شناسهٔ خبر: 31205018 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نماینده ولی‌فقیه در گیلان مطرح کرد

هجرت و جهاد رزمندگان موجب سربلندی انقلاب و اسلام/ ملت‌های بیدار اثر کار جوانان ایرانی را فراموش نمی‌کنند

نماینده ولی‌فقیه در گیلان هجرت و جهاد رزمندگان را موجب سربلندی انقلاب و اسلام دانست و گفت: ملت‌های بیدار مسلمان اثر کار بزرگ جوانان ایرانی را فراموش نمی‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان در مراسم سومین پاسداشت عملیات شکستن حصر شهرهای نبل و الزهرا با اشاره به دو صفت هجرت و جهاد در بین مسلمانان و با بیان اینکه این دو مهم موجب عزت و سربلندی اسلام شده اظهار کرد: در صدر اسلام و انقلاب اسلامی کسانی که موجب عزت و سربلندی دین و انقلاب شده‌اند ابتدا هجرت کرده و سپس جهاد کردند.

آیت‌الله رسول فلاحتی با اشاره به عزت‌آفرینی رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس افزود: آیندگان با مرور خاطرات و تاریخ دفاع مقدس متعجب می‌شوند که چگونه یک ملت با دست‌خالی توانسته‌اند دست استکبار جهانی را از کشور و خاک ایران اسلامی کوتاه و آن را حفظ و حراست کنند.

وی مبارزه رزمندگان سپاه در برون از مرزها برای دفاع از ارزش‌های اسلامی و انقلاب را حائز اهمیت برشمرد و گفت: بسیاری از انقلاب‌های دنیا غیر الهی شما گرفته و موجب شده ملت‌های آن‌ها بر آن‌ها‌ نفرین کنند اما در انقلاب اسلامی ایران ما جوانانی را داریم که بدون حضور در جنگ هشت‌ساله در بیرون از مرزها از انقلاب و اسلام دفاع می‌کنند.

فلاحتی با بیان اینکه حضور جوانان انقلاب اسلامی در برون از مرزها سربلندی ایران اسلامی در جهات است خاطرنشان کرد: گرچه جوانان ایران اسلامی در بیرون از مرزها برای دین خود تلاش کرده و آن را سربلند کرده‌اند اما در کنار آن، رزمندگان جوان دفاع از انقلاب اسلامی کرده آن را نیز سربلند کرده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به اینکه حضور ملت‌های مسلمان در دفاع از ارزش‌های اسلامی بر مبنای تکلیف بوده افزود: خداوند کسی را که درراه خدا هجرت و جهاد کند و چه کشته و زنده باشد برایشان حسنه مقبول در نظر می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مردمان سرزمین نبل و الزهرا از مسلمانان شیعه و مؤمنی هستند گفت: ملت‌های بیدار دنیا اسلام ازجمله لبنان، سوریه و عراق هیچ‌گاه اثر کار بزرگ جوانان ملت ایران را فراموش نکرده و نمی‌کنند.

فرمانده لشکر عملیاتی سپاه قدس گیلان نیز در این مراسم با اشاره به آزادسازی دو شهر نبل و الزهرا پس از چهار سال اظهار کرد: رزمندگان اسلام ازجمله گیلانی‌ها در آزادسازی نبل و الزهرا فتح و شکست حصر را با تلاش و توکل بر خدا خواستند و این دو شهر را فتح کردند.

سردار محمدعلی حق‌بین با اشاره به حرکت فوق‌العاده رزمندگان اسلام در حلب و شهرهای دیگر ازجمله بوکمال افزود: حضور رزمندگان گیلانی در آزادسازی محاصره شهرهای سوریه شجاعانه و ‌صادقانه بود.

به گزارش فارس، در پایان مراسم سه تن از رزمندگان حاضر در عملیات شکستن حصر شهرهای نبل و الزهرا به بیان خاطرات خود و دستاوردهای رزمندگان پرداختند.

انتهای پیام/84008

نظر شما