شناسهٔ خبر: 31207310 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

پاسداشت عملیات شکستن محاصره نبل و الزهراء در رشت برگزار شد

R7877/P/S6,71/CT7

سومین پاسداشت عملیات شکستن محاصره شهرهای نبل و الزهراء در رشت برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، سومین پاسداشت عملیات شکستن محاصره شهرهای نبل و الزهراء عصر امروز با حضور نماینده ولی‌فقیه در گیلان، فرمانده لشکر عملیاتی 16 قدس گیلان و تعدادی از مدافعان حرم گیلانی حاضر در این عملیات در گلزار شهدای رشت برگزار شد.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان در این مراسم اظهار داشت: قرآن که کتاب سعادت زندگی ما است هجرت و جهاد را دو صفت انسان‌های ویژه و مومن می‌داند و عزت و آبروی مسلمانان و جامعه اسلامی در طول تاریخ در سایه این دو خصلت حفظ شده است.

آیت‌الله رسول فلاحتی با بیان اینکه در دوران دفاع مقدس سربازان اسلام به ندای امام خمینی(ره) لبیک گفته و هجرت و جهاد کردند افزود: بسیاری از رزمندگان ما از شهر خود هجرت کرده و در جبهه‌ها در کنار سایر رزمندگان به جهاد پرداختند.

وی با طلایی نامیدن دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: کسانی که در آینده تاریخ ایران را مطالعه می‌کنند از مقاومت رزمندگان ایرانی با کمترین امکانات در مقابل صدام تا دندان مسلح حیرت‌زده خواهند شد و به آنها افتخار خواهند کرد.

امام جمعه رشت به مبارزه جانانه و غریبانه سپاه عظیم اسلام در خارج از مرزهای ایران اشاره کرد و گفت: تاریخ نکبت‌بار فرانسه به‌ویژه جنگ در الجزایر که حدود 2 میلیون آدم در آن کشته شدند و سایر انقلاب‌های بشری بر مبنای مادیات شکل گرفتند.

آیت‌الله فلاحتی با بیان اینکه اکثر مدافعان حرم فضای جنگ را تجربه نکرده بودند افزود: این جوانان موقعیت خود در نظام اسلامی را درک کرده و در آن سوی مرزهای جغرافیایی انقلاب اسلامی ایران به دفاع از ارزش‌های اسلامی پرداختند و باعث عزت اسلام شدند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان خاطرنشان کرد: هدف اصلی این جوانان انجام تکلیف دینی‌شان بود و پیام شهدا برای همه ما این است که هر کس در مکتب تشیع باید به تکلیف و رسالت خود عمل کند زیرا دفاع از مرزهای عقیدتی و فکری اسلام از تکالیف هر مسلمان بالغی است.

وی با بیان اینکه دفاع از مرزهای جغرافیایی و ملت مسلمان در سایه انجام تکلیف معنا دارند تصریح کرد: بزرگترین پیام شهدا این است که هرکس باید وظیفه خود را بداند و آگاه باشد که چه نقشی در این دنیا دارد و اگر همه ما به این پیام عمل کنیم جوامع اسلامی برای سایر ملت‌ها الگو خواهند شد.

آیت‌الله فلاحتی اظهار داشت: کسی که بداند وظیفه او هجرت و جهاد برای خدا است و در این مسیر شهید بشود یا نه، مرزوق به رزق نیکوی پروردگارش است؛ دنیای اسلام به جوانان ایرانی که در سایه انقلاب اسلامی رشد کرده و از مرزهای ملی دفاع کرده‌اند افتخار می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه مردم سوریه نجیب و دلداده اهل بیت(ع) هستند افزود: ملت و جوانان سوریه، لبنان و عراق هرگز تلاش‌های جوانان ایرانی را فراموش نکرده و ما افتخار میکنیم که چنین جوانان پاکی باعث عزت جامعه ایرانی شده‌اند.

فرمانده لشکر عملیاتی 16 قدس گیلان نیز در این مراسم اظهار داشت: 12 بهمن سال 94 مردم شهر نبل و الزهراء بعد از حدود 5 سال محاصره دشمن توسط مجاهدت رزمندگان ما طعم آزادی را چشیدند.

سردار محمدعلی حق‌بین با فوق‌العاده خواندن عملیات آزادسازی نبل و الزهراء خاطرنشان کرد: رزمندگان گیلانی حاضر در این عملیات با مجاهدت و مقاومت سرسختانه خود نقش گسترده‌ای در آزاد سازی این دو شهر داشتند.

وی با بیان اینکه رزمندگان ما در خان‌طومان سوریه شجاعانه مبارزه کردند تصریح کرد: به ارواح پاک همه شهدای مدافع حرم اعم از 23 مدافع حرم گیلانی و شهدای فاطمیون و زینبیون درود و سلام می‌فرستیم.

مدافع حرم گیلانی حاضر در عملیات نبل و الزهراء نیز در این مراسم اظهار داشت: برای پیروزی در یک عملیات سه اصل نیرو، امکانات و توان فیزیکی و غیرفیزیکی نیاز است و ما با وجود کمبود امکانات نسبت به دشمن، به خاطر حقانیتمان پیروز شدیم.

اسماعیل تقی‌لو به خواست و اراده خداوند مبنی بر پیروزی رزمندگان گیلانی در این عملیات اشاره کرد و افزود: چهار تا شش ماه نیروهای حزب‌الله لبنان که به درایت، هوش و زرنگی در عملیات جنگی معروف هستند، درگیر جنگ در این منطقه بودند اما موفق نشدند؛ رزمندگان ما به خواست خداوند دشمن را شکست دادند.

ابراهیم باقرزاده، یکی دیگر از مدافعان حرم گیلانی حاضر در این عملیات نیز در این مراسم اظهار داشت: در شب‌های سخت و طاقت‌فرسای عملیات رزمندگان ما احساس ترس نداشتند و همه آنها دارای چهره‌های بشاش و خندان بودند.

مرتضی نورسته، مدافع حرم گیلانی عملیات نبل و الزهراء نیز در این مراسم خاطرنشان کرد: یکی از اتفاقات جالب در جنگ سوریه این بود که در ابتدا فقط چند رزمنده نماز شب می‌خواندند اما هرچه به شب عملیات نزدیک می‌شدیم تعداد نماز شب خوان‌های ما نیز زیاد می‌شد.

به گزارش تسنیم، در پایان این مراسم از خانواده شهیدان جهانگیر جعفری‌نیا، حامد کوچک‌زاده، محمد اتابه، علیرضا نظری، سیرت نیا، نوری و چند شهید مدافع حرم گیلانی دیگر تقدیر و تشکر به عمل آمد.

انتهای پیام/ن

نظر شما