شناسهٔ خبر: 31208323 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

آمریکا به دنبال ترغیب اروپا برای ارسال نیرو به سوریه

تهران – ایرنا – روزنامه واشنگتن پست روز شنبه در گزارشی از درخواست آمریکا از کشورهای اروپایی برای ارسال یکهزار و 500 نیروی جدید به سوریه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از واشنگتن پست ، منابع آگاه به این رسانه گفته‌اند که در صورت موافقت اروپا با این خواسته، آمریکا حاضر است 200 تن از نظامیان خود را برای کمک به این نیروها در شمال شرق سوریه نگه دارد.
در همین ارتباط «لیندسی گراهام» سناتور جمهوریخواه نیز در کنفرانس امنیتی مونیخ گفت که ستاد مشترک ارتش آمریکا در حال مذاکره با سران کشورهای اروپایی برای ارسال نیروهای تازه نفس به منطقه است.
وی با اشاره به حوادث تروریستی سال‌های گذشته در خاک اروپا، حضور کشور های این منطقه در سوریه را برای امنیت آن‌ها ضروری دانست.
گراهام با تاکید بر لزوم حمایت از کردهای متحد آمریکا در برابر ترکیه گفت: برای رسیدگی به این مشکل نیازمند ایجاد یک منطقه امن هستیم. نظامیان این منطقه باید مراقب شکل‌گیری مجدد داعش باشند.
آنکارا شبه نظامیان کردی را که در نزدیکی مرزهای ترکیه مستقر هستند، تروریست می‌داند و از جمله منتقدان حمایت‌های واشنگتن از آن‌ها در سال‌های اخیر بوده است.
به نوشته رسانه ها، ارتش آمریکا در تدارک خروج کامل نیروهایش از سوریه تا پایان آوریل (10 اردیبهشت 1398) است و این موضوع، موجب نگرانی متحدان واشنگتن از پیامدهای ناخواسته این اقدام از جمله سرنوشت کردها شده است.
شبس ** 9386 ** 1917

برچسب‌ها:

نظر شما