شناسهٔ خبر: 31206730 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

معتادان می روند، نمایشگاه گل می‌آید

بوستان خواجه‌دهی در ضلع شمال غرب میدان راه‌آهن سال‌هاست جای آنکه محلی برای استراحت و تفریح شهروندان باشد، در قرق کارتن‌خواب‌ها و معتادان بوده است.

صاحب‌خبر -

اهالی و شورایاران بارها در تماس با همشهری محله نبود فضای مناسبی برای تفریح و استراحت اشاره کرده و خواستار پاکسازی این بوستان و بازگرداندن آن به محله شده بودند. حتی کاسبان و فروشگاه‌های مجاور نیز از این وضع به ستوه آمده بودند. «محمدرضا ابوالحسنی» مدیر فروشگاه شهروند طلائیه که فروشگاهش در مجاورت با بوستان قرار دارد در این‌باره می‌گوید: «حضور معتادان و کارتن‌خواب‌ها باعث شده شهروندان رغبتی برای خرید و حضور در فروشگاه نداشته باشند. بعد از پاکسازی پارک امیریه، کاش مسئولان برای بوستان خواجه‌دهی هم چاره‌ای می‌اندیشیدند.»

معاون خدمات شهری و محیط‌زیست منطقه ۱۱ در گفت‌وگو با همشهری محله خبر خوشی برای اهالی محله دارد و مـی‌گوید:«آسیب‌های اجتماعی، وجود کارتن‌خواب‌ها، متکدیان، اراذل و اوباش و تخریب‌های حاصل از عملکردشان، هزینه نگهداشت بوستان را بالا برده بود. برای حفظ فضای سبز و ارتقای بوستان، بازگشت شهروندان و استفاده آنها از بوستان، نمایشگاه گل و گیاه در بوستان ایجاد می‌شود. عملیات مقدماتی و بهره‌بردار طرح مشخص شده است و هفته آینده بوستان تبدیل به نمایشگاه گل و گیاه می‌شود.»

مساحت پارک خواجه‌دهی ۲هزار و ۲۰۰‌متر است که علاوه بر عرضه گل و گیاه و گلدان‌های آپارتمانی، نهال، آبنماهای فانتزی، ماهی و... برای سال نو نیز عرضه خواهد شد. «‌کوروش خرد» در ادامه افزود: «برای رفاه شهروندان استراحتگاه موقتی و آلاچیق‌هایی ایجاد می‌شود. با هماهنگی بهره‌بردار امکاناتی فراهم شده تا با توجه به نبود نمایشگاه گل و گیاه در محدوده، عرضه با قیمت مناسب و مناسب تمکن مالی محله صورت گیرد.»

برچسب‌ها:

نظر شما