شناسهٔ خبر: 31205227 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نسیم | لینک خبر

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

باید جوانان را به ماندن در کشور و بهبود اوضاع امیدوار کنیم

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در اختتامیه چهارمین جشنواره ایده‌ها و فرصت‌ها گفت: باید با کلاممان با قانونگذاری‌مان و به طور کلی به هر نحوی جوانان را به ماندن در کشور و بهبود اوضاع امیدوار کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری فارس، مراسم اختتامیه و اهدای جوایز تیم های برتر چهارمین جشنواره ایده‌ها و فرصت‌ها عصر امروز با حضور الفت معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضاییه، ناظمی معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان فناوری اطلاعات و انصاری نماینده مجلس در ساختمان صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار شد. 

رضا انصاری نماینده مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در این جلسه اظهارداشت: اگر بخواهیم از منظر اجتماعی به مسائل اقتصادی نگاه کنیم می توانیم فرصتی فراهم کنیم تا هم ایده ها مطرح شود و هم کسانی که این ایده ها را ارائه می دهند مطرح شوند. خوبی این مجالس این است که این عزیزان ایده پرداز را می شناسیم و هم اینکه عزیزانی که در ریاست جمهوری هستند معرفی می شوند ما در سال 1995 به بعد در یک تغییر پارادایم در اقتصاد جهانی هستیم. اروپاییان از سال 1995 یک دیتابیسی طراحی کردند که این دیتابیس یکی مشوق های اقتصادی، یکی بحث نظام اقتصادی و اقتصاد دانش بنیان است.

وی افزود: از برنامه چهارم توسعه کشور و اواخر دولت هشتم این فصل برنامه ریزی کشور به عنوان اقتصاد دانایی محور مطرح شد که به تناوب در برنامه زیری ها مشهودتر بوده. این برنامه ریزی ها دغدغه رهبر معظم انقلاب هم بوده و هست که در دیدار سال گذشته با نخبگان فرمودند ما تلاش کنیم ظرف یک دهه به اقتصاد دانش بنیان برسیم. 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وظیفه ما هست تا شرایط را برای بنگاه های دانش بنیان فراهم کنیم، افزود: ما در سیاست های کلی برنامه ششم توسعه که حدود 80 حکم داریم، 7-8 آن اختصاصاً به این موضوع مرتبط است که به شکل گیری اقتصاد مبتنی بر دانش و فناوری توجه کردیم. همینطور از قانون برنامه ششم توسعه هم از 125 قانون مصوب کردیم با 3 بخش ما مرتبط با حوزه این جشنواره داریم که بحث بهبود محیط کسب و کار، بحث تولید علم و فناوری و حوزه ارتباطات و فناوری اسطلاعات که آنجا خود دولت که سردمدارش وزارت ارتباطات است نهایتاً به عنوان احکام قانونی ابلاغ و اجرا شد که کمبودهایی هم در این حوزه داریم و باید تلاش کنیم تا نواقص برطرف شود.

انصاری بیان داشت: باید دست به دست هم دهیم و نیاز به یک نگاه سیستمی داریم، اگر این اجزا سیستمی با هم مچ نباشند خروجی آن خوب نخواهد بود مانند یک کامپیوتر که تمام اجزاء آن باید در کنار هم خوب کار کنند و فعالیت های دانش بنیان هم همینطور است که در زمینه قانونگذاری در این مورد ضعف هایی داریم که نهادهای فکری جهت پیشنهاد به مجلس شاید وجود ندارد.

وی افزود: در همین هفته اخیر وقتی سوالی از مرکز پژوهش های مجلس مطرح کردم دیدم که اطلاعاتی که آنها دارند نمی تواند به اطلاعات من بیافزاید. در بعضی کشورها بیش از 3500 اتاق فکر دارند و پشتیبانی می کنند. با همه ضعف هایی که داریم باید از همه توان و ظرفیت هایمان استفاده کنیم.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی افزود: خوب است که این هم اندیشی ها با نهادهای درگیر خروجی ای داشته باشد که برای جوانان این مملکت برای کسب درآمد یک شرکت تأسیس می کنند بتوانیم کمک کنیم و ببینیم که واقعاً مشکل آنها چه چیزی است و بعد به سراغ حل آن مشکل و راه حل آن برویم.

انصاری با اشاره به اینکه تشخیص و فهم مسئله خیلی مهم است، افزود: تجربه مشاهدات من و دریافتی که از مطالعات سال های گذشته ام داشته ام به من می گوید که ما یک موضضوع درک دقیق مسئله و فهم مشترک است که خیلی از اشکالاتمان در همین جا است.
وی افزود: امیدوارم بتوانیم در مسیری حرکت کنیم که دغدغه جوانانمان این باشد که به این مملکت کمک کنند. من وقتی با بعضی دانشجویان صحبت می کنم و می بینم ذهن آنها خارج شدن از مملکت است واقعاً ناراحت می شوم، این رسالت به دوش همه ما هست که جوانان را نسبت به رفتارها و کلاممان اعم از قانون گذاری هایمان امیدوار کنیم.

انصاری با بیان اینکه در بحث ICT پیشرفت های خیلی خوبی داریم گفت: باید از نیروهای جوانمان در جهت استفاده از پتانسیل موجود استفاده کنیم.کمیسیون صنایع و معادن مجلس در خدمت کمک به جوانان و این نوع جشنواره ها هست. انشاالله شاهد باشیم نسل آینده ، بالنده تر و پویا تر از نسل امروز باشد.

منبع: فارس

مسئولیت صحت اخبار ارائه شده به عهده منبع خبر بوده و این رسانه صرفاً رسالت اطلاع‌رسانی خود را در این رابطه انجام می‌دهد.

برچسب‌ها:

نظر شما