شناسهٔ خبر: 31207211 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

خبــر

صاحب‌خبر -

 شهردار منطقه پنج تبريز:

حل ناهنجاري‏هاي اجتماعي با فرهنگ سازي

تبريز-توفيقي

شهردار منطقه پنج تبريزدر مراسم قدرداني از تلاشهاي مربيان مراکز فرهنگي اين منطقه گفت : با تلاش وپشتکار مربيان ومسئولين مراکز فرهنگي استقبال شهروندان در سه ماهه اخير 90 در صد افزايش يافته است .

مهندس مير علي اصغر نساج افزود : با فرهنگ سازي بسياري از ناهنجاري هاي اجتماعي قابل حل شدن است .وي در اين رابطه با بيان اينکه در کلانشهرها آموزش شهروندي ساده ترين واصلي ترين راهکار کمک به مديريت شهري براي مشارکت دادن شهروندان در همراهي با مسئولين است اظهار داشت : با افزايش تعداد مراکز فرهنگي در تبريزبسياري از مشکلات با فرهنگ سازي مرتفع شده اند.

وي نقش مربيان را در اين زمينه مهم ارزيابي کرد وگفت : شهرداري منطقه پنج با داشتن 4 مرکز فرهنگي از مناطق فعال تبريز در اين زمينه محسوب ميشود.مهندس نساج به افزايش آمار ثبت نام کنندگان دردوره هاي آموزشي فرهنگسراها اشاره نمود و افزود: در سه ماه اخير با برنامه ريزي‏هاي صورت گرفته تعداد هنرجويان 90 درصد افزايش يافته است. وي از نقش مربيان ومسئولين مراکز فرهنگي اين منطقه در اين زمينه قدرداني نمود ودرپايان گفت :از برنامه‏هاي فرهنگي واجتماعي که با هدف افزايش روحيه اميد درجامعه اجرا شوند حمايت ميکنيم.

گفتني است، در پايان اين مراسم شهردار منطقه با مربيان شاغل در مراکز فرهنگي گفت وگو و در رابطه با تجهيز کلاسها به امکانات لازم در چند روز آينده قول مساعد داد.

معاون سواد‌آموزي اداره کل آموزش و پرورش کرمانشاه:

بهره مندي بيش از 14 هزار بي‌سواد و کم‌سواد از آموزش‌هاي نهضت سوادآموزي

كرمانشاه-نوروزي

معاون سواد‌آموزي اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه گفت: 14 هزار و 662 بي‌سواد و کم‌سواد در استان کرمانشاه از آموزش‌هاي نهضت سوادآموزي بهره‌مند شدند.

هرمز نوروزي‌فرد در گفت‌و‌گو با خبرنگارما در کرمانشاه، اظهار داشت: در طول چهار تا پنج ماه 7891 نفر در دوره سوادآموزي، در دوره تحکيم تعداد 2979 نفر و در دوره انتقال تعداد 3792 نفر در چرخه فرايند آموزش قرار گرفتند.

معاون سوادآموزي اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه افزود: در برنامه‌هاي سوادآموزي با مشارکت دستگاه‌هاي مرتبط در زمينه آموزش مهارتها و راه‌اندازي کسب‌وکار کوچک و زودبازده در راستاي اقتصاد مقاومتي برنامه‌ريزي شده است.

نوروزي‌فرد بيان کرد: در حوزه معاونت سوادآموزي استان کرمانشاه مطابق شيوه نامه‌هاي سازماني بسترهاي لازم در اين گروه سني جهت انجام فعاليت آموزشي براي افراد کم‌سواد و بي‌سواد فراهم مي‌شود.

وي با بيان اينکه 13 هزار و 993 نفر بي‌سواد و کم‌سواد امسال از سوي سازمان نهضت سوادآموزي براي تحت پوشش قرار گرفتن اعلام شده است، افزود:از اين تعداد 7292 نفر براي دوره سوادآموزي، 2909 نفر براي دوره تحکيم و 3792 براي دوره انتقال تحت پوشش قرار گرفته و با سواد خواهند شد.

