شناسهٔ خبر: 31205310 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

روزانه 1500دستگاه خودرو تحويل مي شود

صاحب‌خبر -
خبرگزاري آريا - تهران- ايرنا- معاون بازاريابي و فروش ايران خودرو گفت: ميزان تعهدات معوق اين شرکت با تحويل روزانه بيش از يکهزار و 500 دستگاه خودرو تا پايان سال کاهش خواهد يافت.

به گزارش روز شنبه ايرنا از ايران خودرو، «مصطفي خان کرمي» افزود: همزمان با افزايش توليد و تحويل خودرو، تعداد تعهدات معوق اين شرکت به مشتريان تا پايان سال کاهش خواهد داشت.
خبرنگار ايرنا در اين ارتباط افزود، عباس تابش معاون وزير صنعت، معدن وتجارت در بهمن ماه جاري اعلام کرد: خودروسازان بايد تمام خودروهاي پيش‌فروشي را با قيمت قراردادي قبلي به خريداران تحويل دهند و تأکيد کرد که تمام قراردادهاي قطعي بايد با قيمت قبل به مردم تحويل داده شود و بابت اين تأخيرها، سود مشارکت و جريمه تأخير به مردم پرداخت شود.
خان کرمي اضافه کرد: تامين کسري قطعات خودروها موجب مي شود تا تعداد خودروهاي ناقص کاهش يابد و با تکميل آنها به متقاضيان ذيربط تحويل شود.
تابش گفته بود: خودروسازان بايد 80 درصد توليداتشان را به تعهداتشان اختصاص دهند که بازرسان وزارت صنعت در هر دو کارخانه خودروسازي مستقر شده اند تا اين قانون رعايت شود و در حداقل زمان تلاش خواهد شد تا انتظارات مردم برآورده شود.
به گفته خان کرمي، انجام تعهدات به مشتريان و تحويل خودروهاي معوق در اولويت قرار دارد و اين مهم در ماه هاي آينده نيز تداوم خواهد داشت.
وي گفت: پرداخت سود مشارکت و جريمه ديرکرد مطابق قرارداد به مشتريان انجام خواهد شد.
به گزارش ايرنا، بررسي جدول هاي آماري منتشر شده از سوي وزرات صنعت، معدن و تجارت نشان مي دهد گروه صنعتي ايران خودرو از آغاز امسال تا پايان دي ماه، 358 هزار و 980 دستگاه خودرو توليد کرد که نسبت به پارسال 39 درصد کاهش يافته است.
اقتصام*3065**1559
انتهاي پيام /*

برچسب‌ها:

نظر شما