شناسهٔ خبر: 31205012 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آنا | لینک خبر

سید حسن نصرالله مطرح کرد:

تکذیب ادعای حضور حزب‌الله در ونزوئلا/ ترامپ منافق بزرگ است

دبیر کل حزب‌الله لبنان در مراسم یادبود فرماندهان شهید گفت: هیچ گروهی از ما در ونزوئلا حضور ندارد و ادعای آمریکایی‌ها کذب است.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا از المیادین، سید حسن نصرالله در مراسم گرامیداشت فرماندهان شهید با عنوان «هداة‌ الدرب» (هادیان راه) با بیان اینکه خاطره دلاوری‌های شهیدان همواره در اذهان مردم باقی خواهد ماند، گفت: «من همواره به این شهدا گفته‌ام که برای رهبری باید سه خصلت مشترک فروتنی، حسن خلق و عشق به مردم را در خود بپرورانید».

صلابت رهبران شهید مقاومت

دبیرکل حزب‌الله لبنان افزود: «رهبران شهید ما استوار و قدرتمند هستند و در دلشان ذره‌ای ترس راه ندارد. آنها ضعیف نیستند و از چیزی نمی‌هراسند. این مهم‌ترین ویژگی آنهاست که رهبران باید از آن برخوردار باشند».

وی تصریح کرد: «من هر زمان حرف‌های شیخ راغب را گوش می‌کردم از استواری و صلابت صحبت‌هایش درباره دشمن صهیونیستی لذت می‌بردم. او در صحبت‌هایش می‌گفت که چگونه توانسته بود ارتش اشغالگر و نیروهای چندملیتی و ناوگان آمریکا و غرب را که بر آب‌های مدیترانه مسلط هستند، به سخره درآورند».

به گزارش آنا، شهید حجت‌الاسلام شیخ راغب حرب از رهبران حزب الله لبنان بود که 16 فوریه 1984 (28 بهمن 1362) درحالی‌که پس از ادای نماز و سخنرانی در مسجد «جِبشیت» به خانه‌اش می‌رفت، نیرو‌های اشغالگر قدس سر راهش کمین کردند و با رگبار مسلسل وی را به شهادت رساندند.

سیدحسن نصرالله گفت: «در زمانی که مجاهدان اندک بودند و بسیاری فکر می‌کردند وارد دوران سلطه صهیونیست‌ها شده‌ایم، مجاهدانی همچون شهید راغب بر دل دشمن هراس می‌افکندند. در همان هفته‌های نخست اشغالگری، شجاعت شیخ راغب زبانزد بود و امروز اشغالگران از ثمره اقدامات وی ذلیل و خوار می‌شوند».

وی در ادامه درباره شهید سید عباس موسوی گفت: «وی از پیروزی سخن می‌گفت درحالی که بازداشت شده بود ولی هرگز به خود ضعف راه نداد. وی ایمان داشت که مقاومت به پیروزی دست خواهد یافت و اشغالگری صهیونیست‌ها پایان خواهد یافت و به قدس نزدیک خواهیم شد».

دبیرکل حزب‌الله لبنان درباره شهید حاج عماد مغنیه گفت: «او روحیه‌ای عالی داشت و همان روحیه را به مجاهدان منتقل می‌کرد. حاج عماد معتقد بود که نگاه‌ها باید به  بیت‌المقدس باشد؛ زیرا آزادسازی لبنان مسلم بود و فقط نیاز به زمان داشت».

وی افزود: «قدرت مقاومت همواره رو به افزایش است و در هیچ مرحله‌ای کاهش نمی‌یابد. این خط همواره سر به بالاست و آرام و قرار نمی‌گیرد و اوضاع مختلف همچون تحریم‌ها، محاصره، حملات تروریستی، ترور، جنگ‌های تحمیلی همچون جنگ 2006 بر آن تأثیر نخواهد گذاشت».

