شناسهٔ خبر: 31208144 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

یک روز مهمان خانه دکتر شریعتی شویم

دکتر «‌علی شریعتی» از روشنفکران و اندیشمندان عصر حاضر است که زمانی در همسایگی ما یعنی در پهنه مرکزی خیابان جمالزاده شمالی زندگی می‌کرد.

صاحب‌خبر -

اندیشمندی که این روزها به هرگوشه از دنیای مجازی که سرک می‌کشی یک جمله تأثیرگذار یا روایت و حکایتی فلسفی به جعل یا حقیقت از او نقل قول می‌شود.  اگر از علاقه‌مندان کنکاش در دل فلسفه و جست‌وجوی حقیقت هستید، بازدید از خانه موزه دکتر شریعتی به شما پیشنهاد داده می‌شود. این خانه موزه حدفاصل سال ۱۳۳۵ تا ۱۳۴۰ احداث شده و دکتر شریعتی مدتی در آن ساکن بوده است. بازسازی کامل اتاق کار دکتر از جاذبه‌های زیبای این موزه است.  

همچنین اسناد و مدارکی که از دوران تحصیل، مکاتبات ساواک درباره این بنا، آثار و کتاب‌های دکتر و کتاب‌هایی که درباره این اندیشمند نوشته شده نیز در معرض بازدید عموم گذاشته شده است تا مردم بیشتر با افکار و اندیشه‌های این اندیشمند و نخبه عصر حاضر آشنا شوند.  بازدید از موزه دکتر شریعتی رایگان است و علاقه‌مندان برای حضور در این خانه می‌توانند همه روزه از ساعت ۹ تا ۱۷ به نشانی خیابان جمالزاده شمالی، کوچه نادر، خانه موزه دکتر شریعتی سری بزنند. البته پیش از حضور برای هماهنگی بیشتر با مسئولان موزه با شماره ۶۶۹۴۵۱۵۱ تماس بگیرید.

برچسب‌ها:

نظر شما