شناسهٔ خبر: 31205102 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

بررسی بودجه ۹۸|نوبخت: با رد کلیات بودجه افزایش ۲۰ درصدی حقوق‌ها به تعویق می‌افتد

R1531/P1360/S1,15/CT11

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: با رد کلیات بودجه حداقل تا سه ماه آینده افزایش ۲۰ درصدی حقوق انجام نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، محمدباقر نوبخت، رئیس سازمان برنامه و بودجه  در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی که از صبح امروز به منظور بررسی کلیات لایحه بودجه سال 1398 کل کشور آغاز شده است، اظهار داشت: آنچه مخالفین درباره بودجه  بیان کردند، به این معنا نیست که برای کلیات هیچ مشکلی وجود ندارد. قرار نیست با هر کاستی رد و با تأیید کلیاتف معایب آن  را نادیده بگیریم. قرار است مجلس داوری کند که آیا کلیات را می‌توان تأیید کرد یا خیر.

وی افزود: مخالفین می‌گویند اگر اشکالاتی دارد باید اصلاح شود. ورود به کلیات یعنی فرصتی پیدا می‌شود تا اصلاحات بررسی و رأی‌گیری شود. بودجه پیش بینی از منابع و مصارف است. دولت برای تأیید این منابع و مصارف تصمیم نمی‌گیرد. بلکه مجلس تصمیم می‌گیرد و دولت فقط پیشنهاد می‌دهد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: براساس قانون اساسی، پیش‌بینی کردیم سال آینده 208 هزار میلیارد تومان از درآمدها کسب منبع کنیم. همچنین پیش‌بینی کردیم 148 هزار میلیارد تومان از محل واگذاری دارایی سرمایه‌ای که 142 هزار میلیارد تومان برای نفت است، کسب منبع کنیم.

نوبخت خطاب به نمایندگان گفت:  شما می‌توانید اعداد در لایحه را کم یا زیاد کنید. اختیار قانونی شما این است و با تأیید کلیات می‌توانید نظر خود را اعمال کنید. رد کلیات یعنی نمی‌خواهید به جزئیات ورود کنید. دولت پیشنهاد دهنده است و راه گریزی ندارید و می‌توانید اعداد را بالا و پایین کنید.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه خاطرنشان کرد: جامعه جهانی مرعوب اراده ملت ما شد و فهمید تهدیدها در مردم اثری ندارد. دشمنان تلاش می‌کنند چهره بحرانی از اقتصاد ایران نشان بدهند.

نوبخت تصریح کرد: ما پیشنهاد دادیم حقوق کارمندان 20 درصد افزایش داشته باشد. اگر کلیات تأیید نشود، حداقل تا سه ماه آینده این افزایش انجام نمی‌شود. دولت وظیفه خود را در افزایش 20 درصدی انجام داده است.

وی تأکید کرد: رد بودجه پیام خوبی به بازار و مردم نمی‌دهد و کمکی به وضع موجود نخواهد کرد. ما طرح اصلاح ساختار را آماده کرده‌ایم. رأی ورود به کلیات یعنی ورود به بخشهایی که قصد اصلاح آنها را داریم. اگر به سمت چند دوازدهم برویم کار سخت خواهد شد. پیشنهادهایی در رتبه‌بندی معلمان ارائه کردیم ولی اگر کلیات رد شود، نمی‌توان کاری انجام داد و نمی‌توانیم حقوق بازنشستگان فرهنگیان و نیروهای مسلح را افزایش دهیم و انتظار نیروهای مسلح این بود که مجلس واقع‌بینی کند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه بیان کرد: اگر این لایحه به دولت برگردد باز هم شما باید اعداد اصلی را تعیین کنید.

انتهای پیام/

نظر شما