شناسهٔ خبر: 31207079 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سازمان ملل:روندتشکیل کمیته قانون اساسی سوریه رو به پیشرفت است

تهران - ایرنا - «گیر پدرسون» نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه روز شنبه گفت :توافق نهایی درخصوص تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه حاصل نشده ولی روند تشکیل این کمیته با پیشرفت های ملموسی همراه بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از شبکه خبری 'روسیا الیوم'، پدرسون در پاسخ به زمان تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه گفت : این اتفاق هرچه سریع تر باشد بهتر خواهد بود.
وی افزود:همه بر ضرورت تشکیل کمیته در نزدیک ترین زمان ممکن اتفاق نظر داشته و ما باید بر روی افراد شرکت کننده در این کمیته و قواعد اجرایی آن به توافق برسیم.
سران کشورهای ایران، روسیه و ترکیه پنجشنبه گذشته در شهر سوچی واقع در ساحل دریای سیاه چهارمین دور مذاکرات کشورهای ضامن صلح آستانه را برگزار کردند.
در این نشست روسای جمهوری سه کشور بر عزم خود برای تسهیل راه اندازی کمیته قانون اساسی سوریه با توافق بر سر ترکیب آن و نیز ارایه توصیه هایی برای تدوین روند کار در اسرع وقت تاکید کردند.
آنها اهمیت ادامه تعامل و هماهنگی با طرف های سوری و فرستاده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه، را ضروری و مهم دانستند.
'راسیسکایا گازتا' روزنامه رسمی ارگان دولت روسیه نیز روز جمعه در مقاله ای نوشت: تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه از موضوعات مورد بحث سران سه کشور بود و پوتین گفت که بزودی فهرست نامزدها برای عضویت در این کمیته مورد موافقت قرار می گیرد.
مذاکرات سوچی که در راستای حل و فصل بحران در سوریه برگزار شد، ثمرات زیادی در کاهش تنش در این کشور، نابودی گروه های تروریستی از جمله داعش، بازگشت پناهندگان سوری به کشورشان و آغاز روند بازسازی در این کشور داشته است.
علاوه بر تشکیل کمیته قانون اساسی موضوعاتی همچون اوضاع سوریه پس از خروج آمریکا ، بررسی آخرین تحولات در شمال این کشور و نحوه چگونگی کمک های بشردوستانه به مردم سوریه از جمله مهمترین موارد مورد مذاکره در نشست دیروز سران تروئیکای آستانه بود.
نخستین نشست سران آستانه آذرماه سال 96 در سوچی و دومین دور در آنکارا و سومین دور در تهران برگزار شد.
شبس *8خاورم*9469*1917

نظر شما