شناسهٔ خبر: 31205175 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بررسی بودجه ۹۸| تاجگردون: مستمری کمیته امداد در سال ۹۸ افزایش یافته است

R1011202/P/S1,15/CT11

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه ۹۸ گفت: مستمری بهزیستی و کمیته امداد در سال ۹۸ افزایش یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 98، در جلسه علنی نوبت عصر امروز(شنبه، 27 بهمن) پارلمان در موافقت با کلیات لایحه بودجه 98، در سخنانی، گفت: ما باید با عزت کار را جلو ببریم و به کلیات بودجه رأی مثبت دهیم.

وی افزود: اگر بودجه نیاز به اصلاح ضروری داشت، کمک کنیم این کار انجام شود اما نگذارید کشور معطل شود؛ زیرا دشمنان دوست دارند ما معطل چیزی دیگری باشیم.

 

نماینده مردم گچساران در مجلس تصریح کرد: درست نیست در اولین جایی که می‌توانیم برای یک سال آینده حرفی بزنیم، سر تسلیم فرود بیاوریم، آئین‌نامه داخلی مجلس تغییر کرده و اگر نمایندگان بودجه را رد کنند، بودجه به دولت برمی‌گردد و دولت باید بودجه دیگری ارائه کند.

تاجگردون اضافه کرد: در بودجه سال 97 سهم شرکت نفت 6 تا 7 میلیارد دلار بوده و در بودجه سال 98 این رقم  سه و نیم میلیارد دلار برآورد می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه افزایش قیمت حامل‌های انرژی بدون افزایش نرخ تورم امکان‌پذیر نیست، افزود: اصلاح حامل‌های انرژی بدون افزایش قیمت بنزین و فرآورده‌های نفتی ممکن نیست، نمی‌شود دوگانه حرف زد، هم تورم نباشد و هم قیمت بنزین بالا برود.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 98 با اشاره به پیام اخیر مقام معظم رهبری به مناسب چهلمین سال پیروی انقلاب اسلامی، افزود: ایشان می‌گویند به چهل سال بعد توجه کنیم، آن وقت ما در اولین حرکت می‌خواهیم نه به یک سال بلکه به سه ما آینده نگاه کنیم، ما باید مقدورات جامعه را ببینیم و به آن توجه کنیم.

تاجگردون تصریح کرد: ممکن است کسی خوشش بیاید یا نه، اما اگر خلائی در حوزه دفاعی وجود دارد، باید آن را اصلاح کنیم. در سال جاری دو میلیون و 700 هزار بشکه نفت صادر می‌شد، در سال 98 میزان صادرات نفت یک و نیم میلیون بشکه است و این بودجه سه دوازدهم به این معنی است که این رقم در سه ماه خرج شود، در حالی که قابل نظارت هم نیست.

وی همچنین، افزایش 20 درصدی حقوق و دستمزد در سال آینده از سوی مردم مورد انتقاد قرار گرفته است، گفت: در صورت رد کلیات بودجه و ارائه بودجه سه دوازدهم امکان افزایش 20 درصدی حقوق هم وجود ندارد، زیرا دولت اجازه این کار را ندارد و باید برای افزایش حقوق‌ها تا تیرماه تأمل کند.

رئیس کمیسیون تلفیق بودجه 98 در پایان خاطرنشان کرد: در کمیسیون تلفیق مستمری بهزیستی و کمیته امداد را افزایش دادیم.

انتهای پیام/

 

نظر شما