نوروزي‌فرد عنوان کرد: پيگيري و نظارت بر تحقق اهداف کمي فعاليتهاي دوره‌هاي سوادآموزي، انتقال و تحکيم در سال 1397 بر اساس اهداف کلي پيش بيني شده در برنامه ششم توسعه در دستور کار قرار دارد.

وي اظهار کرد: استمرار و اجراي کامل طرحهاي سوادآموزي، از جمله اولياي بي‌سواد دانش آموزان، آموزش کودکان 10 الي 20 ساله، تسهيل درفرآيند جذب و آموزش بي‌سوادان و کم‌سوادان گروه هدف با در نظر گرفتن عدالت آموزشي با محوريت زنان و دختران روستايي و محروم از امکانات شهري و کودکان کار و جامانده از تحصيل گروه سني 20-10 ساله از برنامه‌هاي اساسي امسال است.

شهردار منطقه4 تبريز:

آمادگي براي اجراي مطلوب عمليات زمستاني

تبريز- توفيقي

شهردار منطقه4 تبريز با اشاره به ورود سامانه بارشي جديد، از آمادگي کامل براي خدمات رساني به شهروندان خبر داد.مهندس اکبر امجدي با اعلام اين مطلب افزود: با توجه به ورود سامانه بارشي جديد طي روزهاي آتي، نيروهاي تلاشگر حوزه خدمات شهري و تجهيزات مکانيزه در تمام نقاط حوزه آماده خدمات‌رساني به شهروندان هستند.

وي تاکيد کرد: برنامه‌ريزي‌هاي لازم در ستاد برف‌روبي منطقه به‌منظور فراهم کردن تمهيدات مورد نياز صورت پذيرفته است تا شهروندان با مشکل روبرو نشوند.

شهردار منطقه4 تبريز افزود: آمادگي کامل براي کنترل و مهار آب‌هاي سطحي معابر و تقاطع‌هاي غيرهمسطح از سوي نيروهاي خدماتي وجود دارد.

امجدي توجه به نکات ضروري و ايمني را در حين بارندگي مهم دانست و از شهروندان محترم خواست در مواقع بارندگي همکاري لازم را با عوامل خدماتي به عمل آورند.

مترو تبريز؛ تحت پوشش شبکه همراه اول قرار گرفت

تبريز-توفيقي

همزمان با ايام الله دهه فجر و بمناسبت گراميداشت چهلمين سالگرد پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي ايران، مجموعه قطار شهري تبريز تحت پوشش شبکه همراه اول قرار گرفت.

سعيد بشيريان بناب مديرعامل اين شرکت با اعلام اين مطلب اظهار داشت:‌ با همکاري شرکت مخابرات استان آذربايجان شرقي در راستاي افزايش سطح رضايتمندي مسافران، آنتن دهي همراه اول در ايستگاه‎ها و مسير سرويس دهي قطارشهري تبريز فعال شد.

وي افزود:آنتن دهي تلفنهاي همراه يکي از مطالبه‎هاي مردمي از آغاز مسافرگيري مترو در تبريز بود که اين مهم به ثمر نشست و از شانزدهم بهمن مسافران در حين سفر و داخل قطارهاي مترو از تلفن همراه خود استفاده مي کنند.بشيريان با بيان اينکه بستر‎اصلي ارتباطي شبکه همراه اول درمسير هاي رفت و برگشت قطار شهري ايجاد شده، ادامه داد:به محض افتتاح هر ايستگاه جديد در خط يک قطار شهري تبريز امکان ملحق شدن آن به پوشش آنتن دهي همراه اول در اسرع وقت فراهم خواهد شد.

مديرعامل شرکت بهره برداري قطارشهري تبريز و حومه در پايان اظهار اميدواري کرد که با سرويس دهي همراه اول در مترو، بر ميزان رضايت عمومي از خدمات قطار شهري بيش از پيش افزوده شود.

نظر شما