شناسهٔ خبر: 31207225 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

در استان

صاحب‌خبر -

 افتتاح ايستگاه پمپاژ کمکي شماره 2 اردستان و بهره برداري از چاه جديد زواره

اصفهان –راعي

معاون بهره برداري شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان گفت: با حضور رئيس سازمان مديريت بحران کشور،مدير کل مديريت بحران استانداري، نماينده مردم شهرستان در مجلس شوراي اسلامي و مقامات محلي افتتاح ايستگاه پمپاژ کمکي شماره دو اردستان و بهره برداري از چاه جديد زواره انجام گرفت.

به گزارش خبرنگار ما از اصفهان،ناصر اکبري با اشاره به هدف از اجراي اين پروژه‏ها گفت:ايستگاه پمپاژ کمکي شماره 2 به منظور افزايش 18 ليتر در ثانيه ، ظرفيت انتقال آب از طرح آبرساني به اردستان با اعتباري بالغ بر 12 ميليارد ريال اجرايي شد.

وي افزود:شهرستان اردستان در منطقه کويري استان قرار دارد که بدليل محدود بودن منابع آب محلي ، بعضا در فصل تابستان در تامين پايدار آب شرب مشترکين با چالشهايي مواجه ميشد که با راه‎اندازي ايستگاه پمپاژ شماره 2 به ظرفيت انتقال آب طرح به اردستان افزوده ميشود .

معاون بهره برداري شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان اعلام کرد: چاه جديد زواره با دبي 20 ليتر در ثانيه به منظور تامين پايدار آب شرب و مقابله با بحران کم آبي در شهر زواره با اعتباري بالغ بر 4 ميليارد ريال به بهره‎برداري رسيد .

اکبري با اشاره به پروژه‎هاي آبفاي اردستان که در دهه فجر به بهره‌برداري رسيدند خاطر نشان ساخت: در دهه فجر، 8 پروژه در بخش آب و فاضلاب با اعتباري بالغ بر 32 ميليارد ريال در شهرستان اردستان به بهره‎برداري رسيد.وي گفت: توسعه فاز 2 شبکه آب شيرين اردستان و نصب شيرهاي برداشت عمومي ،اصلاح شبکه آب خيابان امام(ره) ،اجراي شبکه فاضلاب مجتمع 60 واحدي خيرين مسکن ساز ،بهره‎برداي از 2 باب آب انبار،اصلاح شبکه آب و انشعابات فرسوده مهاباد و توسعه شبکه آب شيرين و نصب شيرهاي برداشت عمومي در مهاباد از ديگر پروژه‎هايي بود که در دهه فجر به بهره برداري رسيدند.

با حضور معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست؛

افتتاح پروژه مجتمع بازديدكنندگان اکو پارک آستارا

رشت-سيده حديث ميرزاده

پروژه مجتمع بازديدكنندگان اکو پارک آستارا با حضور معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان حفاظت محيط زيست كشور افتتاح شد.به گزارش روابط عمومي حفاظت محيط زيست گيلان، دكتر كلانتري رييس سازمان حفاظت محيط زيست با حضور در شهرستان آستارا، اکو پارک و مرکز بازديد کنندگان حيات وحش لوندويل را افتتاح كرد. در اين مراسم كه معاون استاندار، مديركل حفاظت محيط زيست ، نماينده مردم آستارا در مجلس ، فرماندار آستارا و جمعي از مقامات محلي حضور داشتند مركز بازديدكنندگان پناهگاه حيات وحش لوندويل و ساختمان جديدالاحداث محيط باني اين پناهگاه با اعتباري بالغ بر 28ميليارد ريال به بهره‎برداري رسيد. كلانتري همچنين از سايت نگهداري گوزن زرد بازديد كرد.

جابجايي بيش از 9 هزار مسافر از پايانه مسافربري خليج فارس

بندرعباس- شهين صادقي

رئيس سازمان مديريت حمل و نقل بار و مسافر شهرداري بندرعباس اظهار کرد: در تعطيلات روزهاي پاياني دهه فجر انقلاب اسلامي ، تعداد 9هزار و 56 مسافر از پايانه مسافربري خليج فارس جابجا شدند.

