شناسهٔ خبر: 31207937 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

سمنان| مشکلات تولید کشور با «گفتاردرمانی» حل نمی‌شود

R41366/P/S6,64/CT11

عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی استان سمنان با گلایه از عدم پشتیبانی از تولیدکنندگان داخلی گفت: حمایت از واحدهای تولیدی متناسب با شرایط ویژه جنگ اقتصادی نیست و مشکلات تولید کشور با گفتاردرمانی حل نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، فرج‌الله معماریان عصر امروز در نشستی با استاندار سمنان اظهار داشت: ما در حال حاضر با جنگ اقتصادی روبرو هستیم اما قوانین و حمایت‌ها متناسب با این شرایط ویژه نیست.

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی با شرایط شکننده‌ای روبرو هستند افزود: وجود قوانین زائد، بروکراسی اداری و کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش تولیدکننده‌ها را با مشکلات جدی روبرو کرده است.

عضو هیئت‌رئیسه اتاق بازرگانی، صنعت، معدن و کشاورزی استان سمنان با انتقاد از آنچه فشارهای داخلی بر فعالان تولید می‌خواند خاطرنشان کرد: تولیدکنندگان ایرانی در این شرایط که با فشارهای ناشی از تحریم‌ها روبرو هستند هم‌زمان با فشارهای داخلی هم روبرو هستند و فشارهای داخلی کمتر از فشارهای خارجی نیست.

معماریان خواستار تغییرات جدی در قوانین مرتبط با حوزه تولید شد و گفت: قوانین امروز برای دوران عادی وضع شدند و این در حالی است که ما در شرایط جنگ اقتصادی قرار داریم.

وی با بیان اینکه باید اختیارات بیشتری به استان‌ها داده شود افزود: تفویض اختیار بیشتر از سوی وزارتخانه‌ها و سازمان‌های کشوری به استان‌ها می‌تواند راهگشا باشد.

مالک بزرگ‌ترین تولیدکننده ترانسفورماتورهای توزیع و قدرت برق در خاورمیانه از کمبود سرمایه در گردش به‌عنوان مشکل تولیدکنندگان ایرانی نام برد و گفت: من به‌عنوان تولیدکننده و صادرکننده در حال حاضر با سرمایه‌ در گردش قبلی واحد خود حداکثر می‌توانم یک‌بیستم قبل تولید کنم و این کاهش تولید تأثیر مستقیم بر تولید و اشتغال دارد.

معماریان با بیان اینکه وعده‌های مسئولان در حد گفتاردرمانی باقی‌مانده است افزود: انتظار می‌رود وعده‌های مسئولان در حد حرف باقی نماند و رنگ واقعی به خود بگیرد.

انتهای پیام/ن

نظر شما