شناسهٔ خبر: 31207238 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبـــرنامه

صاحب‌خبر -

 بازگشت خليلي به پرسپوليس

محسن خليلي در قامت مدير تيم فوتبال پرسپوليس، روي نيمکت اين تيم مي نشيند.

ايرج عرب، روز گذشته ضمن تقدير از زحمت‌ها و تلاش‌هاي مصطفي قنبرپور و انتصاب وي به عنوان مشاور خود و مدير مجموعه ورزشي شهيد کاظمي، محسن خليلي بازيکن و آقاي گل پيشين پرسپوليس را به عنوان مدير جديد تيم فوتبال پرسپوليس منصوب کرد.

به اين ترتيب محسن خليلي در بازي با پديده در چارچوب ديدار‌هاي جام حذفي روي نيمکت سرخپوشان خواهد نشست.

واقعيت روز

خريدهاي استقلال، حالاحالاها کار دارند

مي‌گويند با يک بازي بد نبايد درباره يک بازيکن قضاوت کرد و در همين حال مي گويند با يک بازي خوب هم نبايد درباره بازيکني دست به قضاوت زد اما در فوتبال ما اين قوانين معمولا فرق دارند.

بعد از اولين بازي خريدهاي نيم فصل استقلال مقابل پيکان اميرحسين فتحي مديرعامل اين باشگاه گفت از آنها راضي است ولي خيلي زود مشخص شد اين بازيکنان هنوز نياز به کار دارند. گادوين منشا، گونسالوس و اميد نورافکن سه بازيکني بودند که مقابل تراکتورسازي به ميدان رفتند و مشخص شد هنوز از آمادگي به دور هستند و زمان مي برد تا بتوانند با مجموعه تيم هماهنگ شوند. فتحي خيلي زود درباره خريدهاي استقلال قضاوت کرد و بايد بعد از بازي تراکتور هم از او پرسيد که آيا همچنان کاملا راضي است؟!

وضعيت مبهم شجاعيان

از اصرار ماشين سازي تا انکار استقلال

باشگاه ماشين سازي تبريز با انتشار بيانيه اي رسمي پيش از بازي تراکتورسازي – استقلال خواستار بازگشت داريوش شجاعيان به تمرينات تيم ماشين سازي شده بود. هوشنگ نصيرزاده، مدير عامل باشگاه ماشين سازي مي گويد بر اساس توافق سه جانبه اي که با باشگاه استقلال تهران و داريوش شجاعيان امضا کرديم مقرر شد در صورت عدم پاس شدن چک ها داريوش شجاعيان به اردوي تيم ماشين سازي برگردد.

درخواست باشگاه ماشين سازي با حمله تند از سوي خطير معاون باشگاه استقلال تهران همراه شد که هوشنگ نصيرزاده هم پاسخ صحبت هاي خطير را داد. چک آخر باشگاه استقلال که در اختيار باشگاه ماشين سازي است 300 ميليون تومان بوده که بنا به گفته هوشنگ نصيرزاده 100 ميليون تومان از اين پول به حساب باشگاه ماشين سازي واريز شده است و در حال حاضر طلب باشگاه ماشين سازي از استقلال تهران 200 ميليون تومان است.

چک آخري که بايد پاس مي شده به تاريخ اسفند سال 96 است. باشگاه ماشين سازي مدعي شده است تير ماه به کميته تعيين وضعيت شکايت کرده است و اين کميته 8 ماه درخواست آنها را بي پاسخ گذاشته بنابراين اين باشگاه با انتشار بيانيه اي و بر اساس توافق سه جانبه خواستار بازگشت داريوش شجاعيان به اردوي تيم قبلي اش شده است. اين در حالي است که کميته نقل و انتقالات کارت بازي داريوش شجاعيان را براي همراهي استقلال صادر کرده است. از آنجايي که پرونده نقل و انتقالات زمستاني بسته شده است داريوش شجاعيان در حال حاضر از نظر قانوني قادر به جدايي از استقلال و پيوستن به ماشين سازي نيست. هر چند او زير توافق نامه اي را امضاء کرده است که براساس آن در صورت عدم چک شدن چک ها از سوي باشگاه استقلال بايد به اردوي تيم ماشين سازي برگردد.

