شناسهٔ خبر: 31205463 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بیش از ۱۴۰ پروژه فنی صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی افتتاح شد

R7887/P/S6,47/CT12

بیش از ۱۴۰ پروژه فنی صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، به نقل از روابط عمومی صداوسیمای مرکز آذربایجان شرقی، بیش از 140 پروژه مختلف فنی صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی اعم از گسترش پوشش دیجیتال، بهینه سازی و بروز رسانی تجهیزات فنی پخش و تولید، گسترش سیگنال رسانی و افزایش سیستم های ارتباطی ( فیبر نوری و SNG)، تجهیزات ارتباطی نوین با استفاده از بسترهای مخابراتی و موبایلی، همچنین گسترش زیرساخت‌های شبکه ای و نرم افزاری در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی افتتاح شد.

این طرح‌ها شامل 118 فرستنده تلویزیونی و اف ام، 26 طرح تاسیسات و ساختمان، 23 طرح ارتباطات زمینی و ماهواره‌ای ، 4 طرح پشتیبانی فنی و 3 طرح فناوری اطلاعات است.

برای اجرای این طرح‌ها در مجموع حدود 250 میلیارد ریال هزینه شده که 230 میلیارد ریال آن از محل اعتبارات رسانه ملی و 20 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی تامین شده است.

تولید و پخش برنامه‌های فرهنگی ملی و بومی در صداوسیما تقویت شود

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در این مراسم با اشاره به مطالبه به حق ورزشکاران و ورزش دوستان استان در انعکاس مطلوب رویدادهای ورزشی منطقه گفت: هر چند علت برخی نقص‌ها در نحوه پوشش و انعکاس رویدادهای ورزشی استان، به روز نبودن تجهیزات، کمبودها و امکانات فنی صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی اعلام شده است اما انتظار می‌رود این کمبودها با توجه و یاری و همراهی ویژه مسئولان استان و سازمان صدا و سیما رفع شود.

حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم ضمن تشکر ویژه از نیروهای فنی صدا و سیما که همواره در پشت صحنه انجام وظیفه می‌کنند افزود: همه عوامل صدا و سیما، دست به دست هم داده و با پخش برنامه‌های مختلف، در داخل و برای خارج از کشور از جمله برنامه‌های برون مرزی برای جمهوری آذربایجان و قفقاز، نقش مهمی در منطقه ایفا می‌کنند، از این رو باید از این گونه برنامه‌ها حمایت شود تا کیفیت آنها، روز به روز ارتقا یابد.

امام جمعه تبریز خاطر نشان کرد: در برابر توطئه‌های فرهنگی دشمنان که با صدها شبکه و هزاران سایت‌های اینترنتی علیه ایران تبلیغ می‌کنند، باید برنامه‌های فرهنگی ملی و بومی تقویت شود و با اغنای مخاطبان، به رجوع آنها برای تماشای برنامه‌های شبکه‌های خارجی، نیاز نباشد.

اهمیت پوشش رسانه‌ای صداوسیما در استان‌های مرزی به دلیل تهاجم و تقابل فرهنگی 

استاندار آذربایجان شرقی نیز با اشاره به برگزاری باشکوه مراسم 22 بهمن گفت: این شکوه حضور ملت در راهپیمایی 22 بهمن حاصل تلاش‌های صدا و سیماست.

پورمحمدی افزود : حضرت امام خمینی ( ره ) فرموده اند که صدا و سیما ، رسانه ملی است و به حق همین رسانه ملی، بزرگ ترین نقش را در دفاع از کیان و آرمان‌های کشور داشته و دارد.

وی همچنین با اشاره به اهمیت پوشش رسانه ای در استان‌های مرزی گفت: امروزه تهاجم و تلاقی فرهنگی، مبحث بسیار مهمی است که باید جدی گرفته شود چرا که دیگر خبری از جنگ فیزیکی نیست، بلکه دشمنان و معاندان نظام جمهوری اسلامی می‌خواهند با استفاده از توان و ظرفیت رسانه‌ها، انسجام اجتماعی، نهاد خانواده و اخلاقیات جامعه را تحت تاثیر قرار داده و در صدد براندازی نظام هستند، پس در چنین شرایطی باید با قوای کامل با این هجمه، مقابله به مثل کرد.

