاخص 69 قرار دارند.

آمار بارش‌های شب گذشته

فاطمه‌زهرا سیدان با بیان اینکه طی 24 ساعت گذشته شاهد فعالیت سامانه بارشی به ویژه در بخش‌های جنوبی استان بودیم، اظهار کرد: بیشترین میزان بارش از سمیرم با 14 سانتی‌متر برف و 17.5 میلی‌متر آب حاصل از برف گزارش شده است و پس از آن به ترتیب فریدون‌شهر با 13 سانتی‌متر برف، چادگان با 4 سانتی‌متر برف، داران و بویین‌میاندشت با 3 سانتی‌متر برف و شهر اصفهان با 0.4 میلی‌متر بارش باران گزارش شده است.

تداوم ناپایداری‌های اصفهان

کارشناس مسؤول پیش‌بینی هوای اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان با اشاره به اینکه بررسی نقشه‌های هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه بارش‌زا تا عصر هنگام امروز و به ویژه برای بخش‌های جنوبی، شرقی و شمال شرقی استان است، افزود: بر این اساس ادامه بارش‌ها در مناطق ذکر شده و بارش برف در مناطق سردسیر و ارتفاعات استان خواهیم داشت و در اکثر مناطق استان عصر امروز، وزش باد شدید و سرد پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: عصر امروز، موج ناپایداری‌ها از استان خارج می‌شود ولی روزهای یکشنبه و دوشنبه ناپایداری‌های ضعیفی خواهیم داشت و برای روز دوشنبه به خاطر موج ناپایدار شمالی، در بخش‌های شمالی استان بارش و برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه نیز سامانه ناپایداری دیگری را پیش‌بینی می‌کنیم.

سیدان با اشاره به اینکه در طول هفته جاری به صورت متناوب ناپایداری‌های جوی را خواهیم داشت، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه از فردا ناپایداری‌ها ضعیف‌تر از امروز خواهد شد ولی به اندازه‌ای هستند که هوای استان را سالم نگهدارند و از افزایش غلظت آلاینده‌های جوی جلوگیری کنند.

کاهش دمای 6 تا 7 درجه‌ای اصفهان

کارشناس مسؤول پیش‌بینی هوای اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان با بیان اینکه طی 24 ساعت آینده دمای استان اصفهان بین 6 تا 7 درجه سانتی‌گراد کاهش خواهد داشت، اعلام کرد: دمای شهر اصفهان در سردترین ساعات فردا صبح به یک درجه سانتی‌گراد زیر صفر و در گرم‌ترین ساعات امروز به 11 درجه سانتی‌گراد خواهد رسید و سردترین نقطه استان، بویین‌میاندشت با 9 درجه سانتی‌گراد زیر صفر و گرم‌ترین نقطه استان، خوروبیابانک با 18 درجه سانتی‌‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام/63088/

نظر شما