شناسهٔ خبر: 31208277 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فارس گزارش می‌دهد

تداوم کاهش قیمت‌ها در بورس و افزایش قیمت طلا

بازارهای مالی شهر در اولین روز معاملاتی هفته با دادوستدهای منفی در بازار بورس همراه شد، ارزش ارز در بازار صرافی‌های شهر ثابت ماند و در بخش بازار طلا نیز نوسانات مثبتی بر روی تابلوی طلافروشان نقش بست.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بازارهای مالی شهر در اولین روز معاملاتی هفته با دادوستدهای منفی در بازار بورس همراه شد، ارزش ارز در بازار صرافی‌های شهر ثابت ماند و در بخش بازار طلا نیز نوسانات مثبتی بر روی تابلوی طلافروشان نقش بست.

در این میان مهم‌ترین اخباری که از گوشه و کنار بازارهای مالی شنیده شد و بر نوسانات این بازارها تأثیر گذاشت به ترتیب به رشد ۲۷۰ درصدی ورودی آب به مخازن سدها، 380 هزار کد متقاضی برای عرضه اولیه «افق» در بازار فرابورس، کاهش 45 درصدی سهم خرید نفت توسط هند از ایران، افت قیمت‌ها در بازار بورس و کاهش حجم نقدینگی، رشد ۵۰ درصدی درآمد مالیات بر ارزش افزوده در سال آینده، تأمین ۲۰ هزار میلیارد ریال برای بخشودگی سود و کارمزد وام کشاورزی، معرفی ۲۲۵۰۰ بیکار در سال جاری برای مهارت‌آموزی، عرضه عمده دو سهم در اسفندماه در بازار فرابورس، برکناری رئیس سازمان شیلات ایران و افزایش عرضه سهام شرکت‌های معدنی در بازار بورس اختصاص داشت.

تداوم عقب‌گرد نماگر بازار بورس

بازار بورس در اولین روز معاملاتی هفته با دادوستدهای منفی همراه شد و ارزش سهام اکثر شرکت‌ها در این بازار افت کرد. در این میان حجم معاملات صورت گرفته بالغ بر یک میلیارد و 347 میلیون سهم و ورقه بهادار به ثبت رسید که ارزش این میزان سهام معامله شده 5 هزار و 387 میلیارد ریال برآورد شد.

نماگر بورسی در پایان بر سکوی 157 هزار و 113 واحد تکیه زد و افت 197 واحدی را به نمایش گذاشت. این در حالی بود که برآیند معاملات این بازار در ابتدای این روز در جهت افزایش شاخص این بازار به ثبت رسیده بود، اما رفته رفته با شدت گرفتن عرضه‌ها در بازار، معاملات منفی جای خود را به دادوستدهای مثبت داد.

کچاد، کگل، مبین و فارس از مهم‌ترین نمادهایی بودند که در این روز به افت شاخص بورس منجر شدند و این نماگر را در جهت منفی به نوسان درآوردند. در مقابل نمادهایی نظیر شپنا، پارس و تاپیکو با معاملات مثبت خود بخشی از نوسانات منفی نمادهای ذکر شده را پوشش دادند.

اکثر نمادهای گروه دارویی در این روز کاری با جو منفی بازار همراه شدند و افت ارزش سهام را مشاهده کردند. در این میان می‌توان به نمادهای دعبید، دفارا، دامین و پخش اشاره کرد.

در گروه فلزات اساسی ذوب، میدکو، کاوه و فنوال اشاره کرد که موفق شدند در بازار منفی این روز با دادوستدهای مثبتی همراه شدند. وسدید نیز دیگر نماد این گروه بود که در این روز افزایش 10 درصدی ارزش سهام خود را تجربه کرد و تا پایان بازار با صف خرید باقی ماند.

در گروه پالایشی‌ها نیز اکثر نمادها با دادوستدهای مثبت همراه شدند که در این میان می‌توان به نمادهای شپنا، شتران و شبهرن اشاره کرد که علی رغم نوسانات پراکنده‌ای که در این روز مشاهده کردند، در نوسانات پایانی با افزایش ارزش سهام خود همراه شدند. در این میان شبندر و شسپا نیز تا پایان دادوستدهای منفی خود را حفظ کردند.

در این روز تمام نمادهای گروه بانکی با نوسانات منفی همراه شدند و یکی پس از دیگری در درصدهای منفی جای گرفتند. در این میان می‌توان به نمادهای وتجارت، وبملت و وبصادر اشاره کرد.

نیمی از نمادهای گروه محصولات شیمایی با جو منفی بازار هم راستا شدند و افت ارزش سهام خود را تجربه کردند که در این میان می‌توان به نمادهای شکربن، شیران و شغدیر اشاره کرد. در مقابل نمادهای دیگری نظیر تاپیکو، شاراک، زاگرس و پارس جای گرفتند که موفق به رشد ارزش سهام خود در بازار منفی این روز شدند.

در این روز همچنین بازار فرابورس شاهد ورود نماد تازه وارد افق کوروش بود که ارزش هر سهم شرکت فروشگاه‌های زنجیره‌ای افق کوروش، یک هزار و 695 تومان تعیین شد.

در بخش بازار فرابورس نیز داد و ستدها در جهت افزایش نماگر این بازار به ثبت رسید که در نهایت رشد 12.7 واحدی این شاخص را به همراه داشت و در نهایت این نماگر بر سکوی یک هزار و 948 واحد تکیه زد.

در ثبت این میزان رشد نقش نمادهایی نظیر ذوب، دماوند و میدکو پررنگ‌تر از سایر نمادها بود و اکثر نمادهای این بازار در همین راستا نوسان کردند.

حجم دادوستدهای این بازار نیز 698 میلیون سهم و ورقه بهادار برآورد شد که ارزش این میزان سهام معامله شده 4 هزار و 459 میلیارد ریال تخمین زده شد.

ثبات قیمت‌ها در بازار ارز

قیمت دلار در بازار صرافی‌های شهر بار دیگر 12 هزار و 200 تومان تعیین شد و برآیند عرضه و تقاضای این ارز در نهایت بهای این بخش را ثابت نگه داشت. یورو نیز 13 هزار و 900 تومان تعیین ارزش شد و در دست فعالان این بازار به گردش درآمد

در این میان ارزش حواله درهم در صرافی‌های شهر 3 هزار و 320 تومان تعیین شد و تغییرات محسوسی را نسبت به روز کاری قبل به نمایش در نیاورد.

پوند انگلیس نیز در پایان معاملات اولین روز معاملاتی هفته به ارزش 15 هزار و 800 تومان رسید. حواله لیر نیز در قیمت 2 هزار و 330 تومان جای گرفت.

رشد اندک طلا در بازار طلافروشی‌های شهر

در معاملات امروز طلا در اصفهان، قیمت هر سکه تمام بهار آزادی به 4 میلیون و 350 هزار تومان رسید که از دید فعالان بازار طلا، همچنان دارای حباب بوده و قیمت ارز آن با دلار 14 هزار تومانی محاسبه شده است. نیم سکه و ربع سکه به ترتیب 2 میلیون و 330 هزار تومان و یک میلیون و 420 هزار تومان قیمت گذاری شدند و هر گرم طلای 24 عیار نیز 517 هزار تومان مورد داد و ستد قرار گرفت.

انتهای پیام/63062/

نظر شما