شناسهٔ خبر: 31208322 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

ترافیک از هفت تیر می رود؟

زینب زینال زاده-خبرنگار: اواخر آذر ماه بود که «پیروز حناچی» شهردار تهران دستور جمع‌آوری کارگاه‌های بلااستفاده مترو در مناطق را ابلاغ کرد و در نخستین گام هم مدیران شهری منطقه ۶ آستین بالا زدند و کارگاه عمرانی خط ۶ مترو را که ۴ سال بلااستفاده مانده بود جمع‌آوری کردند.

صاحب‌خبر -

همان روزها معاون حمل‌ونقل ترافیک شهردار منطقه در گفت‌وگو با همشهری محله از انجام اصلاحات هندسی برای تسهیل رفت‌وآمد عابران و خودروها خبر داد. اکنون جابه‌جایی تقاطع از ضلع شمالی میدان هفتم‌تیر به ابتدای ضلع جنوبی و نقطه اتصال خیابان‌های مفتح و کریمخان، مشکلات ترافیکی ایجاد کرده و شهروندان معتقدند نه تنها رفت‌وآمد تسهیل نشده بلکه باعث گره ترافیکی شده است. «رسول احمدی» راننده تاکسی که از این اصلاح ترافیکی به شدت عصبانی است می‌گوید: «گلایه من به‌خاطر خودم یا همکارانم نیست. قبل از جابه‌جایی تقاطع، مسیر کریمخان تا میدان هفتم‌تیر و خیابان مفتح را در کمتر از چند دقیقه طی می‌کردیم و مشکل ترافیکی نداشتیم اما با اصلاحاتی که انجام شده، برای عبور از یک مسیر کوتاه باید بیش از ۳۰ تا ۴۵ دقیقه در ترافیک بمانیم. این کار باعث آزار ما و رنجش مسافران شده است.» 

بعد از شنیدن حرف‌های راننده تاکسی، سراغ مسافران می‌رویم. «مینو رمضانی» با تأیید حرف‌های احمدی می‌گوید: «شهرداری به جای اینکه مشکل ترافیکی را حل کند، به ترافیک میدان دامن زده و رفت‌وآمد را سخت کرده است. این میدان نیازی به اصلاح هندسی و ترافیکی نداشت. شاید میدان هفتم‌تیر تنها میدانی بود که در تهران‌ تردد روانی داشت که خوشبختانه با این کار گره ترافیکی جدیدی در آن ایجاد شد.» عابران پیاده هم از جابه‌جایی تقاطع گلایه دارند و می‌گویند: «سال‌ها میدان هفتم‌تیر محصور در ایرانیت‌های آبی رنگ بود اما تردد خودروها و عابران روان بود و مشکلی وجود نداشت. با جمع‌آوری ایرانیت‌ها شهرداری کارهایی برای زیباسازی میدان انجام داده‌اند که دودش در چشم مردم می‌رود و شلوغی و ترافیک این میدان باعث به‌هم‌ریختگی اعصاب و روان شده است.»

  • پاسخ مسئول
  • مشکلی وجود ندارد

«ولی نجاتی» معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار منطقه ۶ در پاسخ به مشکل میدان هفتم‌تیر که توسط مردم مطرح شده است می‌گوید: «میدان هفتم‌تیر با توجه به وضعیت نابسامانی که طی چند سال گذشته داشت و به لحاظ اصلاح هندسی وضع مطلوبی نداشت و به همین دلیل بعد از جمع‌آوری کارگاه عمرانی مترو، طرحی را در آن اجرا کردیم و تقاطعی را که در ضلع شمالی میدان قرار داشت به خیابان‌های مفتح و کریمخان منتقل کردیم. البته مسیر اختصاصی برای دسترسی شمال به غرب و شمال به جنوب با رفیوژ جداکننده هم ایجاد شد تا شهروندان با مشکل مواجه نشوند.

نکته مهم بعدی هم مربوط به خروجی مترو بود که در وسط میدان هفتم‌تیر قرار داشت و به دلیل نبود موارد ایمنی، عابران از آن استفاده نمی‌کردند و به همین دلیل خروجی را به حاشیه میدان منتقل کردیم. با این کار فضای ۸هزارمترمربعی ایجاد شد و آن را به یک فضای پیاده‌روی و پیاده‌راهی و پلازای شهری تعریف کردیم. پس از اجرایی شدن پلازای شهر، خروجی مترو دوباره بازگشایی می‌شود و در دسترس شهروندان قرار می‌گیرد. به‌طور کلی تمام کارهایی که در میدان هفتم‌تیر انجام شده برای رفاه شهروندان بوده و مشکلی هم وجود ندارد.»

برچسب‌ها:

نظر شما