شناسهٔ خبر: 31207459 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون رئیس جمهوری از اورژانس اجتماعی گیلان بازدید کرد

رشت - ایرنا - معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده غروب امروز (شنبه) از مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی استان و مرکز ملاقات کودک و والدین در رشت بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

ابتکار در جریان سفر خود به گیلان ضمن بازدید از مرکز اورژانس اجتماعی در اداره کل بهزیستی استان در رشت از نزدیک با مسئولان و کارشناسان این بخش گفت و گو کرد و در جریان روند فعالیت این مرکز قرار گرفت.
معاون اجتماعی بهزیستی گیلان در جریان بازدید معاون رئیس جمهوری از مرکز اورژانس اجتماعی بهزیستی به خبرنگار ایرنا، گفت: در زمان حاضر، اورژانس اجتماعی در همه شهرستان های استان، جز شهرستان سیاهکل فعال است.
سیده سهیلا اکبری با اشاره به قانون برنامه ششم توسعه مبنی بر ضرورت ایجاد اورژانس اجتماعی برای شهرهای بالای 50 هزار نفر جمعیت افزود: 14 شهرستان گیلان بالای 50 هزار نفر جمعیت دارد و تنها شفت و سیاهکل در این استان از این شرایط برای ایجاد مرکز اورژانس اجتماعی برخوردار نبود.
وی اظهار داشت: با رایزنی های انجام شده و دریافت تادیه، اورژانس اجتماعی شفت دهه مبارک فجر امسال راه اندازی شده که ایجاد این مرکز در سیاهکل در برنامه باقیمانده است.
اکبری خاطر نشان کرد: خط تلفن اورژانس اجتماعی شامل مرکز مداخله در بحران، خط تلفن 123 ، خدمات سیار اورژانس اجتماعی ، خودروهای ویژه اورژانس و پایگاه خدمات اجتماعی است.
وی بیان داشت: کنترل و کاهش آسیب های اجتماعی، کودک آزاری، خشونت های خانگی ، سالمند آزای ، رسیدگی به اختلافات خانوادگی ، حضور فعال در مناطق و سکونتگاه های غیررسمی و حاشیه شهر از فعالیت های مرکز اورژانس اجتماعی است.
وی درباره مرکز ملاقات کودک و والد نیز اظهار داشت: مرکز ملاقات کودک و والد با همکاری اداره کل دادگستری به منظور فراهم کردن محیطی امن و به دور از تنش و با هدف کاهش آسیب های روانی و اجتماعی ناشی از طلاق فعال است.
بر اساس آخرین آمار، بیش از 90 هزار نفر در گیلان تحت پوشش بهزیستی هستند.
7286/2007

نظر شما