سعيد حسيني پور با اشاره به اينکه بسياري از سفرها به نقاط دور و نزديک در ايران با اتوبوس انجام ميشود، گفت: اتوبوس يک وسيله حمل و نقل مناسب از لحاظ امنيت، دسترسي آسان و مقرون به صرفه بودن براي سفرهاي برون شهري نيز مورد استفاده قرار ميگيرد.

وي در ادامه افزود: از اين رو از تاريخ هجدم بهمن تا بيست و دوم بهمن ماه طي پنج روز شاهد تردد 9 هزار و 56 مسافر از پايانه مسافربري خليج فارس بندرعباس بوديم.حسيني پور تصريح کرد: اين جابجايي توسط 531 اتوبوس و از 39 استان، مرکز استان و شهرستان انجام شده، که استانهاي فارس، تهران، اصفهان در صدر رفت و آمدها قرار دارند.

رئيس پليس مبارزه با موادمخدر استان گيلان:

كشف 2 تن و 762 كيلوگرم انواع موادمخدر درگيلان

رشت-سيده حديث ميرزاده

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس، "احداله احدي " در نشست خبري كه با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه در پليس مبارزه با موادمخدر استان گيلان برگزار شد ضمن تبريك ايام فرارسيدن پيروزي انقلاب اسلامي گفت: در آستانه چهلمين جشن پيروزي انقلاب اسلامي خوشبختانه اين انقلاب باشکوه مسير‌هاي موفقيت را طي مي‌کند و بايد ضمن قدرداني از اين سرمايه مهم، سرباز خوبي براي خدمتگزاري به كشور باشيم.

اين مقام انتظامي افزود: پليس مبارزه با موادمخدر گيلان در تعامل با ساير ارگان‌هاي ذيربط در 10 ماه سپري شده از سال‌جاري 2 تن و 762 کيلوگرم انواع موادمخدر در استان کشف كرده است.

وي با بيان اينكه نيروي انتظامي در خط مقدم مبارزه با موادمخدر است گفت: مبارزه قاطع و محکم جمهوري اسلامي ايران با موادمخدر از ابتداي انقلاب تاکنون ادامه داشته و در اين راه بيش از 4 هزار شهيد و 12 هزار جانباز تقديم نظام و انقلاب اسلامي كرده است.

احدي تصريح كرد: سال ‌جاري 68 باند توليد و توزيع موادمخدردراستان گيلان متلاشي شدند و با تجهيزات نوين مي‌توانيم سرعت پيشگيري و مبارزه با مواد مخدر را افزايش دهيم.

رئيس پليس مبارزه با موادمخدر گيلان با اشاره به اينکه در کشور بيش از 40 ميليون کاربر فضاي مجازي وجود دارد بيان داشت: امروزه شاهد هستيم قاچاقچيان مواد مخدر از بسترهاي سايبري و مجازي براي توزيع و فروش بهره مي‌برند که همه اين تحرکات در رصد پليس قرار دارد اما بايد از همه ظرفيت‌هاي موجود در بحث مبارزه با مواد مخدر بهره کافي و وافي ببريم.اين مقام انتظامي به پيامدهاي مصرف مواد مخدر نظير افت تحصيلي، بي‌نظمي، انزوا، گوشه‌گيري، کاهش اعتبار و جايگاه افراد وابسته به موادمخدر، و طلاق اشاره داشت و عنوان كرد: آشنايي آحاد جامعه با علل و عوامل روي‌آوردن افراد به موادمخدر و روانگردان و بررسي ساير مشکلات شخصي كساني که در معرض سوء مصرف موادمخدر قرار دارند با ارائه آموزش مهارت‌هاي لازم و اطلاع‌رساني به‌موقع، از جمله اقداماتي است كه كليه دستگاه‌هاي ذيربط موظف به انجام آن هستند.

احدي با بيان اينكه مداخله والدين در امر مقابله با اعتياد به موادمخدر و روانگردان‌ها بسيار مهم و ضروري است خاطرنشان كرد: همانطور که مردم حاضرند براي تحصيل فرزندانشان و برگزاري کلاس‌هاي فوق برنامه و جانبي هزينه کنند، بايد در امر مقابله با اعتياد نيز احساس مسئوليت کرده و فرزندان‌شان را براي شرکت در کلاس‌هاي مهارت‌ زندگي که بسيار مهم‌تر از برنامه‌هاي ياد شده است تشويق کنند.

نظر شما