شناسهٔ خبر: 31207361 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبر

صاحب‌خبر -

 نماينده مجلس: رئيسي رييس قوه قضائيه مي‌شود

سخنگوي کميسيون قضائي و حقوقي مجلس گفت که قرار است سيد ابراهيم رئيسي به جاي آملي لاريجاني سکان دار قوه قضائيه شود.

به گزارش عصر ايران، حجت الاسلام حسن نوروزي در جلسه علني در جريان ارائه گزارش کميسيون قضائي در مورد طرح تمديد قانون شوراهاي حل اختلاف گفت: با توجه به اينکه آقاي رئيسي قرار است به جاي آقاي آملي لاريجاني سکان دار قوه قضائيه شود و ما متوجه شديم که ايشان نظر خاصي در مورد قانون شوراهاي حل اختلاف دارند، لذا مجبور شديم اين قانون را يک سال تمديد کنيم که موقتاً اجرايي شود.

مخالفت آلمان با درخواست آمريکا براي خروج از برجام

وزير خارجه آلمان از توافق هسته‌اي ميان ايران و کشورهاي اروپايي دفاع کرد.به گزارش ايلنا به نقل از پايگاه اينترنتي روزنامه تايمز آو اسرائيل، آلمان به درخواست «مايک پنس» معاون رئيس‌جمهوري آمريکا، مبني بر خروج اروپا از توافق هسته‌اي و منزوي کردن تهران دست رد زد.

«هايکو ماس» وزير خارجه آلمان، از توافق هسته‌اي ميان ايران و کشورهاي اروپايي دفاع کرد.

ماس در نشست امنيتي مونيخ گفت: «به همراه بريتانيا، فرانسه و سراسر اتحاديه اروپا راه‌هايي براي حفظ توافق هسته‌اي ايران پيدا کرده‌ايم.»وي افزود که بدون توافق هسته‌اي «منطقه بي‌ثبات و يک قدم به مواجهه مستقيم نزديک‌تر خواهد شد».

لاوروف: اروپايي‌ها در تقابلي بيهوده با روسيه به دام افتاده‌اند

وزير امور خارجه روسيه با اشاره به اقدامات متعدد اروپا عليه روسيه تأکيد کرد، اروپايي‌ها در تقابلي بيهوده با روسيه به دام افتاده‌اند.

به گزارش فارس، «سرگئي لاوروف» وزير امور خارجه روسيه در کنفرانس امنيتي مونيخ با اشاره به اقدامات متعدد اتحاديه اروپا عليه روسيه به ويژه تحريم‌ها عليه مسکو تأکيد کرد، اروپايي‌ها در يک تقابل بيهوده با روسيه به دام افتاده‌اند و در نتيجه ضررهاي سنگيني را متحمل شده‌اند. وزير امور خارجه روسيه با اين وجود تصريح کرد که روسيه از تمايل اتحاديه اروپا براي داشتن استقلال به لحاظ امنيتي و نظامي حمايت مي‌کند.

گوايدو به ارتش 7 روز مهلت داد تا در کنار قانون اساسي بايستد

رئيس جمهور خودخوانده ونزوئلا از ارتش که حامي اصلي نيکولاس مادورو، رئيس جمهور اين کشور است خواست طرف خود را عوض کرده و "در کنار قانون اساسي" بايستند.

به گزارش ايسنا، به نقل از خبرگزاري اسپوتنيک، خوان گوايدو، رئيس جمهور خودخوانده ونزوئلا اعلام کرد: 23 فوريه مي‌آيد، آقايان محترم در نيروهاي مسلح 23 فوريه روز بسيار مهمي براي جامعه ونزوئلا است. در اين روز درها به سوي تغيير در ونزوئلا باز مي‌شود. شما اين فرصت را داريد، شما 7 روز وقت داريد که در کنار قانون اساسي قرار بگيريد.گوايدو اعلام کرد: مادورو بايد از غصب قدرت در کشوري که در فقر و بحران به سر مي‌برد، دست بردارد.

برچسب‌ها:

نظر شما