شناسهٔ خبر: 31206098 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مرزبان: رتبه چهاردهم، فوق‌العاده قهرمانانه است/ تبعیض در ایران امری عادی است

71572

سرمربی نفت مسجد سلیمان می‌گوید که تیمش دشمنان زیادی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، علیرضا مرزبان، سرمربی نفت مسجد سلیمان در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل فولاد که قرار است در چارچوب هفته هجدهم لیگ برتر برگزار شود، اظهار کرد: یک تیم خودش را مدعی قهرمانی و تیمی دیگر برای بقا می‌جنگد و این مسئله حساسیت‌های بازی را دوچندان کرده است. هر دو تیم باید با توان بالا بازی کنند تا به نتیجه‌ای که می‌خواهند برسند. ما در تیممان محمد پاپی و میلاد میداودی را نداریم. آرزو دارم که بتوانیم فوتبال با کیفیت بازی کنیم. به غیر از یک بازی، ما یک فوتبال با کیفیت بازی کردیم. ما تیمی بدون حاشیه هستیم و می‌خواهیم تبلیغی برای فوتبال خوب باشیم.

او درباره انگیزه بازیکنانش گفت: شما باید به این فکر کنید که چه چیزی در دستتان دارید. انگیزه‌های شما را مسائل واقعی تنظیم می‌کند نه رویاها. این تیم با تفکرات محمود فکری سازمان‌دهی شده، با عبدالله ویسی ترمیم شده و الان با من به کارش ادامه داده است. تیم در قعر جدول بوده و ما سعی کردیم که دیدگاه واقعی به شرایطمان داشته باشیم. اگر باهوش نباشید در زندگی‌تان شکست می‌خورید. باید واقع‌بین باشید. متأسفانه در ایران اگر کسی بگوید که می‌خواهم پنجم شود، می‌گویند انگیزه‌اش کم است. چطور ممکن است که ۶ تیم برای قهرمانی بجنگد. اولین مصاحبه‌ای که نیکو کواچ کرد گفت که ما یکی از مدعیان بوندسلیگا هستیم. زمانی که به مسجد سلیمان آمدیم، سه امتیاز داشتیم و بازیکنان به خاطر مشکلاتی که داشتند نتوانسته بودند خوب تمرین کنند. من رتبه چهاردهم را رتبه‌ای فوق‌العاده قهرمانانه می‌بینم چون در لیگ برتر می‌مانیم.

سرمربی نفت درباره شکایت یک بازیکن از این تیم که باعث شد نتواند بازیکن جدید جذب کنند، بیان کرد: یک بار دیگر تاکید می‌کنم که تیم نفت اصلاً حامی ندارد و دشمن زیاد دارد. افرادی هستند که خیلی روشن به ما می‌گویند که اصلاً کمک نمی‌کنیم. بازیکنان قدیمی تنها ۳۰ درصد پول می‌گیرند و بازیکنان جدید اصلاً پول نگرفتند. ما برای دادن تغذیه به بازیکنان هم مشکل داریم. به مسئولان می‌گویم که من نمی‌گذارم این تیم را شکست دهند. من نمی‌توانم بپذیرم که پول دولتی که یک سری تیم‌ها می‌گیرند و بازیکن خارجی جذب می‌کنند ولی مسجد سلیمان با این سرمایه بدون پول است. البته تبعیض یک موضوع طبیعی در کشور ماست. ما قبلاً زرنگ را به افرادی می‌گفتیم که باهوش هستند ولی در ادبیات مدرن فارسی، آدم‌هایی هستند که از هر راهی و کلکی به پول می‌رسند. مهم این است که به پول رسیده باشند. ما به هیچ وجه پول نداریم و دنبال ۸۰ میلیون هستیم که بتوانیم بازیکنان جدیدمان را استفاده کنیم. این یک مسئله دردناک است و خیانت به بختیاری‌ها و مردم مسجد سلیمان است. باید شهامت داشته باشند که چرا نمی‌خواهند این تیم وجود داشته باشد.

مرزبان در ادامه در پاسخ به این سوال که چه زمانی قرار است نفت مسجد سلیمان حرفه‌ای شود تا سرمربی این تیم دغدغه هتل، تغذیه و… نداشته باشد، توضیح داد: تمرکز من را تمام کوه‌ها نمی‌تواند برهم بزند. من نمی‌گذارم بازیکنانم تمرکزشان را از دست بدهند. ما به خوبی فولاد را آنالیز کردیم. ما می‌دانیم واقعیتی که اتفاق می‌افتد، درون زمین است. شما پرسیدید که نفت مسجد سلیمان کی می‌خواهد حرفه‌ای شود. مگر در ایران فوتبال حرفه‌ای داریم؟ اگر معیارهای حرفه‌ای را در نظر بگیریم همه ما آماتور هستیم. چند بازیکن خوب از آکادمی‌های باشگاه‌های بزرگ به تیم‌ملی داده شده است؟ کدام یک استادیوم دارد؟ نفت مسجد سلیمان یک ورزشگاه دارد و راه‌های مختلفی برای شرایط آب‌وهوایی مختلف دارد. نفت مسجد سلیمان یک تیم پایه ندارد. معیارهای حرفه‌ای تنها مسائلی است که ما اطلاعی از آن نداریم. ما نمی‌توانیم بگوییم که حرفه‌ای هستیم اما از نوع ایرانی آن! داشتن یک استادیوم دلیل بر این نمی‌شود که ما حرفه‌ای هستیم.

او افزود: کسی می‌داند روند مارکتینگ سازمان لیگ به چه شکل است؟ کسی می‌داند بخش آگهی‌های تلوزیونی و دور زمین به چه شکل بین تیم‌ها تقسیم می‌شود؟ حتی رسانه‌ها از این موضوع اطلاعی ندارند. اگر همین طوری همه جای آن را بزنند، سالی ۵ میلیارد به همه تیم‌ها می‌رسد که برای نفت کافی بود. با این حال باید همه چیز را بدانیم. البته آن زمان که داور سوت می‌زند، واقعیت دنیا آغاز می‌شود و آن زمان هیچ کس قبول نمی‌کند که آن تیم، تیمی است که آب و غذا ندارد. ما واقف هستیم که در ۹۰ دقیقه واقعیت رخ می‌دهد و ما فرار نمی‌کنیم. ما این مشکلات تیم را می‌گوئیم تا حل شود. مدیرعامل ما آنقدر تحت فشار است که دیگر صدایش در نمی‌آید و واقعاً دست و پایشان بسته است. آن‌ها از هیچ راهی نمی‌توانند پول تهیه کنند چون قول‌هایی که به آن‌ها داده شده عملی نشده است.

انتهای پیام

نظر شما