دردسر تازه سپاهان

14 روز بدون بازي رسمي

نيم فصل دوم رقابت‌هاي ليگ برتر تحت تاثير بازي‌هاي جام ملت‌هاي آسيا با فاصله‌اي 50 روزه برگزار شد و تيم‌هاي حاضر در رقابت‌ها مجبور شدند به همين دليل برنامه‌هاي ويژه اي براي حفظ فرم تيم خود در نظر بگيرند. در اين ميان تيم‌هاي مدعي نظير استقلال، پديده و سپاهان به ترکيه رفتند و شاگردان برانکو هم در قطر اردوي آماده سازي خود را برپا کردند؛ اردوهايي که بي شباهت به اردوهايي که در پيش فصل برگزار مي‌شوند، نبود.

حالا و در شرايطي که سپاهان ديدار اول نيم فصل دوم را پس از تعطيلات طولاني مدت با تساوي آغاز کرد و سپس در دو مسابقه پيروزي شده است، بايد به اجبار براي 14 روز از مسابقات فاصله بگيرد؛ موضوعي که بي شک نمي‌تواند براي بازيکنان و کادر فني اين تيم خبر خوبي باشد.

حضور ذوب آهن در ليگ قهرمانان آسيا که بايد در هفته چهارم با تيم همشهري در نقش جهان بازي مي‌کرد، دليل تاخير 14 روزه براي بازگشت صدرنشين ليگ به بازي‌ها است و مسئولين سازمان ليگ هم مي‌گويند که چاره‌اي جز اين نداشته اند.

استرس ذوب‌آهني‌ها از رويارويي با طارمي

مهدي طارمي، مهاجم تيم فوتبال الغرافه قطر نشان داد در هر تيمي که بازي مي‌کند فقط موفقيت برايش مهم است.

طارمي اين مساله را فصل گذشته در ليگ قهرمانان آسيا مقابل تراکتورسازي تبريز به خوبي نشان داد. وقتي يک گل زد، يک پاس گل داد و يک پنالتي براي تيمش گرفت تا تراکتورسازي را با چند گل شکست دهد و از دور رقابت‌ها حذف کند. حالا طارمي با اين تيم قطري بايد مقابل ذوب‌آهن اصفهان قرار بگيرد. طارمي در تلاش است تا بار ديگر توانايي‌هايش را نشان دهد و به صعود الغرافه به مرحله گروهي ليگ قهرمانان آسيا کمک کند. اين تلاش طارمي باعث شد حالا ذوب‌آهني‌ها استرش داشته باشند، چرا که اين هفته پلي‌آف دوم ذوبي‌ها مقابل الغرافه قطر است؛ مقابل تيمي که مهدي طارمي را در اختيار دارد. حميد بوحمدان هافبک ذوب‌آهن اصفهان با اشاره به حضور مهدي طارمي در خط حمله الغرافه مي‌گويد: «طارمي مهاجم خطرناکي است و در چند سال اخير هميشه در سطح بالايي قرار داشته. با اين حال خط دفاعي ما شرايط خوبي دارد و تلاش مي‌کنيم در اين بازي گل نخوريم.» با اين صحبت‌ها، مشخص است ذوب‌آهني‌ها براي اينکه بتوانند موفق باشند و به دور بعد صعود کنند، بايد قبل از هر چيزي به فکر مهار مهدي طارمي باشند؛ به فکر مهار مهاجمي که در جام ملت‌هاي آسيا هم آماده نشان داد و گل‌هاي ارزشمندي براي تيم ملي ايران زد. بازي حساس ذوب‌آهن و الغرافه سه‌شنبه در دوحه برگزار مي‌شود.

نظر شما