امکانات صداوسیمای آذربایجان شرقی جوابگوی نیازهای امروز نیست 

همچنین مدیرکل صداو سیمای مرکز آذربایجان شرقی  با بیان این که امروزه با پدیده استعمار فرانو و تحمیل اهداف کشورهای استعماری نیابتی بر کشورهای هدف مواجه هستیم گفت: تهدیدات اینترنتی و رسانه ای، پایه و اساس این نوع استعمار است و بر کسی پوشیده نیست که بستر این تهدیدات رسانه ها هستند.

مهندس مرتضی صفری افزود: مهم ترین تهدید در این زمینه، سامان دادن به بروز و ظهور رسانه های بیگانه و تضعیف رسانه های داخلی است و امروز همه رسانه ها تلاش می کنند با دو عنصر محتوا و کیفیت در برنامه های تولیدی، ارتباط خود با مخاطب را حفظ و تقویت کنند.

ایشان پروژه های قابل افتتاح فنی امروز در صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی را گامی در راستای ارتقای کیفیت برنامه های تولیدی این مرکز اعلام کرد و افزود: در محتوای برنامه های تولیدی مرکز هم کارهای خوبی انجام شده است که در مدت زمان کوتاه قابل مشاهده خواهد بود.

مدیر کل صداو سیمای مرکز آذربایجان شرقی در ادامه به قابلیت ها و توانمندی های فنی مرکز و گستره پوشش دیجیتال فرستنده های رادیویی و تلویزیونی آذربایجان شرقی اشاره کرد و گفت: با وجود این، مهمترین مشکل فنی مرکز، کیفیت واحد سیار است.

وی تصریح کرد : آذربایجان شرقی 4 تیم فوتبال و والیبال در لیگ برتر دارد و با توجه به موقعیت سیاسی - اجتماعی استان، سالانه ده ها همایش ، سمینار ، اجلاس و مسابقات مختلف فرهنگی ، ورزشی و... در استان برگزار می شود و امکانات فنی این مرکز برای پوشش آنها محدود است و جوابگوی پوشش رادیویی و تلویزیونی آنها نیست .

وی انتقاد جوانان به نحوه پوشش رویدادهای ورزشی استان را به جا دانست و گفت: واحد سیار صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی مربوط به سال 1375 است و مطالبه جوانان در خصوص پوشش و انعکاس مطلوب این رویدادها، با کمک همه دستگاه های اجرایی محقق خواهد شد .

پوشش 96 درصدی سامانه پخش دیجیتال برنامه های تلویزیونی در آذربایجان شرقی

معاون توسعه و فناوری رسانه ملی هم در این مراسم در خصوص روند جهشی توسعه در صنعت رسانه گفت: هم اکنون 66 شبکه در سازمان صدا و سیما فعال است که 13 شبکه برون مرزی، 20 شبکه ملی و بقیه استانی است.

رضا علیدادی افزود: بخش اعظم تجهیزات فنی صدا و سیما از شرکت های داخلی و فناوری های بومی متناسب با شرایط تامین می شود و این مهم به نوبه خود صرفه جویی های ارزی و ریالی هنگفتی در برداشته است.

ایشان با بیان این که هم اکنون 443 ایستگاه تلویزیونی در استان وجود دارد خاطر نشان شد : اگر الان تقاضای امکانات جدید وجود دارد نشانگر این است که مردم پوشش دیجیتال و شبکه های بیشتر را خواهان هستند.

معاون توسعه و فناوری سازمان صدا و سیما در ادامه به پوشش 96 درصدی سامانه پخش دیجیتال برنامه های تلویزیونی در آذربایجان شرقی اشاره کرد و افزود: این میزان پوشش ، یک درصد از میانگین کشوری ( که 95 درصد است) ، بیشتر است.

به گفته علیدادی ، با این وجود به 130 ایستگاه دیگر نیاز است تا میزان پوشش برنامه های تلویزیونی دیجیتال در استان به 100 درصد برسد.

وی مشکل کنونی صدا و سیمای مرکز آذربایجان شرقی را در حوزه فنی ، قدیمی بودن واحد سیار اعلام کرد و گفت: با همکاری استانداری آذربایجان شرقی، تلاش می شود این مشکل با تامین یک دستگاه واحد سیار جدید مرتفع شود.

در حاشیه این مراسم تفاهم نامه تامین واحد سیار تلویزیونی جدید صدا و سیمای مرکز آذربایجان‌شرقی هم امضا شد و این تفاهم نامه به امضای معاون توسعه و فناوری رسانه ملی و استاندار آذربایجان‌شرقی رسید.

انتهای پیام / ع

نظر شما