شناسهٔ خبر: 31205113 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

معاون رئیس جمهوری:

رویکرد دولت حمایت از حضور زنان در عرصه‌های مختلف است

رشت - ایرنا - معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: حمایت از حضور زنان ، اقوام و اقلیت‌ها در عرصه‌های مختلف از رویکردهای رئیس جمهوری و در پاسخ به مطالبات مردم و وعده‌های انتخاباتی ایشان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، معصومه ابتکار عصر شنبه در جلسه شورای اداری استان گیلان افزود: با توجه به ابلاغ واگذاری 30 درصدی پست های مدیریتی به بانوان و جوانان تا پایان دوره دولت دوازدهم، بایستی برای تحقق این مهم تلاش شود.
وی در بخش دیگری از سخنانش، با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در مورد گام دوم تمدن نوین اسلامی تصریح کرد: رئیس جمهوری در پاسخ به پیام معظم له تاکید کرد که آن فرامین در سرلوحه برنامه ها قرار دارد.
ابتکار یکی از مولفه‌های کلیدی در انقلاب را عدالت و تحقق عدالت را از آرمان های انقلاب عنوان و اضافه کرد: عدالت از نظر سیاسی اینست که مردم بتوانند با تنوع دیدگاه‌ها و سلایق شان در انتخابات حضور داشته باشند و این، از دستاوردهای مهم مردم سالاری دینی در ایران است.
وی عدالت جنسیتی را یکی دیگر از ابعاد عدالت در حوزه عدالت اجتماعی دانست و ادامه داد: طبق آیات قرآنی؛ ملاک نزد خداوند نه نژاد ، نه قومیت و نه جنسیت بلکه تقواست و همه برابر خلق شدند ولی مسئولیت های اجتماعی و جایگاه هایی متفاوت در جامعه دارند.
معاون رئیس جمهوری با بیان اینکه گزارش چهل ساله از روند تحولات جامعه زنان به تازگی انتشار یافته، گفت : این گزارش نشان دهنده تحولات عظیمی در این چهار دهه است ضمن اینکه زمینه حضور برای زنان در عرصه های مختلف فراهم شده و با وجود مخالفت عده‌ای در اوایل انقلاب برای حضور زنان در مجلس، امام راحل فرمودند که تعیین سرنوشت و حضور در سیاست مسئله ای مردانه نیست.
ابتکار خاطرنشان کرد: شاخص‌های عدالت جنسیتی را مصوب و ابلاغ و شاخص ها درباره آموزش، بهداشت ، ورزش و مشارکت اجتماعی را تعیین کرده ایم و در همین راستا سند ارتقاء وضعیت زنان استان نیز تنظیم شده است.
وی با اشاره به وجود مشکلاتی همچون کودکان بازمانده از تحصیل گفت: در بعضی از نقاط کشور کودکان بازمانده از تحصیل هنوز وجود دارند که البته تا قبل از انقلاب ، 38 درصد از دختران بازمانده از تحصیل بودند ولی اکنون به سه درصد رسیده که این آمار را نیز بایستی به صفر برسانیم.
ابتکار همچنین با اشاره به اهمیت ورزش برای زنان گفت: ورزش و نشاط همراه با رعایت شئونات اسلامی به یک اندازه حائز اهمیت هستند اما نباید دختران مان را به بهانه رعایت شئونات اسلامی، از ورزش و نشاط محروم کنیم.
وی افزود: به حجاب معتقد هستیم و باید هم در مدارس و هم در مکان هایی دیگر، زمینه دسترسی مساوی دختران و پسران به امکانات ورزشی را فراهم کنیم.
ابتکار در خاتمه سخنانش به آسیب های اجتماعی برای بانوان نیز اشاره و بیان کرد: طلاق و آسیب های دیگری همچون اعتیاد و خشونت را در هر استان شناسایی کرده ایم ضمن اینکه اطلس وضعیت زنان گیلان نیز آماده شده که در این سند ، شرایط زنان و کارهایی که انجام می دهند مشخص است.
وی یادآور شد: تحقق الگوی اسلامی پیشرفت را در گرو خانواده سالم می دانیم و باید در مدارس، دانشگاه‌ها ، خانواده‌ها و مهارت های ارتباطی را افزایش دهیم چراکه گفتگوی بین نسلی راهبردیست که در دنیا مورد توجه قرار گرفته است.
معصومه ابتکار معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده همچنین از مجموعه گیل بانو در رشت که مرکزی برای عرضه محصولات تولید شده از سوی زنان سرپرست خانوار است، بازدید کرد.
پیش از ظهر امروز نیز نشست پاسداشت بانوان تعاونگر و کارآفرین بخش تعاونی اقتصاد استان گیلان با حضور معصومه ابتکار در رشت برگزار شد.
7296 / 2007

نظر شما