سیدحسن نصرالله گفت: «فرماندهان شهید ما اکنون شاهد قربانی‌هایی هستند که ما در راه مقاومت اعطا می‌کنیم. ما با این روحیه مقاومت می‌توانیم در لبنان، فلسطین، بحرین و یمن پیروز شویم و به این روند ادامه دهیم».

تکذیب ادعای حضور حزب‌الله در ونزوئلا

دبیر کل حزب‌الله لبنان با تکذیب ادعای آمریکایی‌ها درباره نفوذ نیروهای حزب‌الله در ونزوئلا گفت: «این‌گونه اخبار کذب است و هیچ گروهی از ما در آن کشور حضور ندارد».

وی تصریح کرد: «هفته گذشته مسئولان ارشد ارتش دشمن صهیونیستی گفتند که به ارتش خود اعتماد ندارند و ایمان دارند که حزب‌الله قادر است وارد الجلیل شود». 

نشست ورشو به عادی‌سازی روابط دامن زد

دبیر کل حزب‌الله لبنان درباره نشست ورشو گفت: «آمریکا 140 کشور را در کنفرانس دوستان سوریه جمع کرد و در آن رؤسای چند کشور حضور یافتند. پیش از آن، واشنگتن در شرم‌الشیخ و زمانی که رهبران و رؤسای چند کشور جمع بودند علیه جریان‌های مقاومت صحبت‌هایی مطرح و از شیمون پرز حمایت کرد. اکنون شیمون پرز مرده است ولی عملیات مقاومت در فلسطین و لبنان همچنان ادامه دارد».

وی افزود: «در نشست ورشو برخی روابط میان کشورهای عربی و دشمن صهیونیستی از حالت غیرعلنی خارج شد و علناً شاهد ارتباطات میان عربستان و اسرائیل بودیم. نشست ورشو برای حمایت از نتانیاهو، محاصره ایران، هدف قرار دادن محور مقاومت و کنار زدن موضوع له فلسطین برگزار شد، اما هیچ دستاوردی نداشت». 

حضور میلیونی مردم پاسخ محکم ملت ایران به دشمنان بود

سیدحسن نصرالله درباره راهپیمایی میلیونی مردم ایران در 22 بهمن گفت: «ایران قوی‌تر از آن است که کسی بخواهد با جنگ آن را هدف قرار بدهد. حضور میلیونی مردم پاسخ محکم ملت ایران به دشمنان بود. این راهپیمایی‌ها با وجود تمام تحریم‌ها و توطئه‌ها علیه ایران برگزار شد».

وی تأکید کرد: «ایران برای تمام جهان پیام داد و اعلام کرد که نظامش قوی، ملتش در میدان است و نسل‌هایش برای فداکاری در راستای حفظ آرمان‌های انقلاب آماده‌اند».

سید حسن نصرالله درباره بحران یمن گفت: «جنگ یمن، جنگ آمریکایی - صهیونیستی است که عربستان و امارات به راه انداخته‌اند. نظام حاکم در بحرین بخشی از پیکره اسرائیلی-آمریکایی در منطقه است».

وی تأکید کرد: «کم‌ترین واجب بر ملت‌های عربی و اسلامی این است که حتی به طور شفاهی عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی را رد کنند. آنها (حکام عربی) درحالی به سمت عادی‌سازی پیش می‌روند که خودشان می‌دانند این‌گونه اقدامات از سوی ملت‌هایشان محکوم و غیرقابل قبول است».

حضور داعش در سوریه رو به پایان است

دبیر کل حزب‌الله لبنان درباره وجود داعش در منطقه گفت: «حضور داعش در سوریه رو به پایان است و ما بخشی از درگیری بزرگ برای شکست این گروه تروریستی هستیم. آمریکایی‌ها درباره داعش منافقانه عمل کردند و امروز می‌گویم که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا منافق بزرگ است». 

وی افزود: «داعش ساخت آمریکا در عراق و سوریه است، به همین دلیل آنها شکست داعش را در عراق به تأخیر انداختند و می‌خواهند ثروت ملی این کشور را غارت کنند».

انتهای پیام/4033/پ

برچسب‌ها:

